Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 08:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 16:32 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 29, 2010 15:05
Viestit: 4
Tervehdys!

Piti asennusvirheen vuoksi repäistä uusi takarengas irti jo heti kevään ensimmäisten kilometrien jälkeen ja totesin samalla että takahaarukan laakerit voisi vaihtaa uusiin ja rasvanipan sellaiseen mihin voi oikeasti työntään rasvaa. Pikku juttu..

Tehtaan huoltomanuaali opastaa, että avaa mutteri, vedä akselipultti pois ja sillä selvä. Kuitenkaan tämä kyseinen pultti ei suostu hievahtamaankaan paikoiltaan. Liikkuu kevyesti hiukan matkaa (ilmeisesti laakeri/sisäputki liitoksesta) ja pyörii helposti, mutta sen jälkeen ei vasarakaan tunnut auttavan, melkein kuin olisi jotain vastassa. Räjäytyskuvan perusteella ei pitäisi mitään sokkia tms. olla. Eli onko tässä joku fakiiri temppu mistä en tiedä, onko pultti vain ryytynyt niin tiukkasti sisäputkeen, vai enkö vain ymmärrä?

Kohta haen niin ison moskan että lähtee..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 17:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kokemuksesta voin sanoa että jos on laakeri niin on myös seeger rengas... Laakeri pysähtyy akseliin sorvattuun hartiaan ja toinen reuna on renkaalla.

Yhden sellaisen läpi tuli hakattua laakeri :puna: Oli siellä pölyn ja paskan seassa etten nähnyt.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 19:13 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
No, johan Waatturi äläkän päästi - seegeri takahaarukan pultissa? Ei moista ole ainakaan Z650/750:ssä eikä varaosakuvakaan moista tunne.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 19:36 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
No, johan Waatturi äläkän päästi - seegeri takahaarukan pultissa? Ei moista ole ainakaan Z650/750:ssä eikä varaosakuvakaan moista tunne.

No joo... en lukenut tarkemmin :puna: mutta kyllä siellä jokin jumittaa jos akseli liikkuu muttei tule ulos... Olin vaan niin tohkeissani siinä takarenkaassa josta rikoin sen seegerin ja laakerin.

muoks.
Kävin kattomas tuosta Nemin pyörästä (LTD 400, mutta sama runko kuin 440) ja tosiaan, pelkkä pultti menee läpi pyörän, toki holkin sisällä. Mutteri irti ja kumivasaralla koputtelua niin pitäisi tulla ulos. Tosin haarukkaa kannattaa vähän keventää (tunkki tai vastaava) ettei ole koko painollaan siinä akselin päällä. Oisko M12 kierteet ollu joten siitä päästä voi paukutella jollain M10 pitkällä pultilla lisää. Rasvaa (ohutta) kandee kans kyttää apuna.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 21:21 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Onhan nyt kyseessä pultti jolla takahaarukka liittyy runkoon, näin ainakin ymmärsin kysymyksen?
Siellä haarukan rakenteessa swingin sisällä on teräksinen väliholkki joka on todennäköisesti korroosion vaikutuksesta ryytynyt pulttiin kiinni.
Lisäksi on ilmeisesti pronssia olevat holkit joita tässä "laakereiksi" tituleerattiin ja ne itseasiassa ovatkin pehmeämpää matskua kuin pultti joten holkit kuluvina (nyk.väljinä) komponentteina tuskin kirraavat nyt vastaan.
Isoa vasaraa pitkällä varrella niin jossain vaiheessa antautuu, siinä touhussa saattaa mennä pultti uusiksi mutta oikotietä onneen tässä on vaikea löytää.
Itse vedin hiljattain ko. pultin sormivoimilla pois paikastaan omasta 4-satkusta, jos yhtään lohduttaa :yesyes:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 22:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Noin uudessa pelissä on jo todellakin neulalaakerit - pronssiholkit jäivät edelliselle vuosikymmenelle.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 30, 2011 23:04 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Manuskan mukaan -81 on vielä pronze holkit, että näkisin sen olevan eri vuosikymmenellä!
Uskon kuitenkin näkijään ja tekijään joka on ko. osan käsitellyt / kunnostanut.
Mutta kun tuli tuossa aikaisemmin mainittua että missä varsinainen onglema mahdollisesti piilee niin sinne pitää keskittää huomio.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2011 06:48 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 29, 2010 15:05
Viestit: 4
Kyllä ne laakerit pitäisi ihan neulalaakerit olla, sittenhän se viimeistään selviää kun 'vedän' sen pultin pois sieltä.. :roll: Mutta olivat millaiset tahansa, niin lähestyn ongelmaan voiman, en tekniikan avulla. Todennäköisesti tuota ei ole koskaan avattu ja kolmessa kymmenessä vuodessa saattaa lievää korroosiota jo ilmetä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 00:58 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Olisi mukava tietää lähtikö voimalla irti. Omassa sama urakka ja pitkä pultti istuu kuin tauti. Pultin päähän paukuttelu pikkuvasaralla ei auta mitään. Pultin "kantapäästä" kun kiertää, niin naristen pyörii pitkän varren avulla. Todennäköisesti holkki ja pultti on yhtä puuta. Täytyy huomenna mennä kauppaan ja ostaa viiden kilon leka :evil: Toinen vaihtoehto vetää holkki halki ja teettää uusi. Takahaarukka kun ei välttämättä tykkää lekalla paukuttelusta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 05:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Osa ei taida lähteä lyömällä. Akseli on ruostunut kiinni holkkiin. Akselin pää nimittäin valssaantuu lyömisestä ja sitä ei sen jälkeen saa rungon läpi vedettyä. Ainut keino on saada se vetämällä ulos. Akselin päähän hitsattava joku iso mötikkä, jota pääsee vetovasaralla vetämään. Suosiolla johonkin autokorjaamoon, jossa löytyy vermeitä hommaan. Swingin lämmittäminen akselin kohdalta voi auttaa samalla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 07:52 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Muistaakseni sain pultin liikkeelle kun hölväsin isolla määrällä ohutta rasvaa (oisko ollu wd40 taijotainsellaista) ja sen pultin kiersin niin auki kuin mahdollista ja jätin kierteille.

