Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 01:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 12:01 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Ongelma on seuraavanlainen: Kiihdytin normaalia reippaammin 1. vaihteen ja vähän aikaa 2. vaihteella, jolloin tuntui siltä että olisi "tahmaissut". Pyörä käy edelleen tyhjäkäyntiä, mutta tehot ja väännöt ovat pahasti hukassa. Koneesta kuuluu lähinnä pientä sirinää, joten sieltä ei varmaan mitään suurempaa voi olla. Pakoäänet tuntuvat kovemmilta.


Viimeksi muokannut Nicky päivämäärä To Marras 27, 2008 15:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 12:59 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Meniköhän männänrenkaat? Savuttaako?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 14:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Jos aikoo hakea muita vikoja käyttämällä konetta, ehkä kannattaa ensin tutkia ainakin puristuspaineet, ettei koneen käyttäminen riko lisää.

Samoin tulpat kannattaa samalla tutkia (uusia), onko niissä jotain paljastavia eroja sylinterien välillä

Tosin "pieni" siritys voi olla ihan normaaliakin kawaan kuuluwaa ääntä, ei minulla ainakaan ole kawat mekaanisilta ääniltä hiljaisimpia.

Millainen GPZ-1100, ruiskulla vai ilman (1981-82, 83-85 vai "uusi" 95-), mekaanisella vai elektronisella ennakonsäädöllä?

Jos koneen ulkoisia ongelmia ajattelee, niin bensansaanti ongelmat voi olla kyseessä tai sytytyksen ennakon toimimattomuus. Elektroniset viat on hauskoja etsiä, mulla entinen sytytysboksi (IC-Igniter) vähän pätki kuumetessaan, mutta noita on rikkoontunut myös siten että ei anna ollenkaan ennakkoa. Ruiskumallien ohjausboksit ovat kuuluisia ongelmistaan, tärinä ja aika rikkoo elektroniikkaa sekä liitokset hapettuvat.

Koneen sisällä taas ongelmia voi olla lisäksi vaikka nokka-akselin ajoitus (joissain malleissa ketju pääsee hyppäämään jos kiristin on sökö, tästä en tiedä mahtuuko näissä hyppäämäänkään rikkomatta muita paikkoja), mutta tietysti mikä vaan voi olla rikki.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2008 19:44 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaon hyppääminen nokkien suhteessa kampuraan voisi tehdä vedon heikkoutta sekä muuttaa pakoääntä muuttuneiden ajoitusten takia. Kampuran vetäessä voivat nokat jäädä laahaamaan jälkeen oikeasta jaosta, jos jako pääsisi hyppäämään kiristimen antaessa periksi. Hy-vo ketju pääsee hyppäämään rullaketjua herkemmin nokilla.
Venakoppaa auki ja tarkistamaan jako sekä kiristimen toiminta.
Ruiskun toimintahäiriöstä pitäisi syttyä DFI-merkkivalo paneelissa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 14:18 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Pyörä on siis vuoden -83 ruiskumalli. Ennakonsäädöstä en ole varma, eiköhän tuo ole elektroninen, pick-upilta tulee kaksi piuhaa...

Itselläni kävi mielessä lähinnä männänrenkaat. Nokkien ajoituksen muuttuminen vaikuttaa myöskin hyvin potentiaaliselta vialta, koska edellisen omistajan mukaan nokkaketju on kulunut.

Pitänee siis availla venakoppaa ja katsella mitä sieltä löytyy...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 15:32 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Avasin venakopan, ensimmäinen silmiin pistänyt seikka oli se että edellinen kasaaja oli käyttänyt tiivistesilikonia oikein olan takaa, toinen seikka oli se että imunokan vasemmanpuolenen laakeripukki oli halki...
Nyt vaikuttaa vankasti siltä että koneeseen pitäisi tehdä suuremmman luokan remonttia, ainakin kansiremontti.
Yksi vaihtoehto on myydä pyörä osina pois , toinen vaihtoehto on myydä kone ja ruiskut yms. laitteet pois ja ostaa tilalle esim. zx9r:n moottori apulaitteineen.

