Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 22, 2024 04:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tuli hankittua Kawa Z1000J
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 18:06 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Moi!

Tuli juuri hankittua ensimmäinen vanhempi pyörä, Kawasaki Z1000J vm. 81. Itsellä ei kokemusta moisista, joten monenlaista olisi mielessä. Pyörä on räpeltämätön (suurin puute on alkuperäisten putkien puute), jäännyt joitain vuosia sitten seisomaan (sähkövika). Edellinen omistaja osti pyörän bisnesmielessä, eli korjasi sähköt, maalasin pyörän (tankki, lokarit, posket, runko) ja möi pois (minulle). Tarkempia tietoja huolloista yms. ei ole, kulutusosat ovat hyvät ja takaiskarit uudet. Käynti on kyllä tasainen ja nätti. Mitä remonttihommia kannattaisi harkita?

Seuraavaksi pyörän väri mietityttää. Eli värinä on hopea (pitäsi olla pyörän alkuperäinen väri), mutta nettilähteistä riippuen moista väriä ei ollut `81 saatavilla. Onko tietoa? Entä raitojen väri (jätetty pois maalauksen yhteydessä)?

Eniten askarruttaa kuitenkin pyörän penkki. Penkki on ehjä ja istuu hyvin, mutta moista mallia en ole nettikuvissa nähnyt. Eli penkin takapäässä sivuilla on tekstit: Grand PriX. Onko penkki pyörän oma?

Kiitos avusta jo etukäteen. Lisää voi tulla myöhemmin mieleen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 18:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Onneksi olkoon Jaskan hankinnasta. Alkuperäiset putket voivat olla kiven alla, laadukkaita tarvikeputkia suosiolla tilalle, ellet meinaa museoida peliä.
Jos pyörä toimii, ei muuta kuin kovaa ajoa. Öljyjen (Mobil Delvac MX 15W-40 tai Shell X-100 20W-50 ovat hyviä molemmat) ja filsun (alkuperäinen sitten!) sekä jarrunesteen vaihto kannattaa tehdä samoin kulutusosien kunnon tarkastus siinä samalla. Venan välykset kestävät pitkään, riippuu milloin on tarkistettu (venakopan tiivari kannattaa vaihtaa avauksen yhteydessä)
Remppatarve riippuu paljonko pyörälläsi on ajettu, kestäviä pelejä nuo on. Katsele ensi kesä miten peli toimii ja tee remppaa seuraavana talvena jos tarvetta on. Ehjää on turha alkaa rikkomaan.
Penkki on varmaan tarvikemallinen Giuliarin valmiste, alkuperäinen on kahdenistuttava pitkä satula. Netistä löydät alkuperäisestä varmaan kuvahaulla siitä kuvia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 19:20 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
muistaakseni ei niitä -81 taida olla kuin sinisenä...harmaana ei ainakaan. oisko ollut punainen jenkeissä? varmaan o.k vehje jos huollella on pidetty. niinku Goose tuossa tokaisi,eka kesä mennee koe-ajo mielessä ja sit jos seuraavana talvena yleensä rempataan jos tarvetta...öljynkulutus paljastaa jotain,tosin j-malli saattapi hieman enenmpi kulutella..ei kuitenkaan yli 0,5 L/ tkm..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 20:25 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Onneks olkoon ja terwetulova huolettomien kilometrien sekä
huolettomien Jazkakuskien iloiseen joukkoon :mrgreen: ...
Tässä on jokunen wuosi mennyt ilman mitää isompaa remoo :moto: ...
Kyseles niitä alkuperäisivä putkiva sweamamman poikien maasta
firmasta nimeltään Spinnin Wheel.
Sieltä on mun Jazkan alkuperäset putket kotosin 8) ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 27, 2008 20:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Z-powerin (z-power.co.uk) sivuilta ilmeni tosiaa, että ´81 väreinä olleet RUBY RED tai LUMINOUS NAVY BLUE. ´82 ollut saatavilla hopea, GALAXY SILVER, joten voi olla kyseinen väri. Myyjän mukaan ainakin Kawan värikoodilla tuo maali. Pitää vielä kurkistaa tankin alta näkyisikö siellä vanhaa väriä.

Hankinnassa olikin juuri öljyt, suodatin ja tulpat. jarrunesteet vaihdettu. Tarkoitus oli tosiaan ajella tämä kesä ja kattella lisää syksyllä.

Museoautojen kanssa touhutessa on jäännyt sellainen tapa, että harrastevehkeet on laitettu museokuntoon, mutta nyt taidetaan tosiaan tehdä poikkeus, eli näyttävät tarvike vaimentimet hakuseen.

Penkkiasiasta vielä. Seuraavanlainen kuva löytyi netistä. Pyörässä näyttäisi olevan samanlainen penkki kuin itselläni.
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Dir ... 00J-81.htm

Toivotaan tosiaa huolettomia kilometrejä, ettei tarvi palata takaisin Jammun leiriin ja Viragon sarviin. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 28, 2008 01:05 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
No ei ainakaan Viragon sarviin, kun voi Jaskallakin ajaa :jump:
Tässä hieman mallitietoa Jaskoista
Kuva
Kuva

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 28, 2008 01:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Kateellisena onnittelen Hienon hankinnan johdosta :yes:
itse yritin viime syksystä asti ostaa sinistä -83 j:tä.
Kerran kuussa kävin juttelemassa ja vihjaisin Kawan ostosta,
ajattelin että väsytystekniikka toimisi :'' lopputulos oli että
väsyin itse. Piti keksiä jotain muuta. Hienon pelin olet hommannut :jump:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2008 17:12 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
No niin, nyt se sitten tapahtui. Mulla ja Jaskalla oli ensimmäinen kunnon riita. Kaikki alkoi muutama viikko sitten, kun siirsin Jaskan porukoiden lämpimästä tallista kylmään talliin odottamaan ajokautta. Tänään menin tervehtimään kumppaniani bensakanisterin kanssa.

Tankkasin tormun ja aioin laittaa koneen tulille, tarkoituksena käydä pienillä ensityypeillä. Tarkoitukseksi kuitenkin jäi, kun pyörä ei startannut. Veivasin akun lähes väsyksiin, kunnes tutkailin hieman ja vaikuttaisi nyt siltä, että kipinä on kadoksissa. Olisiko siirto lämpimästä kylmään voinnut aiheuttaa kosteutta johonkin? Vai oliko tämä julma kosto Yammulta, kun on joutunut viettämään aikaansa samassa tallissa Jaskan kanssa.

Ensi viikolla pitäisi tulla kirjastoon tilaamani korjausopas, jonka kanssa aion pureutua ongelmaan tarkemmin.

Kaiken huipuksi hermostuksissani kaivoin esiin jemmasta röökitkin, ja niin katkesi jo viikon kestänyt tupakkalakkokin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2008 17:19 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Tuossahan se käynnistymättömyyden syykin selwisi...
Kawa selwästi kokeilee Ya....miehen hermoja :mrgreen: ...
Jahka tutustutte toisiinne kunnolla ni kyllä se siitä käynnistyy :wink: ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2008 18:07 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Onko alipainehana, pitkän paussin jälkeen antaisin hetken aikaa ennen starttia gason valua kaasareihin hanan pri-asennossa.
Tyhjäksi sahatusta akusta ei startatessa riitä virtaa kipinään asti, kiksillä lähtisi vielä tulille jos sellainen olisi, mutta ei startilla.
Akku täyteen latinkiin, bensaa kaasareihin ja :moto:

Löput röökit voit jättää jammumiehelle :mrgreen:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 16, 2008 18:22 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
coistinen kirjoitti:
...Löput röökit voit jättää jammumiehelle :mrgreen:

Kyl se siitä räjähtää käyntii. Ja ne röökit voit taas unohtaa, ei sul oo aikaa poltella ko kawalla ajellaa...

Näin kävi itelleeki. :jump:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2008 16:22 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Monesti saattaa olla syy käynnistymättömyyteen se ettei virtavehkeet saa tarpeeksi virtaa starin pyörityksen aikana, startti kullä tahkoaa mutta kipinäkoneelle ei riitä potkua. Ilmenee juuri kylmässä jengatessa ja jos akku ei ole enää parhaassa vireessään, se ei anna kerralla kunnolla virtaa ulos.
Kokeile kytkemällä starttauksen ajaksi oman akun rinnalle esim. täyteen ladattu auton akku starttikaapeleilla, silloin riittää varmasti virran puolesta potku starttaukseen.
Joo ja paa ne tupakit pois ettei vety räjähdä akuissa ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 17, 2008 17:05 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
Kokeile kytkemällä starttauksen ajaksi oman akun rinnalle esim. täyteen ladattu auton akku starttikaapeleilla, silloin riittää varmasti virran puolesta potku starttaukseen.
Joo ja paa ne tupakit pois ettei vety räjähdä akuissa ;D[/quote]
Juuri näin .Itse olen käyttänyt samaa tapaaa ei ogelmia
käynyt heti kaikilla pytyillä z500 ja zephyri.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 23, 2008 21:01 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Palaan hieman edelle kertomaani ongelmaan. Kävin viikolla koittamassa pyörää käyntiin, pyörän oma akku oli ollut latuuksilla ja laitoimpa avuksi vielä autonikin akun, mutta ei, kipinää ei vain tule. Katsoin kolmen sylinterin tulpat, kunnes uskoin, että kyseessä konkreettinen vika, joka vaatii konkreettisia toimia.

