Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 25, 2024 13:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 16:37 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2008 14:27
Viestit: 13
Paikkakunta: Pori
Alkaa olla ideat lopussa joten on pakko kirjoittaa tänne ja kysellä josko olisi vielä lisää vinkkejä.

Ongelmana on että kakkossylinteri ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä,paukuttaa putkeen eli seos olisi liian laihalla.Seos ruuvista ei ole apua,synkkausta ei saa tehtyä.Kakkosessa on muihin verrattuna jumalaton imu kokoajan.

Eli talven aikana kaasarit pesty ultraäänipesurissa,puhdistettu ja laitettu korjaussrj.
Suuttimet ja neulat vaihdettu alkuperäisiin,dynojetin srj. otettu pois.Kumikurkut uusittu.
Venttiliit säädetty,tämän ongelma sylinterin venttiileihin ei tarvinnut koskea.

Imuvuotoja ei löydy,suihkittu puhdistusspraytä kaikkiin mahdollisiin kohteisiin.Kaasarinkalvot tarkistettu vielä uudestaan ja vaihdettu päittäin toisen kaasarin kanssa,ei siirtynyt vika.
Kipinä tulee ja johdot ovat mitattu ja ehjät.Kohokammiotkin vielä irroitin ja vaihdoin kohojen ja uusien neulaventtiilien paikkoja päittäin.Bensapintojen korkeuskin on ok.

Ilman ilmanputsariakin kokeiltu eikö ollut siitäkään apua.
Bensat ovat kyllä vielä "ylivuotisia" mutta luulisi että jos siitä olisi kiinni niin kävisivät muutkin sylinterit huonosti.
Alkaa jotenkin tuntua että Kawa haluaa mut väkisinkin tähän jamaan :jojo:
Tyhjäkäynti suutinta en ole vielä syynännyt tarkempaan mutta se ja uudet bensat ovat seuraavaksi vuorossa.
Jotakin on jäänyt huomioimatta mutta mitä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 18:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Juurikin se tyhjäynti suutin voisi olla yksi vika ja minulla kävi joskus sillai et vivuston joku ruuvi oli hiukan löysällä ja se pääsi pyörimään aukipäin ja seokset muuttui kokoajan ihmeteltiin kun paukutti ja ei saanut yhtä kaasaria säätöihin eli tarkista vivusto myös.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2010 20:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Yksi vaihtoehto voisi olla että se horii ilmaa pilottiruuvin kautta - tämmösiäkin tapauksia on ollut. Onko pilottiruuvin aluslevy ja O-rengas tallessa? Osat 92022 ja 92055 tuossa oheisessa kuvassa. Kuva on siis American mallisen ZR1100 pyörän kaasarista - täsmääkö omaasi? No, periaate selviää joka tapauksessa :tooth:


Liitteet:
Tiedoston kommentti: ZR 1100 American pyörän kaasari
zr1100mehumaija.png
zr1100mehumaija.png [ 148.24 KiB | Katsottu 5183 kertaa ]

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 16:39 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 31, 2005 23:17
Viestit: 23
Paikkakunta: Joutseno
Eikös se että siellä on jumalaton imu eli alipaine.. niin tarkoita sitä että ko. kaasarin läppä on enemmän kiinni kuin muut??? tai kokonaan kiinni?? Tuskin nyt imuvuotoa sentään?? Käykö sit kierroksilla hyvin??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 17:58 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2008 14:27
Viestit: 13
Paikkakunta: Pori
Pilotti ruuvit ja tiivisteet on myös uudet.Tarkistettu vielä toistamiseenkin.
Tyhjäkäyntisuuttimesta ei löytynyt silmämääräisesti mitään erikoisuuksia.

Viikinki,näin mäkin sen oon järkeillyt.Mutta aiheuttajaa en ole löytänyt.
Kierroksilla kakkonenkin tulee mukaan mutta en ole testannut vielä kunnolla kierroksilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 19:49 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
viikinki kirjoitti:
Eikös se että siellä on jumalaton imu eli alipaine.. niin tarkoita sitä että ko. kaasarin läppä on enemmän kiinni kuin muut??? tai kokonaan kiinni?? Tuskin nyt imuvuotoa sentään?? Käykö sit kierroksilla hyvin??


Juuri näin oli minulla ja teki aivan samaa kierroksilla käy loistavasti jep. otin firmalta lainaksi pintalämpömittarin ja mittailin käyriä jolloin 2 käyrä oli huomattavsti kylmempi kun muut.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 08:29 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
No perskuta, mikä kumma sefyyriä nyt riivaa :?: Mulla olis oman kaasarit pöydällä, jos siitä on apua. Joo, siis ollaan tässä samassa kylässä, ja mulla on verstastilaa.
Ota yhteyttä vaikka yv:llä jos ei noista yllämainituista ole apuva.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 12:05 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2008 14:27
Viestit: 13
Paikkakunta: Pori
Sain homman ratkaistua tuossa jokin aika sitten.
Eihän se ollut kuin omasta yksinkertaisuudesta/tyhmyydestä kiinni. :uaa:

Jotenkin olin järkeillyt että tyhjäkäyntiruuvista säädetään tyhjäkäynti pelkästään
ja välissä olevista vaan synkronoidaan.Mutta kaikkia neljäähän siellä piti sopivasti käännellä. :takoo:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 06, 2010 14:26 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Joo, tarkotat siis juurikin noita pilottiruuveja (ilmaruuvi, siis?), kuvassa nro 16014?
Viime kesänä kokeilin niitten säätöä, ovat melko herkät, varttikierroskin vaikuttaa käyntiin. Mulla oli sopiva säätö 1,75 kierrosta auki, tehdasasetus on vissiinkin se puolitoista kierrosta auki.
Ja kaikista kaasareista se tosiaan täytyy säätää, keskimmäiset on melko hankalia alla olevan kaman (laturi ym. roinaa :yesyes: ) takia.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com