Kumivasaralla paukuttelin pulttia ulos siihen mutteriin lyöden (ettei mene kierteet :roll: ) ja toisesta päästä takas. Tätä tein muutamia kertoja jotta se rasva menisi sinne akselille ja lähtisi suht sovinnolla pois.

Oli hätävarana pitkähkö tuurna muistaakseni 8 mm harjaterästanko, mutten tarvinu sitä. Onneksi.

Tietysti takarengas oli tuettu ettei painoa ollut päällä siinä akselissa että pääsi liikkumaan vapaasti.

Ja toisiaan, tuo Nemin pelin akseli (ja remmi) oli ihan tehtaan jäljiltä laitettu (-82) , viime kesänä ekaa kertaa oli irti. Kyllä se rauta antautuu ilman että tarvii moukaria, kovaa sellaista. Suosittelen siinätapauksessa isoa kupari- tai kumivasaraa ettei valssaannu vastapuoli. Motonet, biltema ja hongkong kamaa

Ei voimalla, vaan väsyttämällä :yesyes:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 08:59 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Kiersin mutterin koko kierteeltään pultin päähän ja hakkasin vasaralla. Aivan kuin olisi alasinta hakannut. Tuntuu aika epätodennäköiseltä, että kumivasaralla tekisi tuossa kohtaa mitään. Noh, ostetaan tänään sellainenkin :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 18:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Jos tuntuu toivottomalta ei kannata runkoa rikkoa hakkaamalla solmuun.ehkä sahaisin sen akselin poikki sieltä välistä kummaltakin puolelta.ei tulisi tuhoja.svingi olisi irti ja runko ehjä.uusi akseli ja laakerit.ja prässää sen svingin sisällön pihalle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 18:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Komppaan tuota, jos ei suosiolla lähde.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 18:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Laakereiden välillä on holkki ja holkki on takahaarukan sisällä. Todennäköisesti pultti on kiinni holkissa, jolloin ei auta, vaikka pultin sahaisi holkin molemmin puolin poikki. Joka välistä on ruikittu ccr:ää ja leka on heilunut. Heilutellaan iltaisin ja liotellaan, niin eiköhän se jossain vaiheessa antaudu.

EDIT: Ajatus tulee vähän perässä. Toki haarukan saisi irti, jos onnistuisi sahaamaan pultin poikki. Ja sitten tosiaan jämät prässäämällä pois.


Viimeksi muokannut Aapeli päivämäärä La Huhti 20, 2013 19:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 18:46 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Pitkällä terällä akselin läpi ja murenna se sinne sisään. Varmaankin löytyy 15-20 cm pitkiä laadukkaita teriä?

