swoore kirjoitti:
nii kävi mun taloudessa että britti pyörät läks ja kaipuuseen ja lohtuun tuli hommattua kawasakej+
?!
z500 1981 z750r1 1982.
nää rivinelikot on iha outoja mulle 7000rmp ja lähtee vasta vetämää kun triumphilla oltas jo noilla lukemilla kampirauta sylissä.
z500!? ajopyörä
onko tää iha normaalia et 100kmh ja kierroksia on rapiat 5000rmp?
kannattaako ns:ylivälittää et kiekat ois 3000 kantturois ko vauhdissa??
z750? projekti
papereittenmukaa tyyppi ois kz750 mut ohjekirjasta on ympyröity z750 r1
mistä mahdan saaha selville pyörän oikean tyypin?
onko näis vanhoissa kawois jotain kohtia joihin kannattaa kiinittää erityistä huomiota niiden kanssa puuhastellessa?
kuulemma kannet ois se heikoinlenkki???
mistä ootte homannu osia?
mikä on yleensä osasaatavuus?
mite nää kestää ajoo?
kaikista nikseistä olen todella kiitollinen ja jos näihin on jotai parannus kikkoja/yleensäkkin vinkkejä olen pelkkänä korvana!
Ensinnäkin kannet eivät ole 8-venaisten Kawojen heikoin lenkki - tämä urbaanilegenda on saanut alkunsa siitä, että joissain 16-venaisissa vesijäähykoneissa oli venoilla taipumus upota seeteihin => venoja sai olla säätämässä jatkuvasti. 8-venaisissa säätöväli noin 30 tkm vaikka välykset tarkistetaankin 10 tkm välein varmuuden vuoksi.
Z500: kone on luonteeltaan kierroskone ja on aivan normaalia, että kiekat on satasessa päälle 5000. Ylivälittämistä en suosittele, koska koneesta loppuu silloin puhti kesken - vääntö ei riitä. Joten anna koneen vaan laulaa, se on suunniteltu siihen
Z750: tyyppi ja todellinen vuosimalli selviää parhaiten runkonumerosta, joten kerropa se, niin kaivan sinulle tarkan tyypin ja vuosimallin.
Heikkoa kohtaa näissä keskareissa ei oikeastaan ole ja ne kestävät todella hyvin ajoa, jos on vain huollettu ajallaan ja asianmukaisesti. Mitään hyper-super-prätkäöljyjä koneeseen ei kannata laittaa vaan Delvac MX 15W-40 mineraaliöljyillä nämä myllyt toimivat parhaiten. Tyhjäkäynnillä koneesta saattaa kuulua kolinaa, joka häviää heti kierrosten noustessa yli 1500 rpm:n. Tästä kolinasta ei kannata huolestua, koska kyseessä on pikemminkin ominaisuus kuin vika eli kytkinkehä se siellä vain ilmoittaa olemassaolostaan
Varsinkin seiskapuolikkaan myllyyn saa osia vielä melko hyvin, koska se on pitkälti sama mylly kuin Zephyrissä ja ZR-7:ssa. Viissatku on sitten hieman hankalampi tapaus.
Hyvä osien hankintapaikka on
CMS Sumekolla valitettavasti myyvät useimmiten eioota...