Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 22, 2024 04:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 17:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Moro!

Laitoin juuri ostoilmotuksen tuonne kauppaosioon z1:een sopivista lohkoista, ja honasin kirjoittaessani että enhän mää ees tiedä mihin vuosimalliin asti ne oikein on yhteensopivia... mulle on varmaan helppo myydä mitävaan. Mutta asiaaaan: Olen antanut itselleni kertoa että esmes vanhan z1:n koneen hilut menee laakista vielä jonkin -84 mallin GPZ1100:sen lohkojen sisään ihan heittämällä. Eli onko hilut osapuilleen samat kampuraa, vaihderattahia ja kytkintä (kai sitä on parannettu...) lukuunottamatta?

Kannet ja sylinteriryhmäthän on helppo vaihdella noiden isojen ilmajäähdytteisten kesken, mutta onko lohkoissa suuria eroja toiminnallisuuden kannalta? Ja onkos keppivetoisessa samat lohkot kuin kettinkivetoisessa?

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 18:47 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Z1 pohjaiset koneen osat menevät ristiin aika kivasti vuoteen -80 asti. -81 mallista lähtien on kampura ja kansi vaihtokelpoisia tietyillä säännöillä. Kampuran nokkaketjun rattaan erot ovat suurimmat erot, sekä -83 mallista eteenpäin männäntapin koko.
72-78 väliset erot pieniä, osat vaihtokelpoisia keskenään, 79-80 mallissa isommat nokkarattaat, nämä huomioiden osat vaihtokelpoisia vanhempiin koneisiin. -81 eteenpäin lohkot muuttuivat ja vain yläkerran osat kampuran kanssa vaihtokelpoiset vanhempiin koneisiin.
Keppivetoisen lohkot vaihtokelpoiset ketjuvetoiseen -80 Mk II A4 mallin vaihteiston kopalla, toisin päin ei, -80 Mk II A4 samat lohkot kuin kepissä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 20:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Siinähän sitä tuli, kiitosta. Tuo oli yllätys allekirjoittaneelle että nuo nokkarattaat on jossain mallissa isommat... Eli siis ilmeisesti kahdenlaista kampuran alaratasta on tarjolla tuolle perinteiselle ketjulle. Morsehan on kai vielä erikseen?

No, tuon nokkaratasjutun olisi varmaan huomannut viimeistään käynnistäessä:-)

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 20:31 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Kun kerran siellä Manchesterissa majailet niin menes kysymään
sieltä Pirkkalan ruttutukun lähellä olewasta rätkäpurkamosta.
Mutta waraa wisiitille aikaa 8) ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 21:07 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Zuhari kirjoitti:
Siinähän sitä tuli, kiitosta. Tuo oli yllätys allekirjoittaneelle että nuo nokkarattaat on jossain mallissa isommat... Eli siis ilmeisesti kahdenlaista kampuran alaratasta on tarjolla tuolle perinteiselle ketjulle. Morsehan on kai vielä erikseen?

No, tuon nokkaratasjutun olisi varmaan huomannut viimeistään käynnistäessä:-)


Jep, nokat muuten identtisiä mitoiltaan rattaita lukuun ottamatta, nekin vaihtokelpoiset (3 pulttiset) keskenään. Nokkarattaat ja kampuran ratas pitää olla samasta konetyypistä juuri tuon jaon takia. Ketju on molemmissa sama DID 219 T, toisessa 122 ja toisessa 124 lenkkisenä, ei parane sotkea niitäkään ristiin, joko ei kiristimen vara riitä tai ei mene nokkien välinen ylärulla paikalleen.
-81 tuli Hy-Vo ketju (Morsen valmistama) nokille, sekä niiden rattaat 2 pulttiset. Noissa tuli jo eri asteisia nokkia eri nostoilla eri malleissa.
Vanhat 1980 malliin asti olivat kaikki samoilla nokkien arvoilla (aukiolo ja nosto)

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 28, 2008 05:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Zuhari kirjoitti:
Moro!

Laitoin juuri ostoilmotuksen tuonne kauppaosioon z1:een sopivista lohkoista, ja honasin kirjoittaessani että enhän mää ees tiedä mihin vuosimalliin asti ne oikein on yhteensopivia... mulle on varmaan helppo myydä mitävaan. Mutta asiaaaan: Olen antanut itselleni kertoa että esmes vanhan z1:n koneen hilut menee laakista vielä jonkin -84 mallin GPZ1100:sen lohkojen sisään ihan heittämällä. Eli onko hilut osapuilleen samat kampuraa, vaihderattahia ja kytkintä (kai sitä on parannettu...) lukuunottamatta?

Kannet ja sylinteriryhmäthän on helppo vaihdella noiden isojen ilmajäähdytteisten kesken, mutta onko lohkoissa suuria eroja toiminnallisuuden kannalta? Ja onkos keppivetoisessa samat lohkot kuin kettinkivetoisessa?


