Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2012 07:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 07:24
Viestit: 5
Terve!

Palasin Kawasakin puikkoihin pienen Suitza-syrjähypyn jälkeen. Homma alkoi Er-vitosella, nyt palasin merkin pariin tuommoisella ZR-seiskalla. Tuntuu aika mukavalta peliltä ajaa, vetoa on sopivasti ja työmatkaliikenteessä sopivan ketterä ja näppärä.
Pientä ihmettelyäkin jo on.. starttaus on aika vaihtelevaa, usein lähtee pienestä hipaisusta, joskus taas saa pyörittää pitkäänkin ilman lupaustakaan. Tuntuu joskus ihan kuolleelta hetkenkin aikaa kunnes sitten viimein on hörähtänyt. Minusta se on tehnyt tuota niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Aina kuitenkin lähtenyt, pari kertaa jo kerinnyt miettiä että tähän jäätiin. Mikä lie?
Toinen liittyy käyntiääneen, varsinkin kylmänä tuntuu jossain parin kolmentuhannen kierroksen tuntumassa semmoista hentoista kilinää tai kilkutusta, kovemmilla kierroksilla sitä ei ainakaan kuule. Kuuluukohan asiaan? Käynti on kyllä muuten kaunista kuultavaa ja tehot tallella. Tämmöistä pohtii

Jussi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2012 19:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 07:24
Viestit: 5
Täydennystä oireeseen: kyllä se lämpöisenä toimii mukavasti, tyhjäkäynti on kylmänä huono, röpeltää ja tarvitsee aika pitkään ryyppyä. Tyhjäkäynnin säätö korkeammaksi auttaa vähän oireeseen mutta sitten ajossa kierrokset laskevatkin liian hitaasti. Akun lataaminen auttoi käynnistymiseen mutta tyhjäkäynnille pitäisi tehdä jotakin, mutta mitä? Auttakee pitempään näiden kanssa pelanneet! :uaa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2012 20:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Minä alottaisin tarkastamalla venttiilin välykset, ellei ole tiedossa että ne on juuri tarkastettu. Voi olla, että joku venttiili kantaa kylmänä ja sen takia ei meinaa lähteä käyntiin.
Seuraava tarkastuskohde olisi sitten tyhjäkäyntiseos, oireiden perusteella se voisi olla hiukan laihan puolella kun kierrokset eivät meinaa laskea. Laihalla olo voi johtua ainakin:
a) pilot ruuvien säädöt pielessä -> avaaminen rikastaa seosta
b) kaasareiden ja kannen välisten imukurkkujen vuodosta -> korjautuu toivottavasti klemmareita kiristämällä (helppoa) tai kyseisten kurkkujen vaihdolla (iso työ!)

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2012 13:17 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Kannattaa tarkistaa nokkaketjun kiristin. Tuo pitää sellaista helinää jos ketju on liian löysällä. Tarkista venat, tulpat, akku, kaasareiden synkat ja imuvuodot. Myös bensapinnat, jos taidot riittää. Eiköhän se siitä sitten tokene. Itse olen kantapään kautta oppinut oman vehkeen kanssa että kaikki vaikuttaa kaikkeen, akkukin. Viimeisin, eniten käyntiin ja vetoihin vaikuttanut juttu oli puolien vaihto uusiin. Pyörä on GPZ 750 - 83.

ps. jos tarviset iridium tulppia niin itseltä löytyisi 4kpl setti. Käy tuohon sinun pyörään. Laita YV:tä jos kiinnostuit.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 08:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 22, 2012 09:33
Viestit: 2
Paikkakunta: Helsinki
Samat oireet ja tarkoitus viedä pajalle ennen talviunta....palataan asiaan. Hommasin uudet kurkut ja meinasin laitattaa nekin samalla kun halvalla sain. En tosin ymmärrä miksi niiden vaihto olisi niin hankalaa kuten sinulle kerrottiin...palataan

_________________
ER-5
ZR-7S
Z-1000 tulossa sitten kun lumet tulee....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 09:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
vonmakko kirjoitti:
Samat oireet ja tarkoitus viedä pajalle ennen talviunta....palataan asiaan. Hommasin uudet kurkut ja meinasin laitattaa nekin samalla kun halvalla sain. En tosin ymmärrä miksi niiden vaihto olisi niin hankalaa kuten sinulle kerrottiin...palataan

Hankalaksi kurkkujen vaihdon tekee kaasarien tunkeminen kannen ja ilmanputsarin väliin - tilaa ei ole yhtään liikaa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 11:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Varsinkin jos imutorvet ovat aikojen saatossa kovettuneet :toks:

