Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 01:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 12:11 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 08:54
Viestit: 45
Paikkakunta: Espoo
Vuoden -73 mallisen Z 1:ni toinen etuhaarukkaputki on pyörän aikanaan seistessä vuosikaupalla ajamattomana hapettunut ja syöpynyt pölysuojakumin alta ja vuotaa. Tiivisteen vaihto ei auttanut. Kannattaako sitä korjata (esim. täyttöhitsaus + sorvaus + kiiloitus) vai pitäisikö ostaa suoraan uusi putki ? Mitä suosittelette ?

Tuomas


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 13:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 795
Paikkakunta: Helsinki
Eihän? pölynsuojakumi vaikuta tiiveyteen :? . Onko sisäputkessa skraadeja vai onko tiivisteen vaihto epäonnistunut. Mikäli päädyt hitsaukseen ja sorvaukseen taidat maksaa enemmän kuin hankkimalla uuden tai käytetyn esim. ebaystä. Ulkopuoliset syöpymät ovat lähinnä esteettisiä ongelmia. Kumpi puoli on muuten kyseessä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 13:50 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 08:54
Viestit: 45
Paikkakunta: Espoo
Syöpymä on öljytiivisteen yläpuolella sisäputkessa pölysuojakumin alla kun haarukka on lepoasennossa. Tiivisteen vaihto ei aiheuttanut vammaa vaan se oli siellä jo aiemmin. Vaurio on oikealla eli jarruttomalla puolella. Toisen puolen vuoto loppui tiivisteen vaihtoon.

Tuomas


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 14:11 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Oliko alkuperäinen tiiviste, minä vaihdoin 2 kertaa tarviketiivisteet jonka jälkeen lueskelin foorumia ja löysin sieltä tietoa tarviketiivisteiden huonosta laadusta, eli ehdottomasti alkuperäiset!

Tarviketiiviste oli 3mm liian matala jolloin tiiviste pääsi nousemaan ylös putkesta ja sain sen pitämään aina vähäksi aikaa kun naputtelin tiivistettä varovasti takaisin alaspäin ja itseasiassa siellä on nytkin toisella puolella tarvike tiivari ja se on ilmeisesti löytänyt paikkansa kun ei enää ole vuotanut :roll:

Ainakin J / R malleissa se tiivistepinta on pikkasen kartio ja jos se pääsee nousemaan ylös niin eihän se pidä :!:

Jos siellä on kraatereita niin kemiallista metallia (tässä tapauksessa ilmeisesti alumiinia) ja varovaista hiontaa sen jälkeen tai sitten vois kokeilla ihan pikaliimalla täyttää pienen kraaterin ja hioa ylimääräiset pois (pikaliimahan on muovia) ja toimii melko varmasti siihen asti kun saat uuden / käytetyn putken tilalle :idea:

Ja viimeiseksi sit Kawa bondia eli siis öljynkestävää tiivisteliimaa sormella (sillai pikkasen vaan) monttuihin ja märkänä tiiviste perään kyllä sekin on toiminut 8)

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 14:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 08:54
Viestit: 45
Paikkakunta: Espoo
Tiivisteet olivat Z Powerista Englannista ja Kawasakin pussissa eli todennäköisesti alkuperäisiä ja toinen puoli kyllä pitää. Taitaa mennä putken vaihdoksi.

Onkohan käytettyjä putkia enää kellään vai ovatko nekin nykyään harvinaisempia kuin kanan hampaat ?

Ikuisen optimistina laitoin ostoilmoituksen Tawaraa kaupan osastolle.

Tuomas


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 20:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 795
Paikkakunta: Helsinki
Klasmolla näkyy olevan made by kawa 235,-€, jälkituotanto 102,-€/kpl http://www.klasmo-bikes.de/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 21:11 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Suositukseni on että uutta osaa vaan!
EDIT: linkki
Tuossa ebay:lta-----> http://lyhytlinkki.net/?ni07vt8v

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 26, 2007 21:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
coistinen kirjoitti:
Suositukseni on että uutta osaa vaan!
EDIT: linkki
Tuossa ebay:lta-----> http://lyhytlinkki.net/?ni07vt8v


tolla hinnalla molemmat vaan uusiksi 8)

kun dollarin kurssi on nii hyvä että ei maksa juuri mitään :roll:

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2007 13:50 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 08:54
Viestit: 45
Paikkakunta: Espoo
Eräs ystävällinen herrasmies Salosta soitti ja lupasi myydä kovakromatun ehjän parin kohtuuhinnalla. Taidanpa käydä katsastamassa ja ostan pois jos ovat O.K.

