Tuli oikein hiki kun luki Goosen työselostusta
Mutta totta joka sana, heittämällä ei mikään mene.
Keuloista ilmeisesti (olen lukenut netistä, joten ihan tosiasia:-)) ZX-9R:n keula olisi pisin. Keulakulma hieman muuttuu, ei pahasti, vaan sopivasti vikkelämpi on ohjaus. Kääntösäde pienenee, etenkin USD-keulan kanssa, koska putket kolisee tankkiin kiinni. Ja sitte jarrut, mittaristot, stongat sun muut vielä kiinni.....
Takapäässä mulla oli ennen GSXR1000 noin ´90 -swingi. Etupäästä 3 milliä kapeampi, joten prikalla selvisi. Muutaman millin joutui smirklaamaan pois tappien kiinnikkeistä. (siis ´83 J/R -runko).
ZRX:n perän vaihdosta jorinoita kohdassa "Perän vaihtoa vaihteex" tällä samalla palstalla.
Jotta elämä olisi helpompaa, osta keula ja/tai perä kokonaisena jarruineen vanteineen niin selviät paljon helpommalla. Keulan istuttamisesta on kaksi koulukuntaa. Toisen holkittaa uudet kolmiopalat sopimaan alkuperäiseen ohjausakseliin ja toisen, niin kuin mää, sorvauttaa vaihto-osien mukana tulleen akselin sopivaksi. Eli pituus ja sopivat välykset laakereita varten. Takapäässä voi tehdä vaikkapa niin, että käyttää alkuperäistä akselia (wanhoissa kun usein ohuempi) ja hitsaa+sorvaa vaihto-akseliholkin sisälle sovitteet. Jos vielä löytää kaqulan ja perän täydellisinä, ei tuhraannu aikaa, rahaa ja vaivaa, ennen myös tupaqqia, epätoivoiseen sovitteluun ja shimmaamiseen.