Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 22:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 23:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Moro!
onkos kellään tiatoo onko esmes jossain gpz 1100:ssa parempi tuotto öljypumpulla kuin noilla 70 lukulaisilla? Vai onko jotain muuta päivityskikkaa tuohon öljynkiertoon? Lauhdutintakin suunnittelin muun ohessa, mutta mites sen letkujen kanssa? Onko letkujen pituudella väliä, ei kai paineenalenemaa ala vielä noilla matkoilla tulla jos letkut vaan on tarpeeksi paksut? Joissakin ulkomaanelävien pyörissä olen nähnyt tuollaisia ulkoisia öljyputkia kansille... mitähän hyötyä noista oikein onkun ei nyt astu just tältä istumalta kaaliin? Jotain varmistelua?

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 00:17 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sama lehmänhönkäys öljynpaineeksi sillä saadaan kuin vanhemmillakin. Eikä öljynpaine ole ongelma tällä konetyypillä, se vaan on matala, koska ei enempää tarvita.
Jäähdyttimillä ei näillä leveysasteilla ole juurikaan mitään hyötyä normiajossa, ne öljyt eivät kuumene liikaa. Jäädyttimet ovat ulkonäköseikka näissä koneissa :nails:
Mulla oli öljynjäähdytin joskus perälipassa, eipä tuosta mitään apua ollut jos ei niin hyötyäkään. Nykyään ilman. Normi öljynkestävää letkua Etolasta hommailin, öljykanava liittimet jostain rompetorilta aikoinaan :pappa:
Ulkopuoliset öljykanavat ovat lähinnä kisakaytössä aiheellisia, saadaan viileämpää öljyä kannelle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 01:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Jim Goose kirjoitti:
Sama lehmänhönkäys öljynpaineeksi sillä saadaan kuin vanhemmillakin. Eikä öljynpaine ole ongelma tällä konetyypillä, se vaan on matala, koska ei enempää tarvita.
Jäähdyttimillä ei näillä leveysasteilla ole juurikaan mitään hyötyä normiajossa, ne öljyt eivät kuumene liikaa. Jäädyttimet ovat ulkonäköseikka näissä koneissa :nails:
Mulla oli öljynjäähdytin joskus perälipassa, eipä tuosta mitään apua ollut jos ei niin hyötyäkään. Nykyään ilman. Normi öljynkestävää letkua Etolasta hommailin, öljykanava liittimet jostain rompetorilta aikoinaan :pappa:
Ulkopuoliset öljykanavat ovat lähinnä kisakaytössä aiheellisia, saadaan viileämpää öljyä kannelle.

eli noi on kauheen näkösi' raiskauksia hirVeen näkösiä tekeleitä putki nässäköitä mitkä ei kuulu KAWASAKEIHIN.>>0K


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 17:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
No onpa hyvä :-) Syntymälaiska asentaja jättää heti mokomat kotkotukset sitten muille... Eikös tuo wisecointi tms. takomännitys jo tuota lämpöongelmaa vähän jo poista? pientä piristystä koneeseen pitäis kuitenkin tulla, eli ainakin takomännitys, tilavuutta varmaan siinä lähellä tuhatta ja sataa, ja jotkut räyhänokat. Oletteko edelleen sitä mieltä että lämpöongelmia ei ole odotettavissa?

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 18:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Wisecot tuovat lämpöä lisää koska puristuksia on enemmän kuin ennen, mutta tämä konetyyppi on sen verran ylimitoitettu, ettei lämmöt muodosta ongelmaa. Startti ja vapaakytkin on lujemmilla kuin ennen, mutta vanhemmissa koneissa on kiksi sitä varten :fu:
Räyhänokat jättäisin sen sijaan laittamatta, orgisnokilla saa sen verta hyvän väännön koneeseen ettei tarvi ohituksissa heittää pientä sisään, vitosella vaan kapulaa kääntämällä löylyä tulee ulos kiitettävästi :kk: .
Wisecot + virikaasarit avarahkolla putkella tuovat koneen parhaat piirteet esiin :yes: .