Kiitos avusta ja neuvoista.

Tuomas


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 16:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 18, 2007 06:42
Viestit: 8
Paikkakunta: Karjaa
Henkilökohtainen asentajani sanoi laittavansa putken kiinni sorviin ja hoonaavansa putket. Ja laittoi kanssa, hyvin on öljyt pysyneet uusien alkuperäisten stefojen kanssa. Hoonausta hän perusteli sillä että vanhemmiten putki tulee niin kiiltäväksi että se vulkanoi stefan huulen koska oljyä ei ole yhtään sitä voitelemassa.
Vedättiköhän asentajani (vannoutunut Yamahamies) yksinkertaista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2007 08:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
joo kyllä ne tekee semmosta huoltoa hydraulisylintereihin esim.kaivinkoneet ja semmoset,siis jos ei isompia vaurioita ole.sinne pölysuojan alle pääsee vettä sadekeleillä,kannattais varmaan kuivata ainakin ennen talven seisontataukoa.olen laittanut aina keväällä pölysuojan alle eli stefan päälle tippakannusta Vähän öljyä,tämä teoriassa pidentää stefan ikää.kyllä putket pysyy silti puhtaina.myös sen hienon hoonauksen tarkoitus on pitää ohut öljykalvo siinä putken pinnalla.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 08:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
"Tarviketiiviste oli 3mm liian matala jolloin tiiviste pääsi nousemaan ylös putkesta ja sain sen pitämään aina vähäksi aikaa kun naputtelin tiivistettä varovasti takaisin alaspäin ja itseasiassa siellä on nytkin toisella puolella tarvike tiivari ja se on ilmeisesti löytänyt paikkansa kun ei enää ole vuotanut
Ainakin J / R malleissa se tiivistepinta on pikkasen kartio ja jos se pääsee nousemaan ylös niin eihän se pidä "

Itsellä työn alla -74:sen etupää ja sieltä ainakin löytyy shimmilevy ja seegerirengas jolle ura stefan päältä...eikös näiden tarkoitus ole pitää tiiviste paikallaan? Jos stefa matala niin sopivan kokoinen "prikka" sen ja lukkorenkaan väliin notta pysyy...kai.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 08:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:46
Viestit: 40
Niin ja vielä mistähän noita lukkorenkaita(pyöreä rautarenkula) saisi? Paikallinen tarjoaa vain tavallisia seegereitä mitkä pihtien kanssa työstettäviä(reiät päissä) ja jotka eivät tuonne koloon mahdu. Klasmolta toki tilasin mutta aikaa jo mennyt ja tiedä koska Günther kerkiää moiset etsimään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 08:52 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2622
Paikkakunta: Hattula
Tee iha ite pianolangasta 8) ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 08:54 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
sami kirjoitti:
"Tarviketiiviste oli 3mm liian matala jolloin tiiviste pääsi nousemaan ylös putkesta ja sain sen pitämään aina vähäksi aikaa kun naputtelin tiivistettä varovasti takaisin alaspäin ja itseasiassa siellä on nytkin toisella puolella tarvike tiivari ja se on ilmeisesti löytänyt paikkansa kun ei enää ole vuotanut
Ainakin J / R malleissa se tiivistepinta on pikkasen kartio ja jos se pääsee nousemaan ylös niin eihän se pidä "

Itsellä työn alla -74:sen etupää ja sieltä ainakin löytyy shimmilevy ja seegerirengas jolle ura stefan päältä...eikös näiden tarkoitus ole pitää tiiviste paikallaan? Jos stefa matala niin sopivan kokoinen "prikka" sen ja lukkorenkaan väliin notta pysyy...kai.


Käsittäkseni alkuperäinen on juuri sopivan korkuinen ettei tarvitse rakennella simmi virityksiä, joten päädyin alkuperäisiin tai siis meinasin talvella vaihtaa originaalit paikalleen.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2007 07:43 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
no minä hioin rälläkällä vähäsen sitä seekerin kuvetta että mahtui sinne uraansa.hyvin on pysynyt kiinni,tosin on ruostuvaa ainetta mutta oli se alkuperäinenkin ruostunut.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com