Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2013 07:58 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Kirjotellanpas tällekkin osastolle jotain. Kysyisinkin Kawa tietäjiltä, että mitä kannattaa ottaa huomioon kun kevätpuoleen rupean käynnistelemään pyörää puolen vuoden seisonnan jälkeen. Pyörää säilytetty kylmässä varastossa. Syksyllä, kun jätetty seisomaan, niin tankki täyteen stabilisointiaineen kera. Moottoriin uudet öljyt (Motul 3000, 20W50 mineraalit), alkuperäinen öljynsuodatin. Akku pois ja aina latailtu. Kysyisin kans, että kuinka paljon noin suurinpiirtein kestää kilometrejä Kawasaki 440 LTD. Pyörälläni ajettu noin 60000 km. Eli miten mitkäkin paikat kestää kilometrejä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2013 10:03 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kevät käynnistykseen kannattaa varautua uudella bensalla ja sytytystulpilla jos vanha soossi ei suostu palamaan. Varsinkin kaasarissa talven yli majailevaan nykybensaan kannattaa suhtautua varauksella. Kuivuessaan bensasta muodostuu hartsia etenkin pienimpiin joutokäyntipiirin kanaviin.
Huonompi bensa ei pala niin herkästi kuin uusi, joka taas johtaa tulppien herkkään kastumiseen ja sen myötä kipinän katoamiseen niistä.
Yksi kikka varmistua paremmasta kipinästä on laittaa eka käynnistykselle auton akku kaapeleilla oman akun rinnalle, näin varmistaa tulppien kipinän starttimoottorin pyörityksen ajan, jolloin jännite putoaa jonkun verran.
Koneen kestävyys riippuu paljon juurinkin käytetystä öljystä ja sen vaihtovälistä. Kiertokankien liukulaakerit kampuran päässä ovat alttiita kulumaan tuossa koneessa ja pitkään ajettuina itse kampura kuluu mitoistaan, saatavuus on ollut heikkoa jo vuosia. Vaihtokone voi tulla halvemmaksi. Mutta kannattaa ajaa se vanha mosa loppuun ja tarkkailla öljyn määrää koneessa.
Mineraaliöljy joka tapauksessa on toimivin näissä koneissa, öljymerkeistä on mielipiteitä niin monta kuin miestäkin.
60000 km ei ole vielä hirveästi ainakaan huolletulle koneelle. Siksi pelkät ajetut kilsat eivät merkitse kaikkea. Kytkinlevyjä, nokkaketjuja laahaimineen jossain vaiheessa tulee vastaan. Ensiöketju joskus pitkän ajan päästä venyy mitoistaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2013 12:57 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Kiitos vastauksesta. Kuuleeko esim. kiertokangan laakerien kuluneisuuden äänessä vai miten. Entä nokka-akseli ja sen kuluminen ja ääni. Vielä käynnistyksestä, että nuilla öljyillä mikä lämpötila, että on tarpeeksi juoksevaa. Saa yläkerta voitelun.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2013 13:02 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Vielä tuli mieleen, että oisko kannattanut laskea syksyllä kaasarit tyhjäksi. Joku vain antoi sellaisen neuvon, että kun on bensan seassa stabilisointiainetta, niin ei tarvii tyhjentää. Kaasarit kuulemma sitten tahtoo vuotaa, kun tiivisteet kuivettuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2013 13:06 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Alakerran naputus kuuluu selvimmin kaasua lisätessä ja löysätessä, sellainen kertaluonteinen ääni, häipyy koneen kierrosten tasaantuessa.
Nokkaketjun ääni on jatkuvampi, kuuluu herkimmin pienillä kierroksilla.
20W-50 ovat aika jähmeät alle 5 asteen lämmöissä. Toki koneen öljypohjaa voi kuumentaa kylmissä olosuhteissa kuumailmapuhaltimella, tulen kanssa ei kannata alkaa bensakoneen kanssa kikkailemaan.

Stabilointiaine pitäisi sekottaa bensaan ennen talviteloille menoa, että se menisi kaasareille asti koneen käydessä.
Nykybensat mielummin pois talveksi kaasareista, kuivat kaasarit alkavat pitää keväällä tuoreella bensalla muutaman vuorokauden jälkeen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2013 17:10 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
En tirdä meneekö hifistelyksi, mutta olen muutamana keväänä kääntäny hanan pri-asentoon ja pohjakuppien ruuvit auki ja laskenut noin desi-pari kaasareiden läpi jotta mahdolliset sattumat tulis ulos.

Tankki ja kaasarit kuivana pakkasessa täälläkin.

Uudet tulpat on ehdoton huoltotoimenpide. Pikkutwiniin ei isoa rahaa saa palamaan jos joka kevät tulpat uusii sekä öljyt.

Millaista öljyä, saa jokainen itse valita.

Ensilenkki sitte keväällä huoltsikalle katsomaan rengaspaineet :whisper:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com