Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 23:57 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Aloittelin hieman Z1000J:n ehostamista, tarkoituksena ulkoasun saattaminen mahdollisimman alkuperäiseen kuntoon ja konekkin pitäisi tarkistaa. Osatarvetta on tullut hieman kartoitettua ja monen moista pitäisi hommata. Tällä hetkellä olisi mielessä seuraavanlaisia kysymyksiä, lisää voi ilmaantua myöhemmin...

-Edellinen omistaja on maalannut rungon mattamustaksi, joka nyt kesän aikana kupruili ja lohkeili, joten uusi maali olisi saatava pintaan. Hiekkapuhallus ja pulverimaalaus olisi tällä hetkellä mielessä. Olisin kysynnyt rungon väristä, onko se ollut alunperin matta, puolikiiltävä vai kiiltävä?

-Pyörä on nyt hopeinen, mutta maalaus punaiseksi houkuttelee, jolloin voisi uusia myös teippaukset. Osaako kukaan kertoa mahdollisimman oikean värin numeroa tms. millä kaupasta värin saisi. Mitään vertailukohtaa ei siis itselläni ole.

-4-2 putki on ollut hakuisessa, moista uutta eikä käytettyä ei ole löytynyt kuitenkaan miltään valmistajalta. Onko kukaan toteuttanut suorasta putkesta vääntämällä putkistoa, onko tällainen ajatusleikki turhaa ja tyytyminen vain perus 4-1:n?

-Penkki on kohtuullisen hyväkuntoinen ja ehjä aikoinaan vaihdettu tarvikesatula. Penkkiäkään tällaiseen ei ole tullut vastaan ja tarvikepenkkiin tuskiin löytyy uutta päällystä, joten onko kenelläkään kokemuksia vanhan penkin verhoiluttamisesta. Tarkoituksena saada alkuperäistyylisen näköinen saumoineen jne., eikä yhdestä isosta palasta päälle vetaistua pussia.

Tässä näitä, kuviakin voi ehkä ilmaantua myöhemmin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2008 09:30 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Katos waan, yksio JaskaTonni lisää Clubiin :jump: :moto:

Rungon pulverimaalaus on minusta paras vaihtoehto. Hiekkapuhalluta se ja tarkista tarkkaan koko runko, sillä muutamista (esim mun ELR) on löytynyt kehtoputken alaosista halkeamia. Pulverimaaluksen minusta oikein kiilto on puoli- ja täyskiiltävän välimailta. Ei missään nimessä matta.

Värisävy löytyy helpoimmin mallikappaleen avulla. Kerhossa on melkoinen lajitelma eri wärejä, alkuperäisiä, sen oloisin ja itse keksittyjä. Jos punaista haet olisi ehkä oikein sävy GPZ1100:n punainen. Lainaa joltain sivuposki, mene sen kanssa automaalikauppaan. Ne pystyvät laitteilla analysoimaan värin sävyn ja tekemään sotkun valmiiksi. Itse olen pariin kertaan hakenut wihreät mömmöt täältä: http://www.hlgroup.fi/fi/automaalit/dupont-automaalit/

Putket. Tässä kohtaa vain raha on rajoittava tekijä, sillä tarvikeputkia löytyy kaiken hintaisia. Kawaan ainoa oikea on Kerker, mutta se onkin sitten se kallein ja vaikein löytää. 4-1 on minusta parhaimman näköinen ja säästyy pari kiloa painoakin.

Penkki. Katsoppa läpi hajoittamot esim: http://www.mpmaailma.com/ Soittele ja kysele, jaskoja on maailmalla ollut paljon ja satulan pitäisi löytyä. Uustuotanto päällisiäkin löytyy, mutta ne maksaa. Hyvä verhoilija tekee risasta mallista kelvollisen kopion.

Kuvia tarvitaa aina :beer: Nähdäänkös peli Manalassa ens kewwäänä :mrgreen:

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2008 10:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Puolikiiltävällä pulverilla minunkin ELR.n runko tuli maalautettua ja ihan tyytyväinen olen ja luulen että menee museoonkin.

Minulla on ylimääräinen satulanpäällinen joka on muistaakseni ihan ehjä ja sen saa vaikka 10€ nimellishintaan se oli tossa Eddiessä kiinni mutta tilasin Hollannista alkuperäisen ELR päällisen, jos kiinnostaa niin voin kaivaa sen esiin ja laittaa kuvia tulemaan.

Laita vaikka yv.tä jos kiinnostuit.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2008 12:24 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 16:42
Viestit: 60
Paikkakunta: Huittinen
Itse museioin -81 LTD:n. Runko jauhemaalattu puolikiiltävällä mustalla, taitaa tosin olla ihan makuasia vetääkö puolikiiltäväksi vai kiiltäväksi. Jos jostain löytää alkuperäisen penkin, niin ainakin Wemotolta saa uutta päällistä ihan siedettävään 23 taalan hintaan. Omaan pyörääni tuolta päällisen tilasin ja olen kaikin puolin tyytyväinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 30, 2008 22:37 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Kiitoksia vain kaikille vastanneille. Viikonlopun aikana sain pyörän aika paloiksi, ensi viikolla jos saisin motin nostettua pois, niin voisikin alkaa varailemaan aikaa hiekkapuhaltajalta...

Kiitos vain Jampperille tarjouksesta. Pitää tässä projektin edetessä hieman tuumailla asiaa.

Tuosta väristä sen verran, että tarkoitus olisi tosiaan mahdollisimman alkuperäinen ulkonäkö, eli Jaskan punainen olisi kai tuollainen viininpunainen tms.

Mutta nyt olisi tällainen kysymys:
Tarjolla olisi z750 ´82:n 4-2 putkisto, mutta en pääse mittomaan sopiiko tuo z1000:n, joten onko kellään varmaa tietoa sopivuudesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 04, 2008 15:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jkankkonen kirjoitti:
Kiitoksia vain kaikille vastanneille. Viikonlopun aikana sain pyörän aika paloiksi, ensi viikolla jos saisin motin nostettua pois, niin voisikin alkaa varailemaan aikaa hiekkapuhaltajalta...

Kiitos vain Jampperille tarjouksesta. Pitää tässä projektin edetessä hieman tuumailla asiaa.

Tuosta väristä sen verran, että tarkoitus olisi tosiaan mahdollisimman alkuperäinen ulkonäkö, eli Jaskan punainen olisi kai tuollainen viininpunainen tms.

Mutta nyt olisi tällainen kysymys:
Tarjolla olisi z750 ´82:n 4-2 putkisto, mutta en pääse mittomaan sopiiko tuo z1000:n, joten onko kellään varmaa tietoa sopivuudesta.

99 % varmuudella ei sovi, koska tonnisen sylinteriryhmän korkeus on aikas paljon isompi kuin seiskapuokissa - käyrät eivät yletä sinne öljypohjan alle asti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 04, 2008 21:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 21:07
Viestit: 21
Paikkakunta: LAHTI
Moi,

ebay auttaa osien hankinnassa, näiltä sivuilta niitä löytyy:

http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_dmptZMo ... &_osacat=0

http://shop.ebay.com/items/_W0QQ_dmptZM ... &_osacat=0

http://shop.ebay.co.uk/items/_W0QQ_dmpt ... &_osacat=0

Täällä myös osia myytävänä
http://www.z1ownersclub.co.uk/forum/index.php

Onnea hankintoihin!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 10, 2009 21:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 17:26
Viestit: 25
Paikkakunta: Kaustinen
Lupailin kuvia projektista aikaisemmin, joten oheisen linkin takana muutama kuva:
http://kuvablogi.com/blog/20413/

Hommaa riittää vielä, kulutusosaa on tullut hankittua, mutta monenlaista puuttuu vielä.

Jarski


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com