Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 16:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 12:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Osin sivuten Lewiksen aloittamaa aihetta..

Olen hankkinut näppeihini gpz A1-nokat - turpiosta kotoisin ovat ne. Ajattelin että jos ne laittaisi st:hen ja katsoisi minkälaiseksi muuttuu...

Onko kellään kokemusta vastaavasta virityksestä?

Nostoa niissä on 1,6 mm enemmän kuin st:n nokissa ja aukioloaika on 286' kun st:ssä vastaava on 270'.

Epävarma tekijä tässä on se, ettei pakoventtiili mene missään vaiheessa liian lähelle mäntää, en ollenkaan tiedä mikä on alun perin se turvamarginaali joka nyt siis pienenee 1,6mm. Pitää varmaan laittaa kansi laittaen sinitarran palaset mäntien venttiilikoloihin, pyöräytellä muutaman kerran, avata ja katsoa miten lähellä se kävi. Kypsä homma vekslata edestakaisin mutta voi olla kypsempi kesällä keräillä pakoventtiilit tien varresta ;D Perinteiden mukaisesti se kuitenkin särkyisi vähintään tuhannen kilometrin päässä kotoa...

Turvallisin jos pitäisi vakiona vakiona mutta haasteita pitää olla 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 16:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Olikos sulla Niko tuossa konessa niitä Wisecon mäntiä paikallaan. Niissähän on isomat ja syvemmät taskut isompia ventiilejä ja pidempää aukioloa varten alkuperäisiin verrattuna.
Mutta varminta on kokeilla nuo turvavälit käsinpyörittämällä. Se mikä käsin konetta jengatessa olisi esim. 1 mm luokkaa, saattaa 9000 rpm:llä olla jo kontakti osien välillä johtuen venttiilin palautumisnopeudesta, jos paininkuppi ei ehtisikään seurata nokan profiilin perässä.
Onkohan ruiskumallissa eri venanjouset varaosanumerolla muihin verrattuna (jäykemmät tai enemmän kasaan menevät?)

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 19:57 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Olikos sulla Niko tuossa konessa niitä Wisecon mäntiä paikallaan. Niissähän on isomat ja syvemmät taskut isompia ventiilejä ja pidempää aukioloa varten alkuperäisiin verrattuna.
Mutta varminta on kokeilla nuo turvavälit käsinpyörittämällä. Se mikä käsin konetta jengatessa olisi esim. 1 mm luokkaa, saattaa 9000 rpm:llä olla jo kontakti osien välillä johtuen venttiilin palautumisnopeudesta, jos paininkuppi ei ehtisikään seurata nokan profiilin perässä.
Onkohan ruiskumallissa eri venanjouset varaosanumerolla muihin verrattuna (jäykemmät tai enemmän kasaan menevät?)

Tutkiskelin asiaa Buy Kawasakilla ja todellakin ruutassa on eri venajouset kuin muissa zetoissa - 49078-1009 ja -1010, kun melkeinpä kaikissa muissa zetoissa on 49078-1001 ja -1002. Oisko noiden erona juuri se, että ruutan jouset menevät enemmän kasaan - mene ja tiedä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 20:35 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
tai jäykemmät...kyllä nuo virinokkavalmistajat kehoittaa vaihtamaan aina jäykemmät jouset jos nokkien nosto ja aukioloaika kasvaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 23:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Joo oikeassa olet JG, Wisecoissa on näköjään syvemmät taskut venttiileille, eroa on vaikea mitata tarkkaan mutta silmämääräisesti monta (edit: pari) milliä. Venttiilitaskun reuna menee tuon "squish band":in tason alapuolelle. Jokunen kuva:

Kuva
Kuva
Kuva

(Noi on siis ne wisecot mitä olin hionut pyöreämmiksi - mm. noiden venttiilitaskujen reunoilla oli tosi terävät kulmat)

Hmm totta - jousetkin on eri... Jäykemmät jouset voi osin liittyä myös siihen, että A1-gpz:ssa on kierrosten punaraja korkeammalla, olikohan se 500 vai pikkuisen enemmän, en muista. Jos pitäisin "nykyisen" punarajan, vanhat jouset voinee riittää. Vaikea sanoa.

Fiksuin olisi hommata koko A1-kansi, pitää vähän tutkia saisiko sitä halvalla jostain. Voisi koittaa askarrella jotain muutakin pientä siihen sitten - ois vakiokansi johon voisi palata jos menee pieleen. Tietty ihan fiksuin olisi antaa olla ja pistää pakettiin vakio-osilla, mutku.. halavala sai ja..


Viimeksi muokannut niko päivämäärä To Maalis 02, 2006 09:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2006 00:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Venttiilijousessa on muitakin ominaisuuksia jotka vaikuttaa.. Esimerkiksi värähtely taajuus. Sen takia F1 käytetään pneumaattisia venttiilin "jousia", ne ei resonoi ja pysyvät siksi hyvin mukana vaikka rundeja on 20000...!!