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 11:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 17:49
Viestit: 34
Paikkakunta: Lappeenranta
Omassa zephyrissä, jossa taitaa olla samanlainen rakenne, auttoi kun vaihtoi kaasuttimet Keihinin fcr mallisiin ja heitti ilmanputsarilaatikon lepikkoon ja korvasi sen pipercrossin valmistamilla vaahtomuovifilttereillä. :) Nyt saa kaasarit paikalleen ja pois nopeasti ja näppärästi. \:)/


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 18:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 07:24
Viestit: 5
Kiitos kaikille, onpas hienoa että on näin aktiivinen foorumi olemassa, taas yksi syy lisää ajaa kawalla!
Aloitetaan noista mitä tuossa lueteltiin, katsotaan kuinka käy. Korjauskäsikirjan löysin netistä, aika hyvät ohjeet tuntui olevan noihinkin hommiin. Pistin kyllä hintakyselyn paikalliselle pajallekin, katsotaan hinta ja sitten että viitsiikö itse alkaa säätämään. Tulpat ovat lähes uudet, ei kai se niistä ole kiinni. Vai kuinka tarkkoja nämä ovat merkistä, ngk:t näkyvät olevan..

Nyt kun tuntuma alkaa löytyä, tykkään kyllä pyörästä.. hauska ajettava!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2012 22:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
MotoJussi kirjoitti:
Kiitos kaikille, onpas hienoa että on näin aktiivinen foorumi olemassa, taas yksi syy lisää ajaa kawalla!
Aloitetaan noista mitä tuossa lueteltiin, katsotaan kuinka käy. Korjauskäsikirjan löysin netistä, aika hyvät ohjeet tuntui olevan noihinkin hommiin. Pistin kyllä hintakyselyn paikalliselle pajallekin, katsotaan hinta ja sitten että viitsiikö itse alkaa säätämään. Tulpat ovat lähes uudet, ei kai se niistä ole kiinni. Vai kuinka tarkkoja nämä ovat merkistä, ngk:t näkyvät olevan..

Nyt kun tuntuma alkaa löytyä, tykkään kyllä pyörästä.. hauska ajettava!

NGK ei ole nykypäivänä enää laadun tae - toimivat täsmälleen niin kauan, kun pääsevät kastumaan. Tämä pätee nimenomaan tavallisiin NGK:n tulppiin eli Iridiumeistä ei ole kokemusta, kun ei ole varaa hankkia moisia vaan olen tyytynyt Denson tulppiin, jotka toimivat todella luotettavasti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 08, 2012 09:51 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kaasareiden paikalleen laittamisessa auttaa se, kun esmes hiustenkuivaajalla vetää ilmansuodattimen puoleisia kumikauloja pehmoisemmiksi, ja kääntää ne rempan ajaksi rullalle (kaksin kerroin) kaasuttimen puolelta kuin sukat konsanaan, ja nippusiteellä pitää tuon rullauksen kasassa. Kaasarit mahtuvat näin paremmin paikalleen ja kurkut saa pullautettua yksi kerrallaan takaisin jahka on moottorin puolelta saanut kohdalleen.

Varoituksen sana: Jos ilmansuodattimen puoleiset kurkut pääsevät pyörimään akselinsa ympäri, niiden alkuperäisen paikan hakeminen voi olla haastavaa.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2012 18:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 07:24
Viestit: 5
Vielä pistää ihmetyttämään.. tänään taas ihme päivä, ihan sama onko kylmä tai kuuma kone niin sai pyörittää vaikka mitenkä ja tuntui ihan hengettömältä. Sitten yhtäkkiä heräsi kuin ei mitään. Voiko seisontatuen "haistelija" olla siten viturallaan että ei anna käynnistää, ainakin kerran kävi niin että potkaisin tuen pienen ihmettelyn jälkeen vähän äkäisemmin ylös ja sen jälkeen starttasi aivan laakista. Jopas se nyt oikkuilee..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 18, 2012 22:17 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Kyllä tuo sivujalan katkaisijan oikuttelu on hyvin yleistä. Omassa ei pystynyt enää sormin painamaan pohjaan, annoin WD40-kylvyn ja jopas rupesi liikkumaan liukkaasti. Tuo CRC/WD-kama vaan on siitä ilkeää että tuppaa haihtumaan nopeasti. Joku ase- tai lukkoöljy vaikuttaa ehkä pidempään.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com