Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 09:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Helmi 12, 2011 18:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Löytyykö tieto manuaalikiristäjästä Zephyyriin ja mieluusti Suomesta?

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 16, 2011 08:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Kasailin tuossa Zephyrin yläkertaa vakio kiristäjällä. Vaikka tuo hammastus onkin melko tiuhan näköinen jää ketjuun mielestäni ikävästi löysää. Ei auttanut vaikka yritin kiristää sen alkuun ilman jousta.
Vaikuttaisi että manuaali kiristäjällä saisi löysät pois ja ehkä hiljaisemman koneenkin.
Millaisia kokemuskia täältä löytyy manuaalikiristäjän käytöstä?

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 16, 2011 19:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Manuaali kiristäjä on siitä hyvä että jos kone potkasee takapakkia.niin ei tarvii pelätä että ketju hyppää.Kun muistaa että ei laita ketjua liian kireälle.(kylmänä sopiva kuumana saattaa olla jo kireä)käy seurainpyörien ja laahaimien päälle).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2011 10:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kokemuksesta voin vahvistaa tuon kiristyksen vain kylmänä. Kannattaa noudattaa kiristysohjetta, kylmänä liian kireälle vedetty kiristin aiheuttaa tosiaan tuhon kierteen :jojo: , ensin katoaa joutokäynti, sitten syökin jo pehmeät osat pois :hammer: .
Alumiinilohkot kun laajenee enemmän kuin teräksinen ketju, niin lämpölaajenemisvaraa :takoo: pitää olla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2011 12:03 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Itsekin olen yhden kesän pähkäillyt mihin katosi tyhjäkäynti Z650SR:stä sen jälkeen kun tuli hommattua APEn manuaalikiristäjä :takoo: No, kokemuksesta oppii ja hyväksi havaittu kiristysmetodi on seuraava:
1. Lukitusmutteri auki
2. Kone käyntiin
3. Sormin kiristetään kiristäjäpulttia - kiintoavaimella katoaa tuntuma ja kiristää 99 % todennäköisyydellä liian kireälle
4. Kun kiristyäjä ei enää kiristy, niin 1/6 kierrosta takaisin
5. Lukitusmutteri kiristetään pitäen toisella kiintoavaimella kiristäjäpultista kiinni ettei pyöri mukana

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2011 23:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Miten usein tuo kiristys pitää tehdä manuaalisella versiolla? Päteekö Raadon ohje kylmälle vai kuumaksi ajetulle koneelle?

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 20, 2011 01:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jukra kirjoitti:
Miten usein tuo kiristys pitää tehdä manuaalisella versiolla? Päteekö Raadon ohje kylmälle vai kuumaksi ajetulle koneelle?

Käyntilämpