Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 00:17

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2008 10:23 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 11:09
Viestit: 12
Paikkakunta: HKI 18
Terve,

3000 km kesti yhteistä onnea keväällä hankkimani Zephyrin kanssa, ja nyt se haluaa hieman huomiota sitten ilmeisesti, juuri sopivasti ennen suunnitellun lomareissun alkua. Nyt kaivattaisiin hyviä vinkkejä vianetsintään, tapahtumaketju meni suurin piirtein näin:

Eilen parin kovemman kiihdytyksen jälkeen pienillä vaihteilla se kertalaakista alkoi käymään epätasaisesti ja veto poissa, ei käy kaikilla pytyillä ilmeisesti. Siis ajossa yhtäkkiä tapahtui tämä kun olin kääntynyt pienemmälle tielle reippaan kiihdytyksen jälkeen. Bensaa tippuu maahan imukotelon pohjasta tulevan poistoletkun kautta kun pyörää kallistelee. Ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä ja pakokaasut tuoksuu vahvasti bensalle. Seisoi yön yli (kallistelin illalla vielä pyörää kunnes ei enää bensaa tullut ulos imukotelosta), mutta sama juttu tänään aamulla, käynnistyy mutta ei käy ilmeisesti kaikilla, ja bensa tuoksuu. Ryyppyä haluaa edelleen normaalisti käynnistyksen yhteydessä, kokeilin ensin ilman mutta ei käynnistynyt. Ajoin pyörällä n. 5 km matkan (pakko, kun piti töihin päästä tyttöystävän luota) mutta kulku ei parantunut tai huonontunut, imukotelo täyttyi jälleen bensasta, joka sitten valui ulos.

Ajattelin nyt ensimmäiseiksi vaihtaa tulpat, kun en muuta keksi tähän hätään. Tulpanhatut vaikuttivat olevan paikallaan ja en mitään irrallisia letkuja nähnyt kaasareiden ympärillä. Kaasareiden ylivuotoletkuista ei valu bensaa tietääkseni, vaan nimenomaan imukotelon pohjasta tulevasta letkusta, eikös sinne keräänny palamaton seos joka menee uudelleen kiertoon ja ylimääräinen valuu ulos jos sitä on tarpeeksi?

Pyörä on muuten toiminut hyvin, mutta Helsingin ruuhkissa ajellessa vaikkapa 3-4 krt/viikossa töihin ja takas vaikuttaa menevän hieman tukkoon, ja alakierroksilla alkaa täristää ja tuntuu veto uupuvan, tämä korjaantunut aina kun käynyt antamassa happea motarilla tasasin välein, jonka jälkeen kone tuntunut taas normaalilta. Tämä "tukkoisuuden" lisääntyminen on tapahtunut silleen pikkuhiljaa jos paljon nurkka- ja ruuhkaajoa, ja ilmeisesti täysin normaalia käyttäytymistä?


T: Parsa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2008 11:06 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1174
Paikkakunta: Vantaa
Mr Walkerin Tuutissa -80-luvulla oli vastaavat oireet kun siitä oli nokka-akseli katkennut,mutta kaukaa haettua taitaa olla tämä...,itselläni oli samansuuntaisia vaivoja GPZ600R:ssä kun siihen Stormin tarvikeilmanputsarin ostin joskus.Uitti vielä 3- ja 4-pytyt täyteen bensaa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2008 13:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
neulaventtiilit vuotaa tai kyläseppä säätänyt bensapinnat päin .... mettää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 22, 2008 13:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 11:09
Viestit: 12
Paikkakunta: HKI 18
Viisampi henkilö kertoi, että Ilmeisesti voivat tulvia imukotelon sisälle, eikä bensa poistu kaasareiden omien ylivuotoletkujen kautta välttämättä, ehkä en itse asiassa huomaiskikaan vaikka niistä tulisikin bensaa ajon aikana, ja kone sammuksissa sitten ei tule kun alipainehana kiinni, imukoteloon ilmeisesti jää sen verran, että kun pyörää kallistelee, niin sieltä lorauttaa.

