Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 02:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ei vaan oikken kulje...
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 12:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
:oops: Ei meinaan kulje mopo eikä ukkeli.
Häpeä tunnustaa, mutta en ole tehnyt kolmen kesän ja yli 20000km aikana koneeseen mitään muita huoltoja kuin tulpat, suodattimet ja öljyt olen vaihtanut. Jaajuu ja katkojan kärjet viilasin keväällä puhtaaksi ja nokkaketjun kiristin.

Olen vaan ajellut ja aikakone ronksuttaa :moto:

Kulkeehan toi vehje niinku laittoman kovaa ja aika mukavasti kiihtyykin mutku...
Tuntuu, niinkun sitä tehoa kuitenkin olisisisis jossakin piilossa :roll:
Homma ilmenee niin, että jos mä vaikka kiihdytän motarinopeuteen kaasu pohjassa ja höllään pikkusen kaasua, niin mopo kiihtyy vielä noin +10kmph lisää. Kun nytkyttelee kaasulla ihan pientä liikettä edestakasin, tulee vielä pari kymppiäkin lisää vauhtia.
Miksei se vehje heti ota kaikkia kierroksia, vaan niitä täytyy tämmöttiin kutitella ulos :?
Bensaa menee 6,5-7 satasella, pleksin kanssa on mennyt aikasemmin alle kuuden litrankin.

Mistähän - helpommasta päästä - säätäminen kannattaa aloittaa :?:

Jep - on ollut pikkasen raskasta aikaa, kun ei saa mistään hommasta kiinni. Olen ollut pidempään sairiksella pöönautin takia ja moottoripyöräily on siihen tautiin mukawata terapiata. Gyl se siit sit taas.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 15:53 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pyörän vamma vaikuttais bensan saantivaikeudelta. Kiihdytyksessä alkaa soseen saanti vaikeutua, hanan toiminta tökkii. Onko alipaine vai mekaaninen hana? Suoravetoiset ei tykkää yleensä heti luistit kattoon ajosta, pienen viiveen kanssa menee makeesti, varsinki isolla vaihteella. Sytkä kannattaa tarkastaa strobolla, sillä saa todelliseen kohtaan sytyn.

Edit. Omat jubinat. Kawasaki on parasta terapiaa, vaikkei edes ajais ;D Parkissakin sitä katsellessa tulee hyvä mieli, hivelee silmää ja mieltä :wink: Uskollisin palvelija se on ollu hommaamisesta lähtien :P

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Viimeksi muokannut Jim Goose päivämäärä Ke Syys 05, 2007 18:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 16:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Juu, elämä on... Mutta takaisin asiaan...
Mulla on alipainehana ja se on ajaessa aina ON- tai RES-asennossa.
PRI-asennossahan bensaa tulee helpommin, mutta ymmärsinkö oikein ton "suoravetoisen-" eli tavallisen auki/kiinnihanan. Tarkotan, ettei sillä logiikalla PRI-asennossa, kun kaasarit saa bensaa suoraan, kone ota kierroksia jos kaasun avaa liian äkäseen. No olen just lähdössä ajelemaan ja kekoilen.

Sulta sainkin keväällä neuvoja käyntiongelmiin, eli katkojankärjet oli surkeassa kunnossa. Viilasin ja putsasin ne paperilla, mutten säätänyt kärkiväliä enkä sytytystä, kun mopo kulki ihan kivasti.
Meinaan ostaa uudet kärjet - Stormilta niitä kai saa - ja säätää ne ja sytkän. Mulla ei ole stroboa, mutta käsikirjassa on ohjeet vastusmittarilla säätämisestä, millä ei kylläkään saa näkyviin, pysyykö säätö kierroksilla.
Heh heh, muistan kun Pappiksen sytkää säädettiin. Kynä tulpan reiästä ja kone pari milliä ennen ykkta ja sit käännettiin kärjet just aukeamaisilleen.
Tuli tota pikkusen harjoiteltua, hmmm, 37v takaperin :roll:

Ja nyt päästiinkin ihan tosi asiaan;
Pojat on poikia ja sedät jaksaa heilua ;D

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 17:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Suoravetoisilla meinaan kaasareita, vaijerit liikuttavat suoraan luistia. Niissä menee seokset hetkeksi sekaisin jos sliidit nostetaan liian nopeasti ylös. Alipainekaasareissa ilmiötä ei esiinny, vaijerit liikuttavat läppiä, luisti nousee alipaineella koneen kuormituksen mukaan.
PRI asennolla kone saa bensaa ohi alipainetoiminnon, yleensä bensan saanti on siinä asennossa helpompaa, alipainetoiminnot ON ja RES tahtovat takkuilla välillä. Itellä loppui gasonsaantiongelmat Pingelin mekaanisen hanan asennuksen jälkeen.

Stormi myy yleensä Emgon tekeleitä, jotka esim. kärjissä ovat aivan alaarvoisia, kärjet eivät edes ole täysin kohdakkain ja turhan pehmeinä palavat nopeasti, eli eivät pidä säätöjään kovin pitkään.
Jos suositella saa, pistä Dyna S kärkien tilalle, toimintavarmuus ja kipinä paranevat, sitä mukaa myös suorituskyky. Kipinäkoneen voi pitää varalla hyllyllä jos siltä tuntuu.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 20:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Just juu, no niin, nyt syttyy lamppu :idea: sen, päässä tyhmän eläimen :shock:
En noista kaikista niin tiedä ja luulin vaan ekaks, että tarkotat tota PRI-asennossa suoraa bensan saantia.
Kokeilin äsken ajella PRI-asennossa, mutta samalla lailla kutittamalla kone kelas lisää kierroksia.
Eihän toi huonosti kulje nytkään, mutta ainahan tekis mieli itteänsä viihryttää ja hirveesti kiihryttää.
Kyllä mä nyt vaihdan vaan ne katkojankärjet, kun luulen että siihen mun paukut just voi riittää - ja rahat :''
Kannattaa kai sitten ostaa orkkikset, jos niitä jostakin saapi?
Yllytän kotilofriikkivävypoikaehdokkaan ostamaan ajotuslampun :twisted:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 10:32 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Tossa omia kaasareita ihmetellessä tulin lukeneeks jostain että seoksen sopivuutta voi testata täydellä kaasulla ajaen. Testi menee jotenkin näin: Aja täydellä kaasulla (jossain turvallisella ja suljetulla alueella :P ). Mikäli kaasua pikkasen höllätessä kone ikäänkuin loikkaa eteenpäin on seos raskaalla ja läppien pieni sulkeminen hoikentaa seosta. Mulla toi piti paikkansa, testasin valvotulla ja turvallisella kolmostiellä..... En sitte tiedä sopiiko tää tähän ihmettelyyn mutta tällanen juttu tuki mieleen.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2007 17:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Joo, osakaasulla se tekee tuon "loikan". Tai sanotaanko niin, että jos rampilta kiihdytän motarille, niin onhan mulla kaasu aikalailla täysillä.
Kun pikkasen helppaan sitä, niin huomaa kun kone vetää lisää nopeutta, niinku edellä kerroin.
En yhtään tiä miten sitä seosta säädetään laihemmalle, mutta selvinnee Clymerin manuaalista, ei kai suuttimia tarvii vaihtaa?
Mulla on niin paljon opittavaa, kun en oo vielä oikein mihinkään säätöön koskenut - no toivottavasti ei tule kantapäät kipeiksi - saa ihmetellä mitä mä milloinkin keksin kysellä :roll:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 08:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jos robleema on viimeisellä kaasunkierron kolmanneksella se on pääsuuttimien alueella. Pykälää pienemmät voi olla paikallaan. Tai sitten ilmanputsarin vaihtaminen puhtaaseen tai jopa K&N:nän paremmin virtaavaan. Ei se pääsuuttimien vaihtaminen oo mikään iso homma. Kaasarit pöydälle, pohjakuppi auki ja siellä se könöttää. Ruuvarilla auki ja pienempää peliin. Eri ais on löytää jostain oikean kokoisia suuttimia; ne ei oikein oo vakio hyllykamaa. Mutta toi ilmanputsarin vaihto ei välttämättä oo huono ajatus. Se tois kans valtavan 0,jotain heppaa lisää tehoa.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 20:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Vaihdoin ne katkojankärjet ja kiihtyvyys parani huomattavasti.
Ottaa ilosesti kierroksia, eikä sillailla nuhasesti. En ehtinyt säätää sytkää, kun tuli kiire lähteä liikenteeseen. Glymerin kirjassa oli kärkiväki annettu 0,35mm. Stormilta ne kärjet sitten ostin kuiteskin. Ruskeassa paketissa Daiichi MFG:n kärjet 10,50/kpl eli 21€ yhteensä. Näyttää olevan samat, kun koneessa oli ennestänsä.
Jumangeggana, näkisitte ne vanhat kärjet :shock: Samallalailla kuluneet. Onks se kiinteä alasin:?: olkoon mikä on, mutta siihen on kulunut kaunis säännöllinen muutaman kympin syvyinen X-kuvio ja toisella puolen samanlainen X-harjanne ;D

Muuten sainkin aika paljon eilen aikaseks.
Takakumi oli puhjennut, semmonen isompi nitojan niitti. Irrotin takapyörän ja vein Stormille, vaihdettiin uus sisäkumi 12,80 + työ 9,50.
Vaihdoin öljyt ja suodattimen. Prismasta löysin sitä Shellin X100 20W50 öljyä 13,90 4 litran pänikkä - kiitos Jarru! Suodatin Stormilta 5,70.
Turun Agrimarketissa ei muuten ollut, kuin 10W30.
Laitoin noita hintoja tohon, jos jotakuta kiinnostaa.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 21:24 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Samat hinnat täällä ölpissä...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 22:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
No siinä se taas nähdään, en suotta ole Prisman vihaaja. En tosin osta
AD-varaosistakaan Kouvolasta muuta kuin Shell X-100 20W50 öljyä.
Maksaa 4L kannu 9.90e ja joka kerta saa kaupan päälle säälittävän
katseen ja kerran myyjä jopa ravisteli päätään lyödessään ostosta koneelle. :shock: mutta ei voi vähempää niitten ajatukset kiinnostaa. ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 22:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Mä olin jo sen verran ajellut sen öljyn perässä, etten viittinyt enää jatkaa, mutta hyvä tietää toi AD seuraavaa kertaa varten.
Juu olin Motonetissä muuten vaan ja siellä käveli semmonen 20 litran Delvac 1400 (15W50 muistaakseni) pänikkä vastaan 59,90€. Mutku en mä noin paljon halunnut ja halusin paksumpaa öljyä ja sitten muistin, että Agrimarketista joku oli sitä X100:sta ostanut. Ajoin sinne ja kun siellä ei ollut, soitin Jarrulle siittä viskositeetista ja kuulin, että Prismassa vois olla ja olihan siellä.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 23:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
No en minäkään hintojen perässä juokse, edullisempi hinta johtuu
varmaankin siitä että alueella missä minä ja mm. Kawa LTD asumme
on traktoreita enemmän kuin henkilöautoja, joten kilpailu on kovaa.
Ja kyseistä öljyä myyviä liikkeitä on kyllä mielestäni melko vähän.
Jos olen kyseistä öljyä ostamassa, niin maksan kyllä vaikka 15e/4L/tms.
kunhan yrityksen nimi ei ole ..... ! joo joo lopetan jo ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2007 09:44 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Räksä kirjoitti:
No siinä se taas nähdään, en suotta ole Prisman vihaaja. En tosin osta
AD-varaosistakaan Kouvolasta muuta kuin Shell X-100 20W50 öljyä.
Maksaa 4L kannu 9.90e ja joka kerta saa kaupan päälle säälittävän
katseen ja kerran myyjä jopa ravisteli päätään lyödessään ostosta koneelle. :shock: mutta ei voi vähempää niitten ajatukset kiinnostaa. ;D


PerZkules, oon ostanu väärästä paikasta... :'' Pitänee mennä tonne Anno Domini kauppaan ens kerralla. Ja en hakenu Prismasta, siit vierestä Allways Be Cool kaupasta.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com