Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Kesä 15, 2024 23:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bensaa valuu...
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2007 00:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Päivällä, kun tulin kotiin, huomasin, että pihalle tuli bensavana mopon jäljiltä ja mopon allekin ilmestyi aikamoinen lätäkkö bensaa.
Bensaa vuoti yhden kaasarin kohokammion pohjasta lähtevästä letkusta - vissiinkin ylivuotoletkuja :? Olin mä aiemminkin haistellut bensanhajua ja ihmetellyt.
No huomasin pian, että koneen käydessä yli tyhjäkäynnin kierroksilla, ei bensaa vuotanut. Kun sammutin koneen, sieltä letkusta tuli taas asfaltille semmonen A4:n kokonen lätäkkö.
Piti kuitenkin lähteä reissuun ja ajelin semmoset 2x30km illalla, kun sitä bensaa ei kerta näyttänyt kierroksilla vuotavan. Kone kävi pikkusen kummalliseslla äänellä, mutta veti aika normaalisti. Jouduin laittamaan aikaisin varatankille niin, että kulutus oli noin 9 litraa sadalla, eli oli sitä bensaa jonnekin mennyt. Kävin sitte tankkaamassa, eikä koneen alle ilmestynyt enää, kuin pikkunen lätäkkö ja kun pääsin kotipihalle, tuli enää tommonen nyrkin kokonen läntti.
Mikähän ilmiö tää mahtaa olla :? Se tuli tyhjästä, kun en ole ropannut kaasareita ja nyt se näyttäis vähitellen korjaantuvan ittestään :shock:
Kohon/neulanhan pitäis sulkea/säätää bensantuloa. Olisko niin, että siihen neulaventtiiliin olis joutunut joku roska, mikä aiheutti kaasarin tulvimista. Kun koneen sammutti, alle valui sen liian korkealla olleen bensapinnan verran bensaa :|
Toi iso bensankulutus johtui ehkä siitä, että yks pytty vaan sai liikaa bensaa...
Hoh hoh mikä sepustus siittä taas tuli...

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2007 17:41 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Roska ko. kaasarin uimuriventtiilin välissä. Joskus lähtee pois, joskus pitää purkaa että sen saa pois. Bensanpinta nousee liian korkeaksi ja kulutus nousee sen johdosta. Joutokäynnillä saattaa röpöttää, korkeammilla kierroksilla bensan menekki kasvaa ja röpötys vähenee, silti varmaan liian rikkaaalla.
Syy epäpuhtaudet tankista hanan läpi uimureille. Joskus noita vaan sattuu.
heikkolaatuiset bensaletkut saattavat hapristua sisäpuolelta ja niistä saattaa joutua kuminpaloja bensan mukana liikkeelle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2007 17:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Nyt päiväsaikaan hiukan ajelin ja seurasin tilannetta. Ei se mitään ittestään ollut korjaantunut :'' Liikennevaloissa kun pysähdyin, niin alle valui bensaa. Koko ajan sitä valuu, kun kone käy.
Onkohan koho alkanut ittestään vuotamaan ja täyttynyt bensalla, eikä siks sulje bensan tuloa :? Jos näin on, niin kai sen voipi tinata, vai pitääkö hommata jostakin ehjä koho :?:
Voi hitsi, kun en uskaltais "kesken ajokautta" ruveta irrottamaan kaasareita - pelkään että kaikki jää levälleen :(
Se on bensahanan puoleinen kaasari, joka tulvii. Kohokammion pohjan ruuvit kyllä saisi auki, mutta putooko osat käsiin niin, ettei niitä saa enää alakautta takasin :?:
Eipä taida olla muuta vaihtoehtoa, kun ruveta ropaamaan :shock: :shock: Kyllä on kauhee kynnys näihin korjaushommiin. Pikkupoikana sitä tuli purettua pappiksen kone harva se viikko.
No tää ajokausi alkaa olemaan jo lopuillaan, ettei paljon menetä, vaikka ajot loppuiskin.
On vaan tänäänkin hitsin hienot kelit ja lämmintä ollut :P

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2007 17:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Joo, kiitos Goose vastauksesta, joka tuli sinä aikana, kun kirjottelin tota omaani.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2007 18:39 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Just putsasin tankin, hanan ja suorattimen. Tsekkasin viel ilmanputsarinkin ja kilsoja näille vermeille oli tullu rapiat 11K.

Ilmanputsari ol ku kaupan hyllystä, tankki ja hanan verkko ok eli ei irtohiekkaa sekä se pikkanen bensan suoratin puhdas.

Hämmästyin ku ei sen enempi ole tullu sontaa putsareille ja kilsat, no jaa enpä tiijä onko ne paljon vai vähän tuohon roskamäärään?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 30, 2007 18:40 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos saat pohjaruuvit avattua (vinkki, vaihda ne samalla kuusioruuveiksi, saat paremmin kiristettyä ne, ei sitten yybertiukkaan, menee rungot mutkille) Ei sieltä mitää käsille tule, kaikki tulee purkujärjestyksessä alas. Laita varoiksi kangas kaasreiden alle koneen päälle ettei hyppysistä putoa pahoihin rakoihin.
Koho tulee alimpaan asentoon, vedä sen akseli sivulle ja pidä käsi kohon alla, kohoa seuraa neulaventtiili rungostaan, ota osat pois ja avaa uimurin runko hylsyavaimella kaasarin rungosta. Puhdista osat paineilmalla kevyesti ja laita takaisin, samoin pohjakuppi ja tiiviste ja kiinni kasaten. Tuon jälkeen se kaasari pitäis pitää. Kohon kieli on alkuperäisasetuksessa vaakasuorassa kohon peltiin nähden, ellei joku ole säädellyt bensapintoja eri korkeuksiin. Koho ei yleensä mene puhki ellei sitä jollain rikota.
1# ja 4# ovat helppoja avata paikallaankin, 2# ja 3# onnistuu nekin jos on kuusioruuveilla pohjakupit kasattu.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 01, 2007 09:18 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Mulla keväällä kanssa alko pissimään ihan älyttömästi ja oltiin vielä porukalla ihan ulukomailla asti. Sain sen korjaantumaansiten että suljin hanan ja ajoin kaasarit tyhjiksi. Teisen sen pari kertaa ja vika korjaantu. Ilmeisesti aika tuurin kantamoinen oli että korjaantu.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 02, 2007 20:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Myös poistamalla tyhjennysproppu pohjasta (jos sellainen on) ja ruikkimalla lääkeruiskulla bensaa syöttöletkusta kaasareille lähdettää hieman sitkeämmänkin roskahiukkasen. Tuo roska jää yleensä neulaventtiilin tiivistyspintaan ja bensojen poisto jotenkin saa neulaventtiilin enemmän auki jolloin roska irtoaa paremmin, ruiskun paine auttaa siinä vielä lisää.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 02, 2007 20:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kiitos vinkeistä!
Eilen jo päästinkin pohjapropusta kaasarin tyhjäksi ja toistin hommelin pariin kertaan, käyttäen konetta välillä. Tuli sieltä jonkun verran mustaa purua, muttei just sitä yhtä tiettyä roskaa, joka jumittaa. Bensaa vaan valui...
Tänään oli muuta ohjelmaa, mutta jatkan huomenna ja kerron sit miten sain hommelin kuntoon.
Hyvä kuiteskin, että hiukan tietää, mitä kannattaa yrittää tehdä eli ei...

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 03, 2007 08:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
sitä roskaa ei välttämättä löydä etsinnöistä huolimatta.minun tankista tulee aina vaan hiukan sitä ohutta purumaista ainetta,lienee ruostetta.olen putsannut tankin jo useamman kerran.sitten laitoin suodattimen letkuun ja sen jälkeen on saanut ajella rauhassa.se puru näyttää jäävän siihen suotimeen.letku tekee vielä semmosen mutkan että suodin on kaasareiden alapuolella.kyllä,saa soppaa myös kierroksilla.en ole vielä ryhtynyt tankin sisäisiin pinnoitustöihin,se lienee yksi ratkaisu ruosteeseen,mobiilpuolella ainakin kehuvat.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 05, 2007 16:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
:? Lakas vuotamasta - mitä mää mahroin tehrä :?
Ekaks irrotin 1:n kohokammion pohjan, kohon ja sen neulaventtiilin pohjan (vai mikä hänen nimes nyt on...) Valuttelin pikkusen bensaa PRI-asennossa, ihmettelin, putsasin kaikki ja laitoin takasin ja :shock: vuoti edelleen...
Opiskelin Clymerin opusta ja mietin, että pitäiskö laskea bensapintaa ja avasin kohokammion uudelleen. Päättelin, ettei se pinta ittekseen voi olla muuttunut ja se kohon runko oli sen näkönen, etten ruvennut sitä umpimähkään taivuttelemaan. Pitäis tehdä semmonen viritys läpinäkyvästä letkusta, että voisi ihan oikeasti mitata pinnan.
No -kasasin taas osat ja avasin hanan PRI-asentoon ni perskules 2-kaasarin ylivuotoletkusta tuli bensaa :shock: :shock: :? :?
Sama jatkui hanan ON-asennossakin koneen käydessä, jolloin puhalsin sinne 2-kaasarin letkuun ja samalla kaasuttelin konetta - akrobatiaa.
Kappaskeppana - ylivuodot loppu molemmista kaasareista - olen nyt koputellut pää.. eiku puuta ja kokeillut pariin otteeseen ja nyt se pelaa.
Meinaan lähteä kohta liikenteeseen - saapas näkee... Juu, päivällä oli +17 ja nyt on +14°C :P
Sit mä löysin uuden namiskukkelin - mikä se kaasarin etupuolella, kurkun alla oleva valkonen säätöruuvi mahtaa olla :?: Sitä voi kääntää noin 90 astetta ja väänsin sen samaan asentoon, kuin muissakin on.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 05, 2007 19:57 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Hieno homma että rupes pelittään. Ei tuol oikeesti kylymä ole, just kävin 60 km lenkin heittämäs Kouvolassa kattomas tuning-teroja ku polttaa kumejansa märällä asvaltilla... Lämpöä noin 10 astetta. Ei ollu kawoja liikkeellä mut vähän mopoja.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 05, 2007 22:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Tulin just kotio +12 astetta ja bensat kulkee siellä missä kuuluukin - jipii :jump:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2007 15:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Täällä mää taas hyppelen :jump:

Tuossa muutama päivä sitten kirjoitin uudesta löydöstäni, valkoinen namiskukkeli osoittautui Clymerin kirjan mukaan jonkun seosruuvin rajoitinnupiksi "limiter cap of pilot adjusting screw" :?
Tavasin kirjaa ja sain semmosen käsityksen, ettei ko ruuvin asetuksiin pidä koskea ja se säätää ymmärtääkseni tyhjäkäyntiseosta.
Sitä vaan, että kirjassa käsketään toi rajoitin nuppikin laittamaan samaan asentoon, kun se on ollutkin ;D
-Mun piti heti kokeilla löytämääni nappulaa, ahaa.. likkuu noin 90 astetta :yes: juu :roll:
-Hittolainen, en mä enää tiedä missä asennossa se nuppi oli, enkä huomaa mitään vaikutusta käyntiin vaikka sitä kääntelenkin.

Ei kai tää nyt niin kauhian tärkiä nuppi voi olla - eihän :oops:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2007 17:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Euroopan mallien Mikuni VM 26 SS versiossa ei kai tuota pilotruuvin liikkeen rajoitinta ole ollenkaan, en oo yhdessäkään nähnyt sitä. Tuon allahan on se varsinainen pilotruuvi, jossa O-rengas ja jousi. Se piiri antaa gasoa joutokäynnillä 0-1/8 kaasuun asti luistin etupuolelle kun luisti on ala-asennossa, ruuvilla säädetään sen bensan määrää. Alkuperäinen asetus ruuville on ensin pohjaan (kevyesti tai kärki katkeaa kanavaan, tapahtuu helposti :'' ) siitä sitten 1 kokonainen ja 1/4 kierrosta auki päin. Nykybensalla ja kaasareiden kulumisen huomioiden voi joutua poikeamaan avaamalla enemmän. Tuolla rajoittimella saadaan 1/4 kierrosta orgisasetuksesta suuntaan tai toiseen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com