Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 03:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 20:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Kawa KZ 1000LTD -77 viikon sisällä käräyttänyt kaksi puolaa.Viime viikolla kahdesta pytystä katos kipinä.Kun vaihtoi puolien paikka vika siirtyi eli puola hajalla.Teerijärvellä Kalles motorilla oli Hondan tarvikepuolia jotka hain.Oli vielä kärjettömälle tarkoitettu.Vaihdoin molemmat puolat ja hetki pelaskin hienosti.Japsistaroihin matkalla 60 km ajon jälkeen 2,3 puola pimeni.
Eilenillalla vaihdon vanhan toimivan puolan takaisin ja tänään kun kävin kokeilemassa vähän pätki.Vanhan puolan pytyt 2,3 kipinä ok.Tarvikepuolan 1 pytty sai kipinää mutta 4 joskus sai kipinää ja välissä kipinä kateissa. :? Pikkusen kokeilin heilutella syttyboxin johtojakin muttei vaikutusta.Yhtäkkiä tankin alta mossahdus ja savua.Siinä meni toinen tarvikepuola. :shock: Voiskohan tämä Dynan syttyboksi olla syypää :?: Eikö anna enää oikein kipinää.Ihmetyttää kun tolle neloselle välis tuli kipuna ja välis ei.
Niin ja puolien vaihdon yhteydessä vaihdoin tulpanjohdot ja tulpanhatut.
Virtalukkokin tuli tsekattua eikä sielläkään mitään ihmeellistä löytynyt.
Olen ymmälläni.
Apuuuvaa.

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 20:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Elwasaki kirjoitti:
Tarvikepuolan 1 pytty sai kipinää mutta 4 joskus sai kipinää ja välissä kipinä kateissa. :?

Tuon perusteella tuntuisi siltä, ettei vika voi olla missään muualla kuin viallisessa puolassa.

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 21:48 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Dynan syttyboksi antaa paremman kipinän kuin alkuperäiset kärjet, joten puolat ovat kovemmalla rasituksella kuin ennen. Kannattaa laittaa puolat samaa tasoa oleviin, kun syttykin, toiminevat paremmin kun ovat siihen tarkoitetut.
Puolien paskaa laatua veikkaisin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 04:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Onko etuvastus ehjä?
meinaan, jos se on risa niin taitaa tulla liikaa voltteja puolille...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 21:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Kwaakku kirjoitti:
Onko etuvastus ehjä?
meinaan, jos se on risa niin taitaa tulla liikaa voltteja puolille...


Etuvastus on ehjä.
Nyt ei toiselle puolalle tule virtaa enää ollenkaan :?
Olisko kuiteskin syttyboxis häikkää tai sitten siellä kärkien tilalle laitetussa systeemissä toinen puoli risa. :roll:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2008 13:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Paljon mahdollista...
omassa oli 1 pick-up coili sökönä ja teetti aika kovasti hommia ennenkuin sen tajusin. Kylmänä ihan normiarvot mutta kuumana alkoi pätkimään.
esim hiustenkuivaaja on hyvä apuväline tuohon lämmitykseen (kuumailmapuhaltimella saattaa lakat sulaa käämeistä).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2008 15:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 795
Paikkakunta: Helsinki
Kirjoittelin juuri joku hetki sitten st:n puolella samanlaisesta ongelmasta, mulla vika ilmeni nimenomaan liikennevalojen tai muun seisomisen jälkeen eli toisen puolan pytyt pimeni, syynä oli ilmeisesti pickup koska dynan sytkän vaihdon jälkeen loppu vaivat :jump: tosin samalla purkautui pois ohjausyksikkö ja etuvastus mutta nyt toimii :jump:
Kone kävi kaikilla kunhan ajoviimaa riitti mutta pienen seisomisen jälkeen ilmeisesti lämpö johtui koneen rungolta pickupille ja pari pyttyä pimeenä :mur: . sytyksen ohjausyksikkö stormilla noin 286,- € ja dyna s jenkeissä noin 130,-$ aika halpaa eikö (hyllyssä tosin oli vanha) taidan ostaa yhden lisää niin voi laittaa toiseenkin kawaan.
Ohjausyksikkö ainakin mulla paikassa jossa lämpö ei pääse vaikuttamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 13:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Hannu kirjoitti:
toisen puolan pytyt pimeni, syynä oli ilmeisesti pickup koska dynan sytkän vaihdon jälkeen loppu vaivat tosin samalla purkautui pois ohjausyksikkö ja etuvastus mutta nyt toimii