Ei huolta,niitä tuskin kukaan tarjoaa, ainakaan järkevään hintaan.
Tuo purkaamo on ainoa toivon kipinä,ja ebay ebay.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 28, 2008 21:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Aasinsiltana nokkaketjuihin, varoituksen sana rullaketjujen erinlaisuudesta. Kun sattui joskus 90-luvulla kun tilasin Kalles Motorilta tarvike nokkaketjun merkkiä X, muiden rojujen yhteydessä, niin konetta kasatessa rupesin nokkia pistämään kanteen ja syvästi hämmästelin kun uusi nokkaketju ei istunutkaan nokan rattaalle kuin hieman matkaa ja sitten alkoi hammastamaan ja lopulta jako meni yli rattaalla. Kone oli siis jo kasassa ja päätin etten pura murikkaa moisen takia uudestaan. Hommasin Sumekolta jatkeettoman ketjun ja katkaisin sen ja rupesin vetämään X merkkisellä vitjalla orgisketjua koneen sielun syvyyksiin. Kaikki menikin siihen asti hyvin kunnes kampuran kohdalle tekemäni rautalanka liitos antoi periksi ja sitten olikin vasemmassa kädessä orgisketju ja oikeassa X merkkinen, eikä koneessa siis kumpaistakaan. Parin nielaisun jälkeen rupesin pujottelemaan orgisketjua takakautta kampuraa takaperin samalla tahkoten. Orgisketjun hyvän jaon takia vitja lähtikin kampuralla ylimääräiselle sakkokierrokselle ja kone jumiin. Siitä sitten kampuraa taas toiseen suuntaan ja aikalisä peliin pohtimaan blään B:tä. Koska X merkkinen ketju istui huonosti rattaalle, sehän voisi pudota kampuran kierroksen nousuvaiheessa gravitaatiovoiman johdosta kohti öljypohjaa, jonka olin jo siinä vaiheessa poistanutkin, ja voila, näinhän ennustus kävi toteen ja öljupohjasta alkoi pukata X merkkistä vitjaa, johan tartuin kuin hukkuva oljenkorteen ja loppu olikin vahingosta viisastuneelle säätäjä-ässälle piis of keik. Uusi orgis vitja oli pian liitetty toiseen päähän ja ketjujen liito oli solmittu.
Tarinan opetus oli ettei kannata luottaa tarvikeosien sopivuuteen, tässäkin rullan koko oli eri, joten tästä eteenpäin koneeseen ei kelpaa kuin DID 219 T. Nuo lopun kirjaimet olivat erit siinä 219 ketjussa. Että semmosta sillä kertaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 03, 2008 07:46 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
mikä se oli se merkkiä X oleva ketjun merkki? eikai joku regina eli resina? eikös kawoihin perinteisesti suositella vain orggisketjuja siis nokkiin. kaksi syytä moiseen:

1. sopivat, toimivat ja kestävät tehtaan tarkoittamalla tavalla.

2. ovat edullisemmat kuin tarvikenokkaketjut. ainakin takavuosina olivat.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 04, 2008 19:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
kawabata kirjoitti:
mikä se oli se merkkiä X oleva ketjun merkki? eikai joku regina eli resina? eikös kawoihin perinteisesti suositella vain orggisketjuja siis nokkiin. kaksi syytä moiseen:

1. sopivat, toimivat ja kestävät tehtaan tarkoittamalla tavalla.

2. ovat edullisemmat kuin tarvikenokkaketjut. ainakin takavuosina olivat.


Kantapään kautta tuokin oppi mulle tuli. Menin halvan ketjun halpaan. Joskus sitä oli nuori ja hullu, enää vain hullu :mrgreen:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2008 07:44 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawabata kirjoitti:
mikä se oli se merkkiä X oleva ketjun merkki? eikai joku regina eli resina? eikös kawoihin perinteisesti suositella vain orggisketjuja siis nokkiin. kaksi syytä moiseen:

1. sopivat, toimivat ja kestävät tehtaan tarkoittamalla tavalla.

2. ovat edullisemmat kuin tarvikenokkaketjut. ainakin takavuosina olivat.

Tuo alkuperäisen ketjun edullisuus koskee morseketjuja - ainakin keskareissa tarvikeketju on noin kolme kertaa kalliimpi 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2008 21:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Dodiin... soittaa rämäytin puhelimella kauas ruåtsiin asti, spinningwheelsillä olisi lohkoja ihan myytäväksi asti, kuten oli näköjään koko firmakin, jos nyt tuosta kielestä senverran ymmärsin... mutta lohkot kustantaisi tammerfårssiin lähetettynä 270 nyky-yksikköä... plääh.

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2008 22:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joskus siellä käydessämme kyseltiin että möiskö ne kaikki Kawaosat sieltä pois niin ei onnistunu, ois pitäny ostaa koko putka :P

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 05, 2008 22:14 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Zuhari kirjoitti:
Dodiin... soittaa rämäytin puhelimella kauas ruåtsiin asti, spinningwheelsillä olisi lohkoja ihan myytäväksi asti, kuten oli näköjään koko firmakin, jos nyt tuosta kielestä senverran ymmärsin... mutta lohkot kustantaisi tammerfårssiin lähetettynä 270 nyky-yksikköä... plääh.


Eikö se Mika wai mikä hän ny olikaan, ole enää siellä töissä :?
Kyllä siellä paikan päällä on ostettu mm.kaikki -72 H2 wilkunlasit 8) ...
Että ei siellä koko puulaakiva tarwi ostaa :mrgreen: ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com