Sellanen 10 mm terä alkuun ja sitten aavistus isompi? Mikä tämän holkin halkaisija nyt onkaan? Siitä pari milliä pienempi terä viimeisenä ??

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 19:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Kawa LTD kirjoitti:
Pitkällä terällä akselin läpi ja murenna se sinne sisään. Varmaankin löytyy 15-20 cm pitkiä laadukkaita teriä?

Sellanen 10 mm terä alkuun ja sitten aavistus isompi? Mikä tämän holkin halkaisija nyt onkaan? Siitä pari milliä pienempi terä viimeisenä ??


Äkkiseltään ei kuulosta toimivalta. Teoriassa voisi onnistua pylväsporakoneella noin pitkän reiän poraaminen suoraan. Käsipelillä 200mm pitkän reiän poraaminen siten, että pultti lähtisi irti holkista, kuulostaa aika haastavalta.

Nyt pultin kiertäminen onnistuu räikällä ilman jatkovartta, eli kyllä siellä joku paikka on löystynyt.

Tämä ruuvaaminen on nyt vähän tämmöistä, kun salaa pääsee kymmeneksi minuutiksi livahtamaan talliin ja sitten joku tulee ja vetää korvasta pois... :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 20:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Se holkki on aikaisemmin ollut ruostunut ulkopuoleltakin swingin sisäpintaan kinni, jos liikkui aikaisemmin vaivoin. Nyt se on vielä akselin kanssa yhtä puuta, siksi ei meinaa tulla ulos.
Rungon ja swingin välissä ei ole tarpeeksi väliä, että akselin saisi poikki molemmista päistä.
Nyt sitten malttia siihen takomiseen. Kun lekat suurenee, nii järki vähenee - pitää sitten paikkansa. Tuossa tekee oikeesti kalliin vaurion jos voimaa kaytetään väärin. Siinä on nyt kovalla rasituksella oikean puoleinen runko osa.
Iso mutteri 16 mm tai isompi hitsaten akselin päähän, siihen kiertää metrin pitkän kierretangon, jossa sileä varsi ja toisessa päässä kierteet. Siihen saa jengattua topparin, kierretangon varteen vaikka joku painonnosto puntti 5-10 kg, jota vetovasarana käyttää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 20:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Mitä jos poraisi haarukan läpi holkkiin pari reikää ja sitä kautta työntäisi sinne crc:tä? Voipi tosin olla, että parista reiästä aine ei riittävän hyvin leviäisi. Runkoon kohdistuvien rasitusten suhteen on yhdentekevää hakataanko pulttia toisesta päästä vaiko vedetään samalla voimalla esim. liukuvasaralla toisesta päästä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 21:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
On siinä hakkaamisella vetämiseen se ero että kun tarpeeksi voimaa kayttää hakkaamiseen, menee hukkaiskuenergia akselin leviämiseen. Se rungon reikä on aika jämpti akselille, nyt jos pää hakataan tatiksi, pitää sen sitten valssaantua molemmista rungonreijistä läpi.
Toki lekalla voi akselin päähän lyödä, mutta maltilla.
CRC:n leviäminen umpiruostuneen akselin ja holkin väliin on varmaan heikkoa. Kuumentamista voi swingin putkeen kokeilla, lämpö laajentaisi putkea, akseli sisällä ehkä pysyisi viileämpänä. Pienikin lämpölaajeneminen voi auttaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 21:16 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Pelkkään pultin päähän en ole hakannut, vaan siinä on ollut mutteri kierrettynä.

Lämpö tekisi poikaa, kun pääsisi suoraan holkkia lämmittämään, mutta kun siinä on tuo haarukka edessä. Tosin eipä ole millä lämmittää. Eikä edes sitä hitsiä. Jos ei ala lähtemään, niin laitan nippuun ja vien pajalle. Mutta naputellaan nyt vielä vähän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 21:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Mä annan kans ääneni "maltti on valttia" puolueelle!


Omasta KLR:stä kun aikoinaan huolsin takahaarukkaa, niin oli kans ruostejumissa pahasti. Oli kyllä yhdestoista hetki avata sekin paikka silloin. Ei olisi auennut enää jos olis parikin vuotta odotellut.

Kehittää kyllä uskomattoman puristusvoiman, kun pääsee ahtaaseen rakoon muhimaan se.