Elikkä näin alustavasti , myydään käyntikuntoinen viallinen GPZ 1100 Ut -83:n moottori apulaitteineen tarjousten perusteella. Vaihtoehtoisesti osina...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 17:41 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 04, 2008 14:02
Viestit: 29
mistäs päin suomea oot? voisin tulla koittaan sun boxsilla tota omaani käyntiin ja ostaa jos mulla vika siinä :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 18:13 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
jaska77 kirjoitti:
mistäs päin suomea oot? voisin tulla koittaan sun boxsilla tota omaani käyntiin ja ostaa jos mulla vika siinä :wink:
Savonlinnassa, en kyllä aio myydä boksia ainoastaan kokonainen kone. Näillä näkymin kunnostan vain sen kannen, kiilloitan palotilat ja männänlaet ja pistän koneen nippuun.
Boksin voin kyllä vaihtaa virikaasareihin ;) .

Nokkien ajoitus oli siis mennyt harakoille ylivenyneen nokkaketjun ja huonon kiristäjän takia !

Leväytin koneen auki otin männätkin irti ja totesin ettei mitään suurempaa vahinkoa ollut päässyt tapahtumaan, männänrenkaatkin olivat kaikki ehjiä. Eli tällähetkellä ostoslistalla on ainoastaan tuo laakeripukki, nokkaketju ja nokkaketjun kiristäjä.

Onko kellään vinkkejä kuinka tuo mystinen taruolento, elikkäs nokkaketju kannattaisi vaihtaa ?

Saako ketjun ja kiristäjän suoraan Sumekolta ? Tuollaista laakeripukkia on varmaan hieman vaikeampi saada mistään :S .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 18:33 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Tuossa muutama kuva puretusta yläkerrasta:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuolta löytyy samat kuvat suurempana:
http://www.motot.net/galleria/g32458_kawasaki_gpz_1100

Palotilat ja männänlaet ovat "lievästi" karstaiset

Edit:Männät eivät olleet öljyiset, vaikka kuvissa niin vaikuttaakin, suihkasin naftaa pintaan että irtoaisi paremmin tuo karsta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 20:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Männäntappien lukitusrenkaat täytyisi kai vaihtaa jos ottaa auki (ja ilmeisesti kannattaa).
Kannessa kannattaa tutkia ohjureitten kiinnipysyminen, niillä on tapana irrota.

Mahtaakohan tuo laakeripukki olla kalvettu kiinni kannessa, jolloin toisen kannen pukki ei käy, ja onkin jos tuohon uskoo:
viewtopic.php?f=5&t=616&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=pukki

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 21:20 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
oojala kirjoitti:
Männäntappien lukitusrenkaat täytyisi kai vaihtaa jos ottaa auki (ja ilmeisesti kannattaa).
Kannessa kannattaa tutkia ohjureitten kiinnipysyminen, niillä on tapana irrota.
Mahtaakohan tuo laakeripukki olla kalvettu kiinni kannessa, jolloin toisen kannen pukki ei käy, ja onkin jos tuohon uskoo:
viewtopic.php?f=5&t=616&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=pukki

Tulin siihen tulokseen etten uskalla yrittää edes korjata sitä laakeripukkia technoweldillä, koska sitä varten joutuisi tekemään jigin jotta saisi suoraksi.
Ilmeisesti tuosta haljenneesta pukista ei ole mitenkään älyttömästi haittaa. Kiristyyhän se suoraan jokatapauksessa, laakeripinnat kun ovat suoraan niiden pulttien välissä.

Katsellaan kuinka tämä tästä etenee. Kunhan saisin tilattua sen nokkaketjun kiristäjän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 21:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Meinaatko manuaalista kiristinmallia, APE tms
http://cgi.ebay.de/Kawasaki-Z1000-Z-100 ... otohosting

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 21:37 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
oojala kirjoitti:
Meinaatko manuaalista kiristinmallia, APE tms
http://cgi.ebay.de/Kawasaki-Z1000-Z-100 ... otohosting

