Terve vaan!
Kawalla ajellut nyt muutaman vuoden ja aloittelen suurempaa huolto/maalaus/tuning-projektia.
Kumikurkut, sähköt, jne. ja ilmanputsarinkin meinasin vaihtaa erillisiksi "podeiksi" mutta tämän (ja kzrider) foorumin koluttuani läpi jätän kyllä alkuperäisen putsarikotelon paikalleen...
Pakokaasujen poistosta huolehtii Micronin 4-1 eikä mulla ole suuttimien koosta mitään tietoa mutta hyvin toimii. Tosin olen ottanut Micronista vaimentimen pois ja tehnyt oman tilalle
Kun nyt jokatapauksessa säädän venttiilit ja maalauksen vuoksi joudun purkamaan koko laitteen niin tulipa mieleen että onko kellään kokemuksia ko. vehkeen virittämisestä? Kanavien kiilloitukset ja sovitukset tietysti kohdilleen, uudet puolat jne. mutta mites nokka-akselit? Luullakseni GPZ550:n (KZ550 mutta ei ZX550?) nokat pitäis käydä heittämällä mutta onko niin ja onko niistä mitään hyötyä, Z500:een kun en viritysnokkia ole löytänyt. Myöskään puristussuhdetta nostavia mäntiä ei ole näkynyt, mites jos kannesta vetää lastun pois että sais paineet johonkin 11:1 nurkille, korjauskäsikirjan (Haynes) mukaan alkuperäinen suhde on 9,5:1.
Kannattaako tuo virityspuoli unohtaa vai miten on? Kanavien ja palotilan muotoiluun en aio mennä.
Luotettavuudesta en halua tinkiä, oma kawani on toiminut tosi mukavasti ja luotettavasti enkä ole ajatellut sitä vaihtaakaan.
Ajatuksia?
Ps. Mahtavasti löytyy asiallista tietoa täältä....