Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Touko 26, 2024 08:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 13:17 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 12:47
Viestit: 2
Elikkäs Z- 900:sen moottori on purettu. Sylinterit on porattu, uudet männät ja uusi nokkaketju ja ohjainrullat. Kansi teetetty koneistamossa, jossa laitettiin uudet venttiilit, korjattiin muutama ohjuri ja suoristus.

Kasattiin tuossa pari viikkoa sitten ja käynnistettiin, tuloksena nätti käynti, tasaiset puristukset ja ihan hillitön savutus öljyn valuminen 1,2 ja 4 pakoputkista. Vaikka puristukset olivat tasaiset päätimme ottaa kannen irti ja tilata "laadukkaan" Athena kannentiivisteen tilalle alkuperäisen tiivisteen, uskoen öljyvuotoon kannen ja sylinterin välistä.

Tänään kasasimme moottorin uudestaan, käyttäen alkuperäisiä kannentiivisteitä. Lisäksi laitoimme uudet kupariprikat kannen muttereiden alle. Kaikki meni ihan hyvin, paitsi ihan hillitön savutus ja öljyvuoto 1,2,4 pakoputkista... Puristukset ovat edelleenkin hyvät ja kone käy nätisti. Tulpatkaan eivät näytä mitenkään märiltä öljystä ja vaikka olisin jättänyt männänrenkaat pois, ei pakoputkiin voi tulla noin paljon öljyä!

Voisikohan kyseessä olla joku normaali Kawa- ongelma, vai voiko koneistamossa teetetyssä korjauksessa olla virhe, että esim. kolmesta pakoventtiilin ohjurista olisi jäänyt venttiilinvarren kumit pois? Tuntuu kyllä sekin oudolta, koska kyseessä on pääkaupunkiseudulla toimiva laadukas koneistamo.

Huomenna vielä tarkistetaan mittarin kanssa ne puristukset.

Ihmetellen: V


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 14:54 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Hihhe kirjoitti:
Voisikohan kyseessä olla joku normaali Kawa- ongelma, vai voiko koneistamossa teetetyssä korjauksessa olla virhe, että esim. kolmesta pakoventtiilin ohjurista olisi jäänyt venttiilinvarren kumit pois? Tuntuu kyllä sekin oudolta, koska kyseessä on pääkaupunkiseudulla toimiva laadukas koneistamo.

Huomenna vielä tarkistetaan mittarin kanssa ne puristukset.

Ihmetellen: V

Ihminen ne koneetkin tekee ja erehtyminen on inhimillistä... Vaikka on laadukas tekijä, ni aina saattaa tulla kupru. ?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 15:18 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 16:42
Viestit: 60
Paikkakunta: Huittinen
Onkos männänrenkaat varmasti oikeat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 17:38 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 12:47
Viestit: 2
Kyllä ne renkaatkin pitäisi olla oikeat. Sylinterit on 0.50mm ylikoossa ja laitettiin alkuperäiset kawan männät ja renkaat, jotka olivat avaamattomissa pakkauksissa.
Puristuksia on hyvin ja tasaisesti.

T:V


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 17:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos käynti on hyvä ja tulpatkaan ei mustu öljystä, jää melkein nuo pako-ohjurit jäljelle. Joko työstetty valmiiksi väljiksi, kumit eivät pidä, niitä ei ole tai öljy tulee pakokanavaan ohjurin ulkopuolelta. Öljy tulee siis palamistapahtuman jälkeen pakokanavaan, josta pakokaasut heittävät ne pakoputkiin palamaan.
Kannen avaus edessä, venttiilien ohjurien molemminpuolisen tiiviyden tarkistus ohuella nesteellä paininkuppien ja pakokanavan väleillä, venttiilit kumeineen paikalleen ilman paininkuppeja ja jousia. Valumakanavat tulee tukkia testin ajaksi nokkakuilun puolelta, jotta nestepinta venttiileillä nousee yli ohjurin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2009 23:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Oliko ne korjatut ohjurit juuri nuo jotka lonuaa oljyä?

Siitäkin vois vetää jotain johtopäätöksiä :roll:

Minun pyörän (Z1000 -83) kanteen koneistamo laittoi kaikki pakopuolen ohjurit uusiksi
kun lähtivät kevyellä napautuksella kaikki irti ja yksi oli jo valmiiksi irti ja kolunnut melko avaraksi kannen.

Että onhan näitä kansi brobleemia ollut tässä porukassa pikkasen niinkuin liikaakin :x

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2009 09:39 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Nii, ja yhdelläkin pösilöllä löyty viallinen öljyrengas ihan alkuperäisosana...Öljyä tuli just kuvaamallasi tavalla, mutta vain yhdestä rööristä.... :spank:

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Z 900 -76 kansimurheita
ViestiLähetetty: Ma Maalis 02, 2009 19:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
onhan kaikki männänrenkaat oikein päin?

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com