Mitä tarkoitat että purkautui pois ohjausyksikkö ja etuvastus. :?
Käväisin katsomassa tuolla Dynan sivuilla.Kuuluuko siihen 130 taalan hintaan vain pickupit?
Kuvassa ei tota ohjausyksikköä näkyny mikä mulla oli laitettu runkoon istuimen alle. :shock:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 15:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Dyna III ja Dyna 2000 malleissa on erillinen ohjausyksikkö. Dyna S mallissa kaikki tarpeellinen on kärkikopan sisällä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 15:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 795
Paikkakunta: Helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Dyna S mallissa kaikki tarpeellinen on kärkikopan sisällä.


Hyvin sanottu :yes: Kolme johtoa ja VOI`LA :jump: :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 16:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Hannu kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Dyna S mallissa kaikki tarpeellinen on kärkikopan sisällä.


Hyvin sanottu :yes: Kolme johtoa ja VOI`LA :jump: :moto:


Ahaaa.Kiitokset tiedoista. :o
Täytyypi laittaa tillaus vetämään.
Kuinkahan mahtanee noi puolat kestää jos jääpi toi etuvastus pois. :?

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 18:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 795
Paikkakunta: Helsinki
Elwasaki kirjoitti:
Hannu kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Dyna S mallissa kaikki tarpeellinen on kärkikopan sisällä.


Hyvin sanottu :yes: Kolme johtoa ja VOI`LA :jump: :moto:


Kuinkahan mahtanee noi puolat kestää jos jääpi toi etuvastus pois. :?


Tuotahan minäkin koetin kysellä mutta eivät viisaammat vastanneet mitään. Oletko muuten varma että alkuperäisessä puolassa on vikaa? Jos vika siinä vaiheessa oli vain pickupissa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2008 22:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Hannu kirjoitti:
Elwasaki kirjoitti:
Hannu kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Dyna S mallissa kaikki tarpeellinen on kärkikopan sisällä.


Hyvin sanottu :yes: Kolme johtoa ja VOI`LA :jump: :moto:


Kuinkahan mahtanee noi puolat kestää jos jääpi toi etuvastus pois. :?


Tuotahan minäkin koetin kysellä mutta eivät viisaammat vastanneet mitään. Oletko muuten varma että alkuperäisessä puolassa on vikaa? Jos vika siinä vaiheessa oli vain pickupissa?


Kävin oikein Kuortaneella testauttamas noi alkuperäiset puolat.Siellä on yks kaveri jolla on värkki jolla testata puolat.
Toinen löi läpi oikein kunnolla ja toisessakin oli melkoisesti vuotoa.Tarvikepuolat oli ihan pimeitä.

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2008 22:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Dyna S toivottavasti huomenissa kotona.
Kävin Klasmon sivulla viimeviikolla ja sattui silmään tämönen.http://www.klasmo-bikes.de/images/artikel/790439Z.jpg
Jonkinlainen vastus jota suosittelivat Dyna S kanssa.Tulikin eilen muiden kamojen mukana mutta ei ollu mitään kytkentäohjeita.Tiedä häntä mihin väliin toi laitetaan. :?
Jospa kun saa Dynan käteen kirkastuis mihin toi laitetaan.

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2008 22:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Toi kuvan johto oli sulake, jonka jälkeen on kaksi haaraa. En muista oliko omassani vastaavaa, mutta tuo on idea laittaa ennen puolia ja sytkää etusulakkeeksi jos kytkee muuhun kuin pyörän omiin sähköihin. Mikäli haluaa sen laittaa silti, niin sulakkeen häntä virtalukolta puolille tulevaan plussaan, josta toinen haara puolien yhteiseen plussaan, toinen sytkän punaiseen. Jos tekee sytkälle oman kytkimen (kisavehkeet), niin sitten lähtee akulta se yksinäinen häntä.
Voi siis jättää pois normikäytössä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Heinä 01, 2008 22:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Jim Goose kirjoitti:
Toi kuvan johto oli sulake, jonka jälkeen on kaksi haaraa. En muista oliko omassani vastaavaa, mutta tuo on idea laittaa ennen puolia ja sytkää etusulakkeeksi jos kytkee muuhun kuin pyörän omiin sähköihin. Mikäli haluaa sen laittaa silti, niin sulakkeen häntä virtalukolta puolille tulevaan plussaan, josta toinen haara puolien yhteiseen plussaan, toinen sytkän punaiseen. Jos tekee sytkälle oman kytkimen (kisavehkeet), niin sitten lähtee akulta se yksinäinen häntä.
Voi siis jättää pois normikäytössä.


Siinäpä se tuli.Rautaisannos tietoa.
Kiitän. :yes: :yes:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ti Heinä 08, 2008 22:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Hyppään tähän aiheeseen, vaikka ei ne nyt niin mulla ehkä kärvähdäkään.

Mulla alkoi käymään epävarmasti ja karkeasti kuumana tyhjäkäyntiä (siis kone ja tässä GPZ-1100 -83) , mittailin puolia ja 1-4 puola antaa ääretöntä vastusta kylmänä ja kuumana toisiopuolelta. (puolihalosena välillä samaa 21 kohm kuin toinenkin).

Kannattaako noissa puolissa ropata uusien johtojen kanssa vai onko tuo pääosin sisäisiä vikoja?

Ensiöpuolelta mitattaessa (IC-Igniterin päästä) kumpikin puola antoi 2,9 ohmia.
Samalla mitatessa tuli ihmetyksen aihe 10-pin liitin (9 johtoa):
Jotensakin noin se menee:
Blue pickup1
Red/white pickup1

Yellow pickup2
Red/black pickup2

Red + (ja puolille kans)
Yellow/black -

Black puola1
Green puola2 (clymerissä sekin B)

Mutta onko:
Black/white se maadoitus hommeli joka estää koneen käynnistymisen mm. sivujalka, kytkin/vapaa yhdistelmillä vai mikä? menee kuvissa vain sulakeboksiin

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Ke Heinä 09, 2008 22:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Itse itselleni vastaten se ylimääräinen piuha on tuo käynnistyksenesto sivujalka ... ja sulakekotelossa on kolme diodia, jotka saavat aikaan tuon yhdistelmän mitä vaatii sivujalka-kytkinkahva-vapaa turvatoiminnot.

Puolista: Olisiko parempi uusi tarvike vai esim 900r käytetyt ?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Puolat kärvähtää
ViestiLähetetty: Pe Heinä 11, 2008 17:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Ostin sitten käytetyt GTR-1000:n puolat "ZC 006 TR12V", näkyy olevan samat kuin aika monessa muussakin: (Z-550 tms...), uudet päät tarvitsee laittaa vielä (tässä oli vesikanteen sopivat). (Lähdin ostamaan 600R:n puolia mutta nuo osuivat ekana hyllystä käteen)

Primääri ~ 3 ohmia (täytyy mitata toisella mittarilla tarkemmin)
Sekundääri ~ 12 kilo-ohmia johtojen päästä (päiden kera mitattuna 21 kohm, ovat vastuspäät)

Laitetaan saman tien suosituksiin, Teuvo Rietsiltä löytyi Halikosta: http://www.mpmaailma.com, ei juuri ole osia vanhoihin kawoihin, mutta uudempiin sitä enemmän.

Myös jos joku tarvitsee GTR-1000 tulpanhatut jotka menee syvälle kanteen ja tiivistystattiyläpäässä, sellaiset olisi tarjolla (ilmeisesti myös GPZ-1000RX, GPZ900R, ZL900... sukuisille koneille sopivat), laitan myös ilmoituksiin. EDIT: meni jo. Niissä on muuten pienet nuolet jotka pitäisi laittaa osoittamaan eteenpäin jolloin vedenpoistoreijät jää menosuunnassa taaksepäin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com