Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Touko 13, 2024 11:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 12:24 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Smitäs? Jarruletku palanut poikki? Onkohan menneet jarrunesteet taas sekaisin? Tiivisteet piloilla jos lorottelee väärät nesteet sekaisin. En ole kyllä niin voimakasta reoktiota vielä tavannut että letku ois palanut poikki.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 13:40 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
No,savu nousi ensin letkusta ja letku meni poikki, sitten tuli nesteet pihalle.Oisko metallikudos letkussa johtanut virrat maihin..kyllä tuo oikkarilta vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 15:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 18:11
Viestit: 356
Paikkakunta: Tervola
Täs ny sit vesi kielellä odotellaan niitä kuvia ;)
On kyllä erikoinen juttu, että jarruletku savuaa ja palaa...on siellä joku tosi erikoinen oikosulku sulla.
Mutta pojatpa siihen osaa antaa vinkkiä, mistä pitää tarkistella... Varmaan joskus kuitenkin jollakulla ollut lähellä samanlainen tai tapahtunutkin...?

_________________
I'm blonde, so hwat?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 16:39 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Toiselta foorumilta kopioin? ( elikkä lämpimällä kelillä moottoritie nopeudella etujarrut menevät yhtäkkiä päälle eli muodostuu painetta systeemiin joka tekee äkkijarrutuksen ja matka katkeaa tien laitaan,kahva ei liiku milliäkään eikä pyöräkään..ekalla kerralla avasin jarrunestesäiliön kannen jolloin nestettä pursui jonkin verran yli ja paine hellitti jolloin jarrut aukesivat...tänään samat olosuhteet ja taas motarin laitaan ihmettelemään..nyt piti avata banjopulttia josta nestettä suihkusi paineella päin naamaa ja jarrut aukesivat taas..lueskelin vastaavanlaisia juttuja ja syy ilmeisesti dot 4 neste?
jarrut jouduttiin ilmaamaan kun piti satula ottaa irti katkenneen ilmausruuvin takia,samalla palat vaihdoin talvella,jarrujen ilmaus olikin sitten paskamaista hommaa..lopulta sellasella alipainehärvelillä saatiin tavara liikkeelle,aluksi tuli mustaa mutaa ja imua jatkettiin puolen jarrunestepullon verran että puhdistuisi röörit..ei ole tietoa mitä siellä on ollut aiemmin ja dot 4 puteleita oli saatavilla ja sitähän sinne sitten laitoin..revtechin jarruissa oli merkintä dot 5 jonka tietysti huomasin kun homma valmis..kuvittelisin että nesteet olisivat vaihtuneet kun reilu puoli putelia huuhteli röörejä...mistä se sen paineen sinne tekee kesken ajon?? jarruja ei käytetty puoleen tuntiin eikä mun mielestä laahaakkaan..takajarrulle samat manooverit tein ja pelannut loistavasti toistaiseksi...hiekkatiellä jos jumittaa näin niin metsään menee..alkoholi huuhteluko pitäisi tehdä putkistoon vai purkaa koko paska,argh)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 16:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Tuossa vielä tuo Hemulin vastaus :razz: (Luulisi että tästä DOT4 vs. 5 hommasta on jauhettu jo niin paljon että kukaan ei enää menisi halpaan...

Siinähän se vika on, olet sekoittanut nesteet ja nyt sulla on tiivarit muhjuna tukkien jokaisen kanavan jarrujärjestelmästä. Tuohon ei auta enää muu kuin kaikkien kumiosien vaihto, järjestelmän huolellinen pesu ja täyttö oikealla nesteellä.

Aina jos korvataan alkuperäinen silikonineste jollain muulla jarrunesteellä, pitäisi koko järjestelmä purkaa nippeleiksi ja puhdistaa huolellisesti esim. jarrujen puhdistusnesteellä tai jollain muulla tarpeeksi jytkyllä kamalla)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 17:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
No huh..kaikenlaista,aina sitä vaan oppii uutta,kiitos vastanneille,pitääpä ottaa paikat auki ja uusia tarvittavat osat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 18:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Minun ääni menee sähköongelmille, ilmeisesti nesteiden sekottelemisen oudot seuraukset/ongelmat on pääosin siinä ettei DOT 5:lle suunniteltujen järjestelmien muovi- ja kumilaadut ei kestä kuin silikonipohjaista nestettä. Sen pääongelman lisäksi tietysti, ettei DOT 5 sekoitu kuin itseensä, muttei niissä keskenään pitäisi mitään kemiallista reaktiota :?: syntyä.

Oliko kyseessä metallipunospäällysteinen letku, vai oliko siinä muovi/kumi pinnoite ulommaisena kerroksena?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 10, 2010 07:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Letku on kumipäällysteinen ,jossa teräsvahvike..ja vika löytyi,oikkarihan se oli.Teleskoopin ylä osassa johto paljaana ja on kihnuttanut letkuun,seurauksena pinnoitus kulunut ja otti metallipunokseen kontaktia.Koko letku on aika rispaantunut.Nyt vaan uutta letkua kehiin!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 10, 2010 09:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
kawari 1000z kirjoitti:
Letku on kumipäällysteinen ,jossa teräsvahvike..ja vika löytyi,oikkarihan se oli.Teleskoopin ylä osassa johto paljaana ja on kihnuttanut letkuun,seurauksena pinnoitus kulunut ja otti metallipunokseen kontaktia.Koko letku on aika rispaantunut.Nyt vaan uutta letkua kehiin!

Suosittelen jarruletkuksi Hi-Flexin teräspunosletkua. Tekevät mittatilaustyönä juuri sellaiset letkut kuin tarvitaan ja nyt letku on pinnoitettua eli ei enää toimi viilana :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 12, 2010 19:46 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Ok,tilaampa tuolta letkun,kiitos taas.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 13, 2010 14:09 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Hi flex letku varmasti erittäin hyvä mutta tuskin kelpaa mobiilikatsastuksessa. Oiskohan stormilla kumi letkuja jotka vastais orginaalia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 13, 2010 17:34 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1707
Paikkakunta: hyvinge
Täytyy pyytää Hifleksiä pujottaan kummiletku sen teräspunosletkun päälle ennen päitten rässäystä, nuinhan se näyttääs orikinaalilta? Eikös pussihousutarkastuksessakin tule hyväksyä liikenneturvallisuutta edesauttavat muutokset? Jos se MA-tarkastus nyt on niin autuaaksi tekevä asia... ELR:ään ilmiintyy talven mittaan limegreen-kuoriset teräspunosletkut. Ilman gummipäällyksiä, perkelek! :miekka:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 13, 2010 18:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
kawari 1000z kirjoitti:
Letku on kumipäällysteinen ,jossa teräsvahvike..ja vika löytyi,oikkarihan se oli.Teleskoopin ylä osassa johto paljaana ja on kihnuttanut letkuun,seurauksena pinnoitus kulunut ja otti metallipunokseen kontaktia.Koko letku on aika rispaantunut.Nyt vaan uutta letkua kehiin!

Pakko kysyä - mitä nämä alkuperäiset mustat jarruletkut on, jos ei teräspunosletkuja :kivi: ainakin ne on letkuja ja niissä on teräspunos sisällä...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com