Kiire ja välimatka tallille on rajoittanut asiaan perehtymistä, mutta huomenna olisi tarkoitus mennä tallille selvittelemään ongelmaa ajan kanssa, mutta mitkä voisivat olla mahdolliset tarkastuskohteet? Johdot ja niiden liitokset, puolat, sytytyksen säätöyksikkö... Entä onko vinkkejä/yksinkertaisia keinoja testata esim. sytytyksen säätöyksikön toimivuus jne.

Kiitoksia kaikista mahdollisista vinkeistä!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 23, 2008 22:07 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkista sytytyksen virransaanti eli sulake, virtalukko, puolien heikkovirtajohdot ja niiden virrantulo, sitten igniter yksikön liittimistä virrantulo, etenkin maadoitus, pic-up coilit ja johdotus.
Hommaan riittää sellainen poolikynä, mikä näyttää 6-24 V. Kytke runkoon maihin hauenleuanpää ja etsi + johtoja ruuvaripäällä. Tietysti yleismittarikin toimii, mutta kynällä näkee silmäykselläkin tuleeko virtaa vai ei.
Jos vika on tullut yllättäen, eikä mitään ole ropattu välillä, voi vika olla joku irronnut liitin matkalla palamistapahtumaa kohti.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 24, 2008 10:07 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Joo poolikynällä hakee ensin plussat virtapäällä molemmin puolin puolaa (puolan molemmissa heikkovirtanavoissa pitää olla jännite kun kone ei käy ja virta päällä, muuten on lanka poikki :lol:). Sitten kynän naru plussaan ja haetaan maata; katsotaan boksin maadoitus ja sitten kynä puolan boksin puoleiseen napaan ja starttaamalla pitää valon vilkkua. Ohmimittarilla puolien toisiot ja pickupit.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 26, 2008 17:19 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Asiaa on nyt hieman tutkittu ja vaikuttaisi, että vika olisi pick-upissa. Pick-upin toista puolta (sininen ja musta johto) meisselillä kun hipaisee tulee kipinä tulpalle, mutta toisesta puolesta ei (keltainen ja punainen johto). Koska kipinä tulee, ic ignitor kai toimii. Lisäksi mustan ja sinisen johdon puolen vastus on ohmimääriltään alle 500, mutta keltaisen ja punaisen puolelta ääretön.

Olen muutamasta liikkestä s-postilla osaa kysellyt, mutta vielä ei ole tärpännyt. Osaako kukaan jelpata mistä kysellä? Entä minkä hintaluokan osasta on kyse?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 26, 2008 19:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
jkankkonen kirjoitti:
Asiaa on nyt hieman tutkittu ja vaikuttaisi, että vika olisi pick-upissa. Pick-upin toista puolta (sininen ja musta johto) meisselillä kun hipaisee tulee kipinä tulpalle, mutta toisesta puolesta ei (keltainen ja punainen johto). Koska kipinä tulee, ic ignitor kai toimii. Lisäksi mustan ja sinisen johdon puolen vastus on ohmimääriltään alle 500, mutta keltaisen ja punaisen puolelta ääretön.

Olen muutamasta liikkestä s-postilla osaa kysellyt, mutta vielä ei ole tärpännyt. Osaako kukaan jelpata mistä kysellä? Entä minkä hintaluokan osasta on kyse?


Edullisin ja varmin tapa on laittaa orgisysteemin tilalle esim. DYNA S kärjetön sytytysjärjestelmä. Maksaa 150 $ jenkeissä ja on toimiva systeemi. Alkuperäiset ovat ehkä jo tiensä päässä. Jos sulla on mekaaninen ennakonsäädin omassa, se tulee laittaa tuohon Dynaan kiinni, jos ei se pitää hommata jostain, samoin läpivienti kumi alkuperäisetä tarvitaan. koko paketti menee kärkikopan sisään ja toimii kuin junan vessa.
http://www.dynaonline.com/english/sportbike_dynas.htm

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2008 21:48 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Viime kerrasta tapahtunutta: suunnittelin vakavasti Dyna S:n tilaamista, kunnes hieman kokeneempi taho kertoi omansa Kawastaa, joka oli temppuillut hieman vastaavasti ja vika oli lopulta ollut syttyboksissa. No, eräältä etelän purkaamolta sattuikin löytymään 1100 GPZ, josta sitten syttyboksi (130e) ja pick-upit (30e) tilaukseen. Syttyboksin tilalla tulikin jostain syystä ruiskun boksi, joten se takaisin ja pick-upit paikalle.