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 20:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
No täähän kuulostaa vain paremmalta koko ajan... mulla tosin sattuu olemaan nurkissa yksi ruiskun kansi jonka aattelin laittaa tähän rojektimoottoriin, ja mietin vähän samalla jaksaiskohan väsätä siihen jonkin tee-se-itse ruiskun... Todennäköisesti en kyllä jaksa :razz: Tulppaan varmaan vain ruiskun reiät ja laitan kaasarit. Käyttääkös väki sitten noissa jotain mikunin lättäluistimellisia kaasareita vai mitä, jos kutitella tarttee?

Mites kampura muuten? Nurkissa on yksi kasaan hitsattu tonnisen kampi, mutta oisko se ysin vastaava parempi? Vai onko sillä enää mitään väliä? Onhan se ysin kampi vähän kevyempi, mutta onko sillä käytännön merkitystä :?

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 21:51 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sulla on lienee -81 mallin kansi, kun ruiskusuuttimet ovat kannessa. Kun ne tulpataan, jää aika montut imukanavan sisäpuolelle :takoo: , ne kannattaisi hitsauttaa umpeen ja hioa kanavat muotoihin jos kaasarisettia aiot siihen kanteen.
Litteäluistiset suoravetoiset ovat helpompia löytää kuin vanhat pyöreäluistiset tänäpäivänä. Koneen viriasteesta riippuen katukäyttöön 31-34 mm kurkuilla saa parhaan reagoinnin koko alueelle. 36-40 mm vasta sitten kun alkaa olemaan portatut kanavat :oujee: , virinokat, isot venat ja gorillablogia 1428 cc :twisted: tienoolla.
Kampurat ovat sitten suoraan versus nokkapyöriin:
Z1 900 -Z 1000 72-78 122 rullaketju kombinaatiot ja
Z 1000 79-80 124 rullaketju kombinaatiot ja
J-pohjaiset 81-eteenpäin hy-vo ketju Z 1000 - Z 1100 - GPZ 1100 kombinaatiot
toimivat vain keskenään.
Uudemmat J-kannet voi laittaa vanhaan kellariin vanhan sylinteriblogin kanssa, mutta toisin päin ei.
Hitsattuna kampurat kestävät hyvin nitkahtamatta. Kunhan soveltuvuus nokkarattaisiin on kuten yllä, eli nokkarattaat ratkaisee :axe2: .

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 22:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 17, 2005 20:13
Viestit: 111
Paikkakunta: Manse
Hhööötuota... eikö noita nokkarattaita (siis nokkiin kiinni tulevia) pysty vaihtelemaan ihan pokkana eri mainitsemiesi mallien välillä? tai ainakin koko nokkia? Eli eikö homma onnistu jos on vain kampirauta ja sitä vastaavat nokkarattaat? Onko noissa vielä jotain muutakin sotkua :? t.nimim. pihalla :oops:

_________________
It's good to be the King...

Z1 -73
Suzuki T20 -67
Tuutti -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 23:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
72-80 nokkarattaat voi vaihtaa keskenään (kolme pulttinen jako, rullaketju)
81 eteenpäin ei käy vanhempiin (kaksi pulttinen jako, hy-vo ketju)
Adapterirattailla saa nokat ja niiden rattaat ristiin. Lohkot rajoittavat käytettävää ketjutyyppiä, toisessa (72-80) rullat sylinteriblogissa ja kellarissa kun toisessa (81-...) laahaimet sylinteriblogissa ja kellarissa.
81 eteenpäin kansi tarvii vanhempaan kellariin ja kampuraan laitettaessa välirullan nokkien väliin, porataan kanteen kiinni.
http://www.kzzone.com/sprockets.html
Eli vanhaan kellariin onnistuu helpommin uusi kansi ja siihen vanhat nokka-akselit rattaineen :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com