Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Heinä 07, 2022 10:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ilmausruuvi katkesi
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2022 15:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 589
Paikkakunta: Masku
Tervehdys pitkästä aikaa...
Piti vaihtaa jarrunesteet eteen, Z1000A2 -78, ja tietenkin ruuvi katkesi.
Näinköhän nämä kävisivät, kun alkuperäisosat on pikkusen kalliita.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/239903/ ... 7x1x262-M7

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmausruuvi katkesi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2022 14:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1118
Paikkakunta: Turku
En osaa ihan tuohon kysymykseen vastata, mutta ainakin johonkin Kawasakiin tuollainen kävi, mutta muistelen että sitä piti kiristää pohjaamisen lisäksi vielä vähän että piti täysin (esim ilmatessakin), mitä ei taas alkuperäisruuvilla ei toisessa päässä tarvinnut (mutta oliko vika kartion muodossa, vastapinnan kulumissa, kierteen laadussa vai missä...), sen muistan että ostin noita useamman ja yksi löytyi heti sieltä missä sen kuvittelinkin olevan ja lähes (tähti)tieteellisellä tarkkuudella mitattuna lienee sama koko kierteessä (ainoa tönäri käsillä oli säälittävä muovinen minimalli :) )

Mutta mikä edes mahtoi olla pyörä, johon laitoin olisi voinut olla Z-650, mutta enpäs varmasti sano, pintakäsittely ja avainkitakin oli erikokoinen (pienempi) kuin alkuperäisissä, samasta paikasta saa myös kumihattuja sen päälle, jos visuaaliseen silmään sopii.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/239951/ ... maruuville
Eikä sekään muistaakseni jotenkin sopinut ihan täydellisesti ruuviin :)

Saitko katkenneen ruuvin nätisti pois?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmausruuvi katkesi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2022 15:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 589
Paikkakunta: Masku
oojala kirjoitti:
Saitko katkenneen ruuvin nätisti pois?

En ole uskaltanut yrittää irrotusta, kun en oikein luota itseeni - tuntuu nyt kaikki hajoavan käsiin. Erilaisia konsteja olen netistä löytänyt, mutta ehkä vien yhdelle tutulle pajalle, jos kerkiäisivät.
Vastakierretapilla voisi yrittää, mutta jos se katkeaa...
Toinen konsti olisi T30 Torxilla, eli porataan nippa auki 5mm terällä ja lyödään reikään em. Torx.
Toisessa etujarrusatulassa on vielä ehjä nippa kiinni, eikä sekään meinaa aueta. Olen sitä hoitanut vuorotellen kuumaa, kylmää, tunkeumanestettä.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmausruuvi katkesi
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2022 20:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1118
Paikkakunta: Turku
Minulla usein voima voittaa kärsivällisyyden noissa jumittuneissa ruuveissa ja sekös sitten harmittaa.

Toi voisi olla otollinen paikka 6 mm vasenkätiselle poranterälle, noissa vielä voi auttaa toi sisäreikä (jos se on oikeasti keskellä), pylväsporakoneella porattuna terä vielä reiän ansiosta hakeutuu keskelle ja sen jälkeen täytyy ronkkia kierteenpohjilta sopivalla piikillä ja putsaa kierretapilla ja 7 millista ei tietenkään ole omassa pakissa (...ja todellisuudessa ehkä kirotaan ja porataan ja jengataan seuraavaan ylikokoon isommalle ilmausruuville, jos on materiaalissa varaa, ja minulla se kunnollinen vasenkätinen poranterä vielä odottaa ostamista)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ilmausruuvi katkesi
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2022 20:00 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1641
Paikkakunta: hyvinge
joskus Aikojen Alussa (kun käsi oli vielä hiukka vakaampi ja näkökin huomattavasti terävämpi, eikä Motonet ollu ihan kulman takana - itseasiassa luultiin vielä, ettei koko Motonettia ollut olemassakaan) onnistuin usiampaankin kertaan katkaisemaan silloisesta harraste-/käyttöautokannasta jarrujen ilmausruuvin. Ja vastoin kaikkia odotuksia jopa sen irroitamaan hitsaamalla pikku mutterin siihen katkenneen tumpin päähän. Samalla lämpöhoitoa saatuaan mokoma irtosikin yleensä yllättävän helposti. Autopuolellahan kaikki on (tai ainakin Silloin oli) toisin, eli katkeran epäonnistumisen kohdatessa oli helppoa käydä lähipurkaamoltä noutamassa yleensä suht' kuluttajaystävällisesti hinnoiteltu jarrusylinteri paikkaamaan/peittämään tunarointia. Tokikaan en välttämättä ainakaan itse enää MIG-hommiin näitten kanssa ryhtyisi, lähinnä käden vakauden/näön tarkkuuden ratkaisevasta heikkenemisestä johtuen, mutta konstihan on sinänsä ihan toimiva - nuin niinko viimeisenä keinona... :heppa:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com