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2006 11:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jäikös sulla Niko paljon sitä vanhaa Z1100 konetta itsellesi ? Jos olis vaihteiston vetoakselia ym. voisit rakentaa vaikka kokonaan uuden padan esim. GPZ 1100 koneen (mikäli koko padan löytäisi jostain halvalla) keppivedolla. Noissahan pitäisi lohkotkin olla samaa sarjaa, mustaa väriä lukuunottamatta. Monesti saa koko koneen pisteosia halvemmalla ja valmiiksi nipussa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2006 23:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Jäikös sulla Niko paljon sitä vanhaa Z1100 konetta itsellesi ? Jos olis vaihteiston vetoakselia ym. voisit rakentaa vaikka kokonaan uuden padan esim. GPZ 1100 koneen (mikäli koko padan löytäisi jostain halvalla) keppivedolla. Noissahan pitäisi lohkotkin olla samaa sarjaa, mustaa väriä lukuunottamatta. Monesti saa koko koneen pisteosia halvemmalla ja valmiiksi nipussa.


Tuli erinäinen kasa kaikenlaisia osia (kampuraa, kytkintä ym. ym.), mutta vetoakselia en älynnyt pyytää. Totta on, että jos koko gpz koneen löytäisi niin siinä saisi monta osaa yhellä iskulla. Sen st-vetarinkin sais varmaan pyydettyä klasmolta.

83e näkyi olevan jousisetti, eli ei kauhean paha. Toinen asia on, että onko tästä koko nokka-akselitouhusta mitään hyötyä...

"High performance valve spring kit for racing cams until 12,50 mm (0.500 ") valve lift "

Täytyy vähän kyttäillä jos sattuis edullisesti gpz a1-konetta vastaan. Paljoo en viitti investoida, kun on vähän niinkuin extraa ja hiukan vähempi pakkotilanne kuin viime kesänä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 16:20 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitä itse olen GPZ 1100 A malleja kokeillut, ei sen koneen tehoalue saisi sympatioitani puolelleen, alle 3000 masiina on aika voimaton matalavireisempään verrattuna, eikä aasinpotku yläkierroksilla sitä kyllä korvaa.
Omassa kun on laiskimmat nokat mitä Kawoissa on, eli vakiot (280 asteiset) niissä on kivasti voimaa ala- ja keskikierroksilla ja ylhäällä ihan riittävästi. Ei tarvi ohituksissa heittää pienempää sisään, menee 5. vaihteella ripeämpikin ohitus.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 03, 2006 17:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Joo hyvä tieto toikin...

Se on toki varustettu isommin venttiilein jne., saattaisi olla hyvä "kompromissi" alkup. venttiileillä ja gpz a1-nokilla. Tai sitten ei :)

St:ssä on muistaakseni vielä miedommat nokat: 270 aukioloajoilla. Panostettu nääs alavääntöön tosi paljon. Wisecoiden asennus lisäsi vääntöä entisestään mutta lisäsi sitä meininkiä että kierrosten lisääntyessä voimaa ei juuri tule lisää.

Kompromissejahan ne - vois kokeilla ja vaihtaa takas jos ei oo hyvät...
Thomas klasmolta tota suositteli kesällä itse asiassa. Se ei mulle yrittänyt nokkia tms. myydä siinä yhteydessä vaan oli tiedossa että saan ne muualta - niin voi ajatella että tää oli ihan oikea vihje eikä "myyjän puhetta".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 05, 2006 00:24 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
joku vaikutus alakierrosten viiveeseen, jota kuvailisin turboviiveen kaltaiseksi, A-mallin gpz kawoissa, lienee vanhanaikaisella ruiskusysteemillä, joka taas toisaalta on lähempänä alipainekaasareidenkin toimintatapaa ja joka on tietysti prätkissä ihan toivottavaakin kaasuun reagointia välttyäksemme tahattomilta takapyörien sladeilta äkkikaasutuksissa pienehköillä vaihteilla, mutta on toki totta sekin, että alle 3000 rpm ruiskukawa on melko hengetön isommilla 4. ja 5. pykälillä, muilla ihan kohtalainen ravuri jo 2000 rpm alkaen ja punaraja on 9500 rpm, parhaan tehon kohdaksi ilmoitellen 8750 rpm, sekä väännön kohdaksi, jaa nyt en muista äkkiä tarkalleen, olikohan 6500 rpm suunnilleen.

useinhan virittämisessä törmätään siihen, että kun yhtä kohtaa viritetään tai parannetaan, tulee kaksi muuta kohtaa lisää, joita pitäisi muuttaa tai parantaa ja sitten taas tulee neljä uutta kohtaa ja sitten kahdeksan ja suo on loputon, kai johonkin on laitettava raja ja tehtävä kompromissi, sen sanelee tietysti viimeistään lompakko jatai järki eli järjettömyys, jollaiseksi moottoripyöräharastustamme voisi kuvailla myös.

pöriö.

turbogikserikuskit ovat vaihtaneet nokkia keskenään bandiittikuskien kanssa ja en ole kysynyt koskaan, että ovatko vaihtaneet myös venttiilienjousia samalla.

töriö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com