Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 19:13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 13:06 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Arvon foorumilaiset, olisi taas yksi noviisin kysymys esitettävänä.
Eli kyseessä on Kawa 750LTD vm.-81 ja (työ)matka-ajossa kierrokset luokkaa 7000-8000rpm, eli ainakin omaan makuun aika korkeat.
Haluttais siis saada kierroksia laskettua, vaikkapa jonnekin 5000rpm tuntumaan ja rattaiden vaihtaminen lienee helpoin eli ainut järkevä tapa hoitaa homma. Vaihtoehto 2 on tietysti laskea ajonopeutta, mutta se on vasta ns.plan B, eikä auta esim.ohituksiin tai saavutettavaan huippunopeuteen.

Välityksethän on melko helppo määrittää, mutta koska kokemusta tuosta myllystä ei ole kuin kahden kesän ja muutaman tuhannen kilometrin verran, haluaisin kokeneempien mielipidettä ko. koneelle soveltuvasta kierroslukualueesta.
Jos välityksiä muuttaa niin, että matka-ajossa koneen kierrokset ovat esim.jossain 5000-6000rpm, niin ollaanko vielä ns."mukavuusalueella" eli jaksaako vääntää ilman, että ylämäkiin pitää vaihtaa pienempää?
Uskoisin kyllä että jaksaa ihan kelvollisesti, mutta parempi kuulla se nyt, kuin huomata itse sitten koelenkillä...
Vai mikä kierroslukualue olisi koneelle optimi/parempi?
Ainakaan tässä vaiheessa ei ole ajatusta tehdä koneelle sen kummempia piristystoimenpiteitä, eli peruskokoonpanolla mennään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 14:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
sakkev kirjoitti:
Arvon foorumilaiset, olisi taas yksi noviisin kysymys esitettävänä.
Eli kyseessä on Kawa 750LTD vm.-81 ja (työ)matka-ajossa kierrokset luokkaa 7000-8000rpm, eli ainakin omaan makuun aika korkeat.
Haluttais siis saada kierroksia laskettua, vaikkapa jonnekin 5000rpm tuntumaan ja rattaiden vaihtaminen lienee helpoin eli ainut järkevä tapa hoitaa homma. Vaihtoehto 2 on tietysti laskea ajonopeutta, mutta se on vasta ns.plan B, eikä auta esim.ohituksiin tai saavutettavaan huippunopeuteen.

Välityksethän on melko helppo määrittää, mutta koska kokemusta tuosta myllystä ei ole kuin kahden kesän ja muutaman tuhannen kilometrin verran, haluaisin kokeneempien mielipidettä ko. koneelle soveltuvasta kierroslukualueesta.
Jos välityksiä muuttaa niin, että matka-ajossa koneen kierrokset ovat esim.jossain 5000-6000rpm, niin ollaanko vielä ns."mukavuusalueella" eli jaksaako vääntää ilman, että ylämäkiin pitää vaihtaa pienempää?
Uskoisin kyllä että jaksaa ihan kelvollisesti, mutta parempi kuulla se nyt, kuin huomata itse sitten koelenkillä...
Vai mikä kierroslukualue olisi koneelle optimi/parempi?
Ainakaan tässä vaiheessa ei ole ajatusta tehdä koneelle sen kummempia piristystoimenpiteitä, eli peruskokoonpanolla mennään.

No, jo on välitykset LTD:hen laitettu, jos puhutaan suurin piirtein nopeusrajoitusten mukaisista nopeuksista! Alkuperäiset välitykset on 630 (84 lenkkiä) ketjulle edessä 13 ja takana 32 piikkinen ratas. Noilla vääntää vielä ihan mukavasti eikä huuda kohtuuttomasti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 17:38 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
En ole laskenut, mutta itellä on 5000 rpm suurinpiirtein 100 km/h. Ihan vakiot. Kulutus alle 5 ltr/100 km

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 06:52 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
No ei ihme, että oon koko ajan kaivannu yhtä pykälää lisää :uaa:
Aikani sitä ihmettelin, mutta sitten ajattelin, et korkeat kierrokset ja maltilliset huiput kuuluu pyörän luonteeseen.

Karvan reilu satasen vauhdissa kiertää kone 7000rpm, tuolla 5000rpm meikäläinen etenee about 65-70km/h :storm: ja bensaa palaa 160km työmatkan aikana noin 10 litraa (reilu 6 litraa/100km).

No, kohta kuulemma alkaa oikeasti se syksy ja sateet, joten saa laittaa mopon talviunille odottamaan toimenpiteitä.

Thanks mates :stobe:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 15:35 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Onpahan kyllä välityksillä paiskattu. Onkohan lyöty ensimmäiset rattaat mitä hyllystä löytyi kiinni :miekka:

Itse varmaan löisin tuossa tilanteessa mahdollisimman pitkät välitykset ja ajelisin sitten nelosella jos tulee ikävä vanhaa meininkiä. Pitäisi tuon nelimukisen LTD:n nimittäin ykkösellä jaksaa vaikka välit ovatkin pidemmät, loppuhan on sitten kuskista kiinni, kun ei tuolla vehkeellä yritetä roikkua mitenkään optimaalisella tehoalueella jatkuvasti.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 15:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kokemus on opettanut, että parhaan lopputuloksen saa alkuperäisillä välityksillä - onhan ne insinöörit senkin asian tarkoin laskeneet palkkansa eteen!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com