Kaikki vaikutti hyvältä, mutta käyntiinlähtö oli hieman nihkeää ja välillä veto hieman hukassa... Vanhat kastuneet tulpat pois, uudet tilalle ja jo pelasi!

Uusi murhe oli kuitenkin ikävät öljyvuodot lähes joka välistä, kun pyörän ajoi ensimmän kerran kunnolla lämpimäksi. Niiden kanssa on kuitenkin tämä kesä kestettävä.

Mutta olisi tässä hieman kysyttävääkin. Vanha, kärsinyt tarvikeputki 4-1 käyrällä on alkanut hieman vaivaamaan, joten uutta putkea tekisi mieli, vaan mistä moinen? Priimakuntoisesta Kawan omasta putkistosta on kai turha haaveilla, joten löytyyköhän miltään valmistajalta Jaskaan sopivaa 4-2 putkistoa? Jos 4-1:een täytyy tyytyä tässä taitaisi olla ainakin edullinen vaihtoehto: http://www.z1enterprises.com/detail.aspx?ID=253
Onko muita vaihtoehtoja?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 06, 2008 21:35 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Tulipa koettua mielenkiintoinen ajokauden päätös. Ilmoitin pyörän seisontaan tämän kuun alussa, mutta ehdin vasta tänään lähteä viemään pyörää ajamalla talvisäilytykseen vanhempieni talliin. Pyörä oli seissyt reilun viikon ajamattomana ja tokihan olin unohtanut bensahanan auki, jolloin lähes puoli tankillista bensaa oli valunnut suoraan kaasuttimiin, ja tankki oli nyt tyhjä. Kanisterilla hakemaan lisää polttoainetta ja pyörä käyntiin.

Käynnistys teetti töitä ja lopulta käynnistyessään käynti oli raskaan kuuloista. Ensimmäinen huomio oli, että kytkin ei juurikaan toiminut. Seuraava huomio oli, että öljysilmä oli täynnä ja öljy kupli rajusti. Viimeinen huomio ei jättänytkään enää arvailun varaa; moottorin päällä oleva huohotinputki oksensi pitkässä kaaressa öljyn ja bensan seosta ulos. Tankin aikaisempi sisältö oli tainnut valua suurimmaksi osaksi koneen sisään.

Rohkeasti vain matkaan. Kone tiputteli entuudestaan jo öljyä sieltä täältä, mutta nyt sitä vuosi ja reilusti. Öljyn ja bensan seos sotki koko moottorin, joten savupilvi oli sen mukainen. Olipa seos sotkenut takarenkaan ja jarrunkin, niin että ajo oli kuin jäätiköllä ilman takajarruja.

Perille päästiin kuitenkin. Seuraavaksi olisikin tarkoitus suorittaa ehkä hyvinkin kattava ehostus pyörälle niin koneen kuin ulkonäönkin osalta. Ja näissä asioissa tulen varmasti kääntymään tämän palsta asiantuntijoiden pariin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 07, 2008 09:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Toi bensa ei oo mikään maailman paras voiteluaine, toivottavsti laakereiden pinnat on vielä kuosissaan :x

Bensa on pesuaine ja öljy voiteluaine :idea:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 07, 2008 10:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Komppaan Jamoa täysin tuossa bensan voitelukyvystä. Kun kerran pata on muutenkin auki menossa, samalla tutkii mahdolliset voitelun puutteen aiheuttamat vammat, vaikka pata onkin aika pomminkestävä. Kampura on ainoa johon laakerin vaihto on työläämpi, huokeampi on vaihtaa käytetty ehjä kampura tilalle, jos välyksiä on tullut liikaa. Toimiihan kampura viallisenakin, mutta kolisee ja öljynpaine laskee suotta. Neulalaakereille ei ole muuta tapaa tulkita niiden kunto kuin visuaalinen tarkastus.
Minimissään menee sylinteriputket hoonaukseen ja rengastuksella mäntiin, pahimmillaan poraukseen ja uudet männät sisään, nokkien vaihtoon jos laakeriliuskat on pettäneet. Kansi kannattaa tutkia kokonaan, ohjureineen ja paininkuppeineen, jotka alkavat teroittua kupin helmoista voitelun vähennettyä. Koneen kasaus sitten laatutiivisteillä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 07, 2008 10:49 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Joo, tietoinen riskihän tässä tuli otettua, mutta katsotaan nyt. Siirtymätaival oli kuitenkin vain kylän halki rauhallisesti ajaen, mutta tiedetään että kaikki on mahdollista (varsinkin normaalilla tuurillani).


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com