Hmm. eipä ole moisista laitteista minkäänlaista kokemusta. Hyvältähän tuo näyttää.
Kuinka tuollaisten kanssa toimitaan ? Kiristellään sitä mukaa kun tuntuu hyvältä vai vedetäänkö säännöllisesti aina johonkin määrättyyn momenttiin ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 02:23 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
olikosse niin, että noin sormikireälle ensin ja sitten aukipäin siitä semmoset puoli kierrosta ja varovasti pyöritellään konetta, että lähtee ne löysät ketjulta pois tjspn nuo apet ja vastaavat vaikka itse tehdyt mekaaniset kiristimet. niitä kaiketi joutuu sitten reissunpäälläkin tsekkaamaan muutaman tuhannen kilsan välein.

tämä on vain luettua ja joskus viereltä nähtyä kun itsellä ei ole tuonkaltaisia kiristimiä vielä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 15:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nokkaketjun voi vaihtaa joko vetämällä vanhalla uusi tilalle (vaatii niitattavan jatkoskappaleen ketjulle) tai kone halkaisemalla vaihtaa ketju ehjänä vanhan tilalle.
Mekaanisen nokkaketjun kiristäjän varmuus on eri luokkaa automattikiristäjään verrattuna, ainoa on että sitä pitää välillä kiristää lisää, homma on sinällään helppo, kierreosa tappi sormitiukkuuteen kunnes ei enää kierry ja siitä sitten 1/4 kierros takaisin päin ja lukkomutteri kiinni. Nokkaketjun (Hy-Vo) laahaimilla varustetussa koneessa kiristystarve on vähäisempi kuin rullaketjulla varustetussa koneessa (vähemmän kuluvia osia) joten kiristys muutaman kerran öljynvaihto välillä riittänee.
APE kiristintä saa ainakin Suomen MP-palvelusta, linkeistä löytyy, samasta paikasta saa Cometic koneen tiivisteitä, esim. 1-osainen kansipahvi ei tarvitse nokkakuilun kumia uraansa.
Haljenneelle nokkapukille en tekisi mitään jos muuten toimii.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 20:02 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Lienee hinnoissaan tuolla MP-palvelulla, onko tietoa paljon kustantaa ?
Nokkaketjuhan kannattaisi ehdottomasti vaihtaa, mutta nuuka kun olen niin yritän pärjätä pelkällä mekaanisen kiristimen, pintojen puhdistamisen ja uusien tiivisteiden voimin seuraavaan talveen asti.

Kyllähän tuollaisen pystyisi itsekkin tekemään kohtalaisen helposti itsekkin, harmi vain etten omista jyrsintä enkä metallisorvia. Nyt olisi vain tarkoitus saada pyörä takaisin nippuun ja ajoon. Minulle saa tarjota mekaanista kiristintä yksityisviestillä jos jollain pyörii nurkissa moinen kapistus ylimääräisenä :) .

Edit:Hintakin näköjään löytyi suoraan nettisivuilta :oops:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 08:13 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Olisko tuo oikeanlainen ketju sinulle :?

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=77931045

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 09:53 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
käyköhän tuo huutonetin jakopäänketju tuohon wanhaan ilmagpz kawaan, näkyi olevan nuihin nestepeleihin zzr1100 ym. sopiva? hyvo-ketjuhan se on niissäkin, mutta onko pituus likikään sopiva, kas en tiä.

ainakin aiemmin halvin jakopäänketju oli yllättäen sumekolla, tietysti vielä varmasti orggisketju. miten lie, onko asiantila muuttunut.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 10:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Enpä tiedä soveltuvuutta mutta sattui silmään jos vaikka kävis :?

Alkuperäisen minäkin laittaisin jos olisi homma edessä :yes:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 11, 2008 11:08 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Nyt on taas kone nipussa ja nokat toivottavasti oikein ajoitettuna ;D .

Ongelmana tällähetkellä on vain se ettei vehkeestä löydy minkäänlaista kipinää, voi luoja näitten sätösteltyjen ja surrattujen liitosten kanssa :x .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 13, 2008 14:11 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 26, 2006 12:45
Viestit: 15
Paikkakunta: Jns
Tosiaan ne nokkien laakeripukit on tehty aina kannen mukaan, mutta voi siellä käyttää toisesta kannestakin otettuja pukkeja, nokkalinjan voi oikaisuttaa koneistamolla.

Siitä katkenneesta pukista ei ole mitään haittaa, itsellänikin on muutama katki ja eivät haittaa mitään jos muuten ovat ehjiä.

