Tere kaikille pitkästä aikaa. En oo tätä foorumia paljon seurannutkaan kun kawa on muiden projektien takia vaan lojunu varastossa. Muutamavuosi sitten alotettu GPz projekti liikkuu siis vihdoin edes jotenkin, mutta taas tarvittais vähän neuvoja.
Mopo koostuu tällähetkellä seuraavista osista: -83 GPz vakiokone, 34mm kaasarit GT750:stä? (Raadon vanhat) vakio tyylisellä ilmanputsarin kopalla, Dyna-S sytkä ja dynan 3ohm puolat, mekaaninen ennakonsäädin jostain 80-luvun alun Z1000:sta, pakoputkena joku vanha Microni. Kaasareissa oli alunperin 110 suuttimet nyt paikallaan on 125:t. Neulat on keskimmäisessä urassa ja niissä on merkintä 4BE3.
Muistaakseni täällä oli joskus puhetta noiden neulojen merkintöjen tulkinnasta. Osaisko joku suomentaa ton 4BE3:n? Z1000:ssa oli vakiona muistaakseni 120 suuttimet, minkähänlaista neulaa niissä käytetään?
Ongelmana mulla on lähinnä koneen rykiminen pienillä kierroksilla. Käy todennäkösesti liian rikkaalla kun ryyppyäkään ei tartte vaikka ois kuinka kylmä. Seosruuveja tai ilmaruuveja tai mitä ne nyt tämmösissä kaasareissa onkaan täytyy huomenna vähän kokeeks käännellä, mutta ei kai ne vaikuta kuin ihan alakierroksilla?
Muutama kuva moposta löytyy täältä:
http://www.saunalahti.fi/~kannit/GPZ1/GPZ1.html