On toi ruosteen pirulainen kyllä yks turhimpia luonnonilmiöitä. :jojo:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 21:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Takahaarukan huolto on yksi laiminlyödyimpiä huoltojen joukossa.
Raato varmaan muistaa kun -86 Kylätien tallilla irroittelin 6 vuotta vanhasta ST Kawasta takahaarukan tappeja. Siinä ne joutuu vetämään ulospäin molemmin puolin. Oli aika hyvin ruostunut runkoon kiinni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 20, 2013 23:15 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Rautasahan terällä kihnuttamalla voisi saada pultin poikki, mutta se olisi muutaman tunnin urakka ja melko v-mäistä hommaa. Puukkosahalle ei ole tilaa. Mitäs jos ostaisi/lainaisi poravasaran? Sellainen ei iske niin lujaa, mutta sitäkin tiuhempaan.

Äsken heiluttelin 1,5kg lekaa olan takaa ja nyt saa se laji riittää, rupesi hirvittämään. Kun saisi jotenkin sähkövirran kulkemaan pultin läpi, joka lämmittäisi sen... :huh:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 08:00 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Tosiaan, onhan noita pitempiäkin puukkosahanteriä. Sellaisella voisi mahtua sahaamaan. Vasemmalta puolelta näkyy pari milliä pulttia, joten siltä puolelta ei lähtisi tavaraa rungosta/haarukasta. Oikealta puolelta ehkä vähän, mutta sinne voisi tarvittaessa koneistaa shimmilevyn.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 08:07 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Timeout !
Alkaa menemään jo radikaaleiksi operaatioiksi jos raami alkaa kärsimään.
Käy paikallisilla vanhan ajan korjaamoilla tiedustelemassa niiden kikkoja ensin, niillä voi olla paremmat vermeet irroitukseen.
Prässillä tuo kyllä lähtee, mutta vaatii varmaan kaiken muun tekniikan purun rungosta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 08:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Asiasta mitään ymmärtämättä, mutta jos holkki kerran on svingin sisällä laita svingin putki täyteen ohutta öljyä tai irrotusainetta ja jätä (vaikka rasvanipan kautta) muutamaksi päiväksi seisomaan (ota vaikka aurinkoa tai :beer: ) ja koputtele sen jälkeen uudelleen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 08:55 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Siis pultti poikki haarukan molemmin puolin ja haarukka on irti. Sitten haarukan sisältä holkki ja sen sisään jämähtänyt pultti irti. Luulisi lähtevän suht keveästi, kun kerran holkki jo pyörii haarukan sisällä. En sentään koko motskaria ole prässiin laittamassa :)

Hannu: holkki on haarukan sisällä ja periaateessa irti haarukasta. Pultti on jämähtänyt kiinni holkkiin eikä sinne väliin saa millään irrotusöljyä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 09:21 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Haarukka on jo irti, eli irto-osa on irti pyörästä??

Kuva kohteesta auttais hieman pähkäilyä. Satavarmasti joku keksii uuden konstin jota ei ole vielä käytetty ja homma alkaa taas etenemään. :ninja:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 21, 2013 09:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 23:34
Viestit: 70
Tarkoitin, että kun sahaan pultin poikki haarukan molemmin puolin, niin sitten haarukka on irti. Joko nytkyttelen rautasahan terällä tai sitten puukkosahalla varovaisuutta noudattaen. Kun pulitti on poikki, lähtee haarukka irti. Sen jälkeen koputellaan holkki + pultin keskiosa irti haarukasta ja liotetaan sitä x vrk vaikka naftassa ja kokeillaan, josko lähtisi holkki irti. Jos ei, sorvataan uusi holkki.

Tämä tuntuu jäävän vaihtoehdoksi, kun naputtelu ei auta. Ja tätä pultin katkomista on maailmalla harrastettu vastaavissa tilanteissa.

Googlaamalla löytyy haarkukasta kuvia "kz650 swing arm"

Aikanaan motocross-pyörässä (sekin Kawasaki) swingin neulalaakereiden vaihto oli rutiinia. Niitä vaihdettiin niin tiuhaan, ettei todellakaan ehtinyt pultti jämähtämään :) Lähti sormilla irti, kun ensin kevensi haarukkaa ottamalla jousen irti.

EDIT: Tuossa yläpuolella nimimerkki kutos-z myös suosittelee sahaamista. Nyt kesärenkaiden vaihtoon.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com