-MiHa

_________________
MHa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 18:00 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Kummalliset ongelmat jatkuvat Kawasakin kanssa, liitoksia on räpelletty ja eri tulppia kokeiltu.

Kipinää ei siis tule, valot ja pumppu ja kaikki toimivat kyllä. Onko vika sitten igniter boksissa ?

Voiko joku enemmän näiden sähköjen kanssa taistellut yrittää jeesiä.

Onko porukka vaihtanut miten näihin noita uusia sytkiä ja puolia ? Esim. Dyna ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 18:11 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
lähetään siitä,että jos se kipuna on tullut ennen tätä aukaisua,niin ei ne sähköosat itsestään hajoa...joten mittaa ekaks vaikka tuleeko jännite puolan ensiöpuolelle,pitäis näytää akun napajännitettä maata vasten mitattuna joka navasta.virta-avain on asennossa,sit onko toisiopuolen liitokset+tulpanhatun liitokset kaikki ok? ohmimittauksella selviää...ingnition boxin kakki liitokset ok?...ja sillee...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 18:23 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
lewis kirjoitti:
lähetään siitä,että jos se kipuna on tullut ennen tätä aukaisua,niin ei ne sähköosat itsestään hajoa...joten mittaa ekaks vaikka tuleeko jännite puolan ensiöpuolelle,pitäis näytää akun napajännitettä maata vasten mitattuna joka navasta.virta-avain on asennossa,sit onko toisiopuolen liitokset+tulpanhatun liitokset kaikki ok? ohmimittauksella selviää...ingnition boxin kakki liitokset ok?...ja sillee...

:| Nyt mentiin heprean puolelle... Pitää yrittää hieman sulatella tätä tietotulvaa...

Virta-avain ON-asennossa, tulpanhattujen liitokset ok, toisiopuolen liitokset ok...
Yleismittaria en epäonnekseni omista, pitänee käydä ostamassa.

Sain kipinän kyllä yläkerran kasaamisen jälkeen, mutta huomattuani ajoittaneeni koneen 180 astetta väärään. Paukautti ikävästi liekkiä putkesta ja pöläytti nelospytyn ilmanputsarin puhtaaksi.

Irrotin pick- upit ja vaihdoin niiden paikat saadakseni sytytyksen oikein, tämän jälkeen ei kipinää löytynyt. Liitoksista en kyllä vikaa löytänyt. Onko millään tavalla mahdollista että olisin saanut IC- boksin rikki tällä pick-uppien vaihdolla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 18:35 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Nicky kirjoitti:
Yleismittaria en epäonnekseni omista, pitänee käydä ostamassa.


äläppä hätäile...ei ne pick-upit itsestään hajoa, mutta ekaks suosittelisin ostamaan yleismittarin, varsin hyödyllinen näissä tutkimuksissa..jos kipinä on tullut ja hävis pick-uppien siirtelyn jälkeen,niin johonkin on täytynyt tulla katkos,eiks niin? kipinän voi testata myös niin että hipaisee meisselillä pick-upin kärkeä virran ollessa päällä,niin kyseisessä tulpassa pitää kipunoida,jos kun se makaa runkoa vasten. mut jos sä et ole korjannut ajoitusta oikeaksi 180 asteen virheen jälkeen oikeaksi,niin nämäkään neuvot ei auta... kas kun on kyse nelitahti moottorista :) ai,niin kipuna tuleekin kawassa joka kierroksella, joten tuo 180 asteen heitto ei periattessa pitäisikään haitata. jos pic-upit on heitetty ristiin...unohdin.. :beer:


Viimeksi muokannut lewis päivämäärä Ti Kesä 17, 2008 18:59, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 18:37 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
lewis kirjoitti:
Nicky kirjoitti:
Yleismittaria en epäonnekseni omista, pitänee käydä ostamassa.


äläppä hätäile...ei ne pick-upit itsestään hajoa, mutta ekaks suosittelisin ostamaan yleismittarin, varsin hyödyllinen näissä tutkimuksissa..jos kipinä on tullut ja hävis pick-uppien siirtelyn jälkeen,niin johonkin on täytynyt tulla katkos,eiks niin? kipinän voi testata myös niin että hipaisee meisselillä pick-upin kärkeä virran ollessa päällä,niin kyseisessä tulpassa pitää kipunoida,jos kun se makaa runkoa vasten. mut jos sä et ole korjannut ajoitusta oikeaksi 180 asteen virheen jälkeen oikeaksi,niin nämäkään neuvot ei auta... kas kun on kyse nelitahti moottorista :)

Katsotaan ja tutkitaan. Tästä oli kyllä apua...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 19:03 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Nyt tätä tutkittuani en päässyt minnekkään ongelman korjaamiseksi.
Ihmetystä aiheutti suuresti se minkä takia toiseen pick uppiin ruuvimeisselillä koskiessa bensapumppu teki testirundin samalla tavalla kuin virrat kytkiessä ? :?:

Nokkien ajoitus tehtiin väärän yläkuolonkohdan mukaan...

Jonkinlaista kipinää löytyi kuitenkin kun oikein ajan kanssa sitä etsin, se on vain hyvin heikko. Suoraan tulpanjohdosta sain jo tyydyttävän kipinän. Pitänee rassailla lisää noita liitoksia ja juottaa uusia liittimiä huomenissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 21:40 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nicky kirjoitti:
Nyt tätä tutkittuani en päässyt minnekkään ongelman korjaamiseksi.
Ihmetystä aiheutti suuresti se minkä takia toiseen pick uppiin ruuvimeisselillä koskiessa bensapumppu teki testirundin samalla tavalla kuin virrat kytkiessä ? :?:

Nokkien ajoitus tehtiin väärän yläkuolonkohdan mukaan...

Jonkinlaista kipinää löytyi kuitenkin kun oikein ajan kanssa sitä etsin, se on vain hyvin heikko. Suoraan tulpanjohdosta sain jo tyydyttävän kipinän. Pitänee rassailla lisää noita liitoksia ja juottaa uusia liittimiä huomenissa.


Heikko kipinä saattaa viitata huonoon maadoitukseen jossain kohdassa pyörää. Tarkista kaikki maadoitusliittimet. Vika lienee tullut operoinnin aikana, silloin on jokin liitin jäännyt löysälle tai irronnut. Onko kaikki liitokset kytketty kuten olivat alunperin, bensapumpun reagointi sytkään kuullostaa oudolta. Vanhemmissa ruiskuissa oli ilmamäärä mittarilla tekemistä käynnistyksen kanssa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 15:20 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2008 11:53
Viestit: 16
Paikkakunta: Savonlinna
Kaikista vastoinkäymisistä masentuneena olen aikonut luopua tuosta ihanasti rönksuttavasta
GPZ:n koneesta ja olen miettinyt tuollaisen ZX10:n koneen asentamista.

Plussaksi koen tuossa myllyssä 6. vaihteen ja vesijäähdytteisyyden.

Onko kellään heittää mutua tai muuta vastaavaa esim. koneen ulkomitoista, kiinnikkeistä ja ketjulinjasta.

Tulee näillä näkymin hommattua tuommoinen 89 mallinen zx10 saksanmaalta ja vaihdettua siitä kone, takahaarukka, takavanne, etuhaarukka, etuvanne, jarrut ja kaikkea muuta jolla saa vanhaa zetoria päivittettyä puolella vuosikymmenellä eteenpäin.

Samalla siis kawasta vapautuisi uudemman GPZ:n etuhaarukka, menee suoraan emäputkeen 600 zzr:n t-paloilla. Takahaarukka mallia orggis, takavanne, etuvanne, jarrut jne. jne.

Tämä kaikki jos kellään ei ole tarjota uutta GPZ 1100 ut:n myllyä ;D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 17:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla tulis ekana mieleen kun konetyyppiä lähdetään vaihtamaan, nuo pakoputken lähdöt ja niiden linja runkoputkiin. Ilmajäähykoneissa nokkaketju on keskellä konetta, kun vesikoneissa koneen reunassa, siksi sylinterijako on noissa aika erinlainen ja runkoputken paikat sen mukaiset. Putket törmäisivät melko varmasti runkoputkiin.
Selvitä jako ja huomioi koneen asennuskorkeus ennen tilaamista.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com