Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 22:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Millä öljyät keskarisi?
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 23:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Herätelläänpä jälleen öljykeskustelua ajan kuluksi ja samalla saadaan mukavasti tämä talven selkä taitettua.

Mitä öljyä olet siis käyttänyt Kawassasi?

Itse ajelen KZ650F mallin kawurilla ja olen nyt reilun kymmenen vuotta / 70tkm käyttänyt siinä Teboilin öljyjä. Aluksi Silver 10W40, sittemmin 20W50. Paksummalla laadulla tuntui öljyn kulutus hiukan vähenevän. Teboilin lopetettua tuon 20W50 myynnin muutama vuosi sitten siirryin saman firman 15W40 viskositeettiin. Nuo ovat mineraaliöljyjä, paitsi Silver (ainakin nykyään) puolisynteettinen liukaste.

Voitelu ainakin pelaa jos mitään voi päätellä nokka-akseleiden kulumisesta tai paremminkin kulumattomuudesta :wink: Joskus kun kone on ajettu todella lämpimäksi, tuppaa kytkin hiukan lipsumaan täyskiihdytyksessä lähellä punarajaa. Normaaliajossa ei lipsumista esiinny eikä se ole ajanmyötä muuttunut paremmaksi tai huonommaksi. Taitaa olla ominaisuus tällä öljyperheellä + koneella?

Suodattimen olen vaihtanut n. 3000 - 5000 km välein ja samalla öljyt 8)
Kertokaas omia kokemuksianne ja öljysuosituksia!

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 23:49 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
no niin.. johan saatiin taas vanha kunnon öljykeskustelu takaisin!.. yksi parhaista wanhaan zetaan sopiva on esim. Shell x100 20w-50 mineraaliöljy. löytynee tod. näk muitakin täällä jotka vannoo sen nimeen :) toki muitakin öljyjä lienee käytetty 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2005 00:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
lewis kirjoitti:
no niin.. johan saatiin taas vanha kunnon öljykeskustelu takaisin!.. yksi parhaista wanhaan zetaan sopiva on esim. Shell x100 20w-50 mineraaliöljy. löytynee tod. näk muitakin täällä jotka vannoo sen nimeen :) toki muitakin öljyjä lienee käytetty 8)

Niin, se toinen ryhmä on diesel-öljyjen käyttäjät. Itse olen käuyttänyt joko Mobil Delvac Super 1300 tai Neste Turbo LXE, kummatkin viskositeetiltaan 15W40. Ja hyvin on pelit toimineet. Tuon LXE:n hyvä puoli on sekin, että sitä on saatavilla melkein jokaisella Nesteen asemalla - ei tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2005 23:55 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
mobil delvac 15w-40 täysmineraalinen on pyörinyt kärpiössä menestyksellä jo useampana kesänä ja muutamankymmenen tuhatta km. toinen jota aion vielä kokeilla on em. shell x-100 20w-50, se lienee kesäkuumilla ihan mukawa öljy kawoihinkin ja kun sitä on hommattuna noin kolme pönttöä valmiina.

sirkiössä olen raaskinut käyttää vain ns. oikeita ja täyssyntisiä mp-öljyjä toistaiseksi. niitä ovat olleet motul racing 20w-50, shell advance 15w-40 ( sitä zx12r söi täysillä ajettaessa saksan baanoilla melkoisesti) ja taas motul keskimäärin 12,5w-50, tuo keskimäärin tulee siitä kun osa vaihdossa lisäämästäni öljystä oli 10w-50 ja osa 15w-50 tjsp. vielä tallissa odottelee bel-rayn 20w-50 racing öljy tulevia vaihtoja.

ehkä joskus kun sirkiöllä tulee paljon kilsoja mittariin saattaisin uskaltaa kokeilla noita edukkaampiakin öljyjä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kawz Oil
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 21:08 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:48
Viestit: 10
Paikkakunta: Lieto
Käytössä Teboilin 10-40 Silver (Semi-s) ja Mobil Delvac MX 10-30,
en ole huomannut mitään eroa.. (Kawz 600R)
Ja kolme nelipyöräistä, yx diesel, kaksi bensavehjettä, kaikissa
ympäri vuoden Nesteen 15-40 kiviöljy.
Kaikki pelittää, kaikilla mittarissa n. 300 tuhatta..
Olen tullut siihen tulokseen että ihan sama mitä syötät
vimpaimeen, kunhan voitelee ja on öljyä...
Ainoa missä ei toimi tuollainen ajattelu, on paatti. Mulla
on HT Yamarin 100 HP Jammu, ja oikealla oililla 5-10 knots enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2006 21:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
Olen toistaiseksi pysynyt mp-öljyissä, markkinamiesten ansiosta kai....?
Alkuun juotin kawoille Castrol GPS merkkistä punaista ilolientä, mutta väsyin putsaamaan koneen kyljistä punaisia kuivuneita juotteja (mistä lie tulleet) :oops: . Rupesin kuitenkin käyttelemään kavereiden neuvosta Shell Advance Ultra 4 SAE 10W-40 jota eräs AD varaosamyymälä kauppaa n.33e hintaan (täyssynteettinen liukaste siis) ei vaikuttaisi pahalta hinnalta tuolle öljylle :? . Mutta öljy ei katoa ja vaihteet pelaa, eikä kytkin liimaudu seisoessaan niinkuin castrollilla :wink:.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 10, 2006 10:50 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Mäkin käytin ens alkuun pari kesää noita kalliita super-hyper-mopo-litkuja. Sitte kerran nää vanhat p..rut (siis kilometreillä ei iällä mitaten) valaisi asiaa. Kas kumma kun laitto halvat ja vanhanaikaiset X100:set sisään muuttu konekin ihan kertalaakilla. Vaihteet ja kytkin toimii ja kone on kaikin puolin sivistyneempi. En voi muuta ku suositella X100:sta.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 12, 2006 09:58 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Onko X100:lla havaittavissa kytkimen lipsumista ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 12, 2006 10:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Jezuz kirjoitti:
Onko X100:lla havaittavissa kytkimen lipsumista ?

Mun ajotyylillä, missä on vaan kaasussa kaks asentoa, ei minkäännäköstä lipsumista oo havaittu. :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 12, 2006 12:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Ei lipsu X-100.nen ainakaan tonnisessa joko sutii tai keulii mutta ei ikinä ole luistellut 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 12, 2006 13:08 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Eikä lipsu X-100 muuten Z1100:ssakaan. Takagummi kyllä lipsahtelee aina välillä..

8)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com