Toivon hartaasti, että kyseessä on roska joka aiheuttaa tulvimisen, eikä vakavempi vika.

Jahka kehtaan töistä lähteä, niin ajattelin otta tulpat irti toivoen, että niitä tarkastelemalla selviäisi mikä kaasari tulvii, ja sen jälkeen "werkstadthandbuchin" vergaser-osion räjäytyskuvia selailemaan ja neulaventtiilin putsausoperaatioita harjoittelemaan.

Palaan varmaan kyselemään neuvoja taas, kun on syli täynnä kaasuttimen osia ja usko loppunut :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 06:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Jos kohon neulaventtiili vuotaa, eikä heti selviä mikä niistä on kyseessä niin minä tein noin: teippasin kertakäyttökumihanskan ylivuotoletkujen päähän siten että jokaiseen sormeen menee oma letku. Kun tutkii mihin sormeen kertyy bensaa niin saapi selville mikä ylivuotoletku tulvii.

Jos ei toistuvampaa vuotoa niin kyseessä yleensä roska, joka joskus poistuu purkamatta kun päästää bensat pois kohokammiosta (että neula avautuu täysin) ja päästää bensaa valumaan läpi. (onko tuossa mallissa kohokammiossa pohjaproppu poistoon) Vielä parempi jos saa hieman painetta bensaan, eli painaa vaikka samalla ruiskulla bensaa bensaletkuun.

Kannattaa varmistaa myös ettei hanan alipaineletkusta pääse valumaan bensaa läpi alipainepuolelle jos kalvossa reikä, en tosin tiedä voiko tuon mallin hana rikkua enää noin ja päätyisikö bensa silloin ilmanputsariin.

Voihan toki olla että kyseessä on ihan joku muu vika ja sattui vaan huomaamaan samalla että kaasuttimet on tulvineet?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 10:06 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 11:09
Viestit: 12
Paikkakunta: HKI 18
Tulppia tarkastelemalla selvisi, että vasemman puolen uloin kaasari ilmeisesti tulvii. Tulpat märät ja nokiset siinä (ja yksi tulpanhattu huono). No, tyhjensin kaikki kaasarit pohjapropuista ja jonkin verran musta/ruskeaa purua tuli, tein tämän useampaan otteeseen kunnes purua ei enää näkynyt. Letkulla ja injektioruiskulla painoin siihen "syylliseen" kaasariin sitten bensaa alapropusta useampaan kertaan. Kävin ajelulla, ja ekaks vaikutti lupaavalta, mutta pikkuhiljaa alkoi käymään huonommin ja alkoi savuttamaan bensanhöyryistä katkua vasemman puolen pakoputkesta, ja taas läntti bensaa maassa kun pysähdyin. Muistaakseni tarkastin, että polttoainehana ei vuoda, nyt tuli oikosulku, mutta sehän taisi olla tankissa kiinni ja kun tankki oli irti, niin bensa pysyi sisällä.

Vasen puoli moottorista selvästi viileämpi kuin oikea, kun kädellä koittaa lämmittely käytön jälkeen. Yli 4000 rpm kun hetken ajaa, niin vaikuttaa kun alkaisi käymään kaikilla pytyillä, mutta kun hidastaa ja seisoo liikennevaloissa hetken, niin käynti huononee taas.

No, pyörä vietiin sitten tänään pajalle ammattimiehen hoiviin, kun en kokemattomana viitsinyt kaasareita alkaa purkamaan. Loma alkaa perjantaina, ja täytyy lähteä reissuun uskollisella Amazonilla sitten. Hyvä asiahan tässä on se, että ongelmat alkoivat nyt, eikä jossain tien päällä huitsin Nevadassa, minne oli tarkoitus viikonloppuna suunnata. Kiitos kaikille vinkeistä, ja eiköhän Zephyri ole kohta taas iskussa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com