Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Kesä 15, 2024 23:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 16:21 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Tässä funtsittuani kaikenlaista tuli ajatuksena ton j-mallin jalostaminen seuraavaksi kun ei tota keskaria viitti ikuisuuksia viritellä. Joten mietinnässä olisi seuraavan harraste kohteen hahmottelu, ja kovasti olen päätynyt joko 81-82gpz tai efe suikka. Molemmissa vaihtoehdoissa viehättää kohtuullisen vahva perusmosa mutta suikassa vierastan neljää venaa ja nokkien keinuja, jotka jotenkin tuntuu heikolle paikalle myöskin kaksi venttiiliä tuntuis yksinkertaisemmalle huoltaa jne..

Joten nyt tietäjät kertoilkaa huonoja ja hyviä kommentteja siitä j koneesta ja myös linkit ko. koneen rakentelusta sun muusta kiinnostaa.


Tulevaisuuden suunnitelmat olisi noin kasin rutuilla ajelu kauheassa puhalteessa.......

:twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 18:13 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2622
Paikkakunta: Hattula
Tässä samassa osiossa kolmattakymmentä aihetta alempana
on käsitelty asiaa 8) ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 19:05 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Mutta kunei niistä oikeen mitään irronnu, erityisesti alakerran kestävyys/parantelu tarninat kiinnostaisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 20:02 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Itse en ole mikään SUUR lähettiläs näissä hommissa mutta sen verran olen oppinut / kuullut isoilta pojilta että rullalaakeroitu alakerta kestää perus vehkeissä lähes maailman tappiin mutta jos meinaa alkaa hakemaan tehoja korkeilta kierrosalueilta kannattaa varmaan "liimata" kampuran limput kiinteiksi koska ovat kuulema joissain kyseisissä peleissä nytkähtäneet ja mopo on alkanut normaalia enemmän resonoimaan vai voisko näin vanhoissa peleissä tulemaan resonanssin sijaan renesanssia :)

Laakereiden kanssa olen ollut jonkin verran tekemisissä työn puolesta ja ymmärtääkseni noissa rullalaakereissa ei helpolla tule vastaan ongelmaa pyörimisnopeuksien kanssa, enimmäkseen öljynkierto askarruttaa jos voimaa on sillai kunnolla ja öljypohjassa öljy on oikein pitkään kiihdyttäessä vain öljypohjan takareunassa niin saakohan kaikki laakeri riittävän määrän liukastetta :roll:

Mene ja tiedä, kertokaas viisaammat kiinnostaa nimittäin itseänikin :!:

Ps. juttelin yhden turbo / mekaanisten ahtimien gurun kanssa virittämisestä ja hän sanoi että järkevin ja helpoin tapa saada voimaa on ehdottomasti laittaa rusetti pakosarjaan eikä alkaa keventelemään väännön kustannuksella moottorin sisuskaluja ja sitä kautta alkaa hakemaan tehoja.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2007 20:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
J-koneen heikkoja lenkkejä on kampuran nitkahdusherkkyys, vanhemman Z1 pohjaisen kampura kestää paremmin tehoja nitkahtamatta, J-mallin kampuroita nitkahteli vakiotehoillakin. Limput tappeihin hitsaamalla saa ongelman pois, sen jälkeen kestää sen puolesta ilokaasut ja turbon. Kiertokangen yläpäät kannattaa kiilloittaa kestävyyden lisäämiseksi yli 140 hepan koneissa.
Kansi on paremmin virtaava vanhaan Z1 pohjaiseen verrattuna ja porttausvaraa on silti. 8-tulppaiseksi muutettuna kansi on herkkä katkeamaan etenkin ahdettuna, ehjää alumiinia jää aika vähän, vanhassa kannessa on enemmän materiaalia. Ohjurien vaihto parempin kannattaa. Venttiilien koon kasvatuksessa pelivaraa on enemmän kuin vanhassa. Tehofriikeille on tarjolla Vortex 2 kansi.
Lohkot ja kansi kannattaa pinnapultata esim. APE:n seteillä, alkuperäiset tahtovat kovassa rääkissä venyä paineen alla. Myös lisätukilevy kampuran keskimmäisten laakerien alapukin päälle kannattaa laittaa.
Heavy-Duty nokkaketju on hyvä lisävakuutus mekaanisen kiristimen kera, kovissa moottorijarruissa menee alkuperäinen kiristin kasaan hetkeksi ja jako voi kampuralla hypätä.
Usein parhaat koneet ovatkin tehty sekoittamalla vanhaa kellaria ja uutta kantta, sylinteriblogi käyttötarkoituksen mukaan 1075cc - 1200cc menee putkittamalla vanhalla blogilla, J:n blogi 1260 cc asti. Umpiblogia löytyy 1428 cc asti.
Hyviä puolia noissa koneissa on osien sekoitusmahdollisuus ja tarvikeosia on paljon saatavilla eri viritysasteilla 100- 250 hepan tehoille vaparinakin. Lompakko lienee ainoa rajoitus. Speed is question of money, how fast you want go?
Palikoita:
http://www.kzzone.com/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2007 18:07 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
nythän on euron kurssi melkoisen edullinen suhteessa us.dollariin, joten nyt jos sittenkään olisi edukasta tilata jenkkilästä nuita erinäisiä z-koneiden viripalikoita, vai mitä mieltä ootte? itseäni kinnostaisi esim. vahvat pinnapultit z-koneeseen, uudempaan, jos niissä jotain eroa vanhempaan on? hevi duti nokkaketju, kiristäjä, mäntäsatsi, vaikka 1260 cc normaalipuristeisena eli hieman vakioa korkeammilla toki kun yleiesti 10,25:1 myyvät wiisaita yhtiöitä.

löytyiskö myös hevi duti starttimoottoria geepeezet 1100 kawioon? toki jos oisin varoissani ennen kauppaa, niin isompi lohko ja vortexin kansi, mutta ne kuulostavat jo siltä, että paalua palaa iloisesti ja menee roimasti yli tavallisen palkannauttijan putjeteista semmoset.

viriö viriö viriö mielessäin.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 08, 2007 23:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Eihän virikoneita kestävyysmielessä tehä, mutta tuompahan kokemusperäisen kulumisenlisääntymistarinan esiin: 50000km wisecon männillä ja ajoittain hyvinkin runsaalla kaasun käytöllä (=sen verran kun se kahava andaa myöden) niin kampuraan tuli päittäisvälystä tuollaiset kolmisen-nelisen milliä. Lonksui vaan. Se alkoi sorvautumaan pihalle sieltä; roottori oli jo syönyt sen laturin johtoja suojaavaa rautakappaletta jonkin matkaa.

Ostin osin siitä syystä uuden koneen ja hiukan myöhemmin uudemman pyöränkin, josta ei oikein uskalla avata kaasua niei kulu.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com