J-koneen heikkoja lenkkejä on kampuran nitkahdusherkkyys, vanhemman Z1 pohjaisen kampura kestää paremmin tehoja nitkahtamatta, J-mallin kampuroita nitkahteli vakiotehoillakin. Limput tappeihin hitsaamalla saa ongelman pois, sen jälkeen kestää sen puolesta ilokaasut ja turbon. Kiertokangen yläpäät kannattaa kiilloittaa kestävyyden lisäämiseksi yli 140 hepan koneissa.
Kansi on paremmin virtaava vanhaan Z1 pohjaiseen verrattuna ja porttausvaraa on silti. 8-tulppaiseksi muutettuna kansi on herkkä katkeamaan etenkin ahdettuna, ehjää alumiinia jää aika vähän, vanhassa kannessa on enemmän materiaalia. Ohjurien vaihto parempin kannattaa. Venttiilien koon kasvatuksessa pelivaraa on enemmän kuin vanhassa. Tehofriikeille on tarjolla Vortex 2 kansi.
Lohkot ja kansi kannattaa pinnapultata esim. APE:n seteillä, alkuperäiset tahtovat kovassa rääkissä venyä paineen alla. Myös lisätukilevy kampuran keskimmäisten laakerien alapukin päälle kannattaa laittaa.
Heavy-Duty nokkaketju on hyvä lisävakuutus mekaanisen kiristimen kera, kovissa moottorijarruissa menee alkuperäinen kiristin kasaan hetkeksi ja jako voi kampuralla hypätä.
Usein parhaat koneet ovatkin tehty sekoittamalla vanhaa kellaria ja uutta kantta, sylinteriblogi käyttötarkoituksen mukaan 1075cc - 1200cc menee putkittamalla vanhalla blogilla, J:n blogi 1260 cc asti. Umpiblogia löytyy 1428 cc asti.
Hyviä puolia noissa koneissa on osien sekoitusmahdollisuus ja tarvikeosia on paljon saatavilla eri viritysasteilla 100- 250 hepan tehoille vaparinakin. Lompakko lienee ainoa rajoitus. Speed is question of money, how fast you want go?
Palikoita:
http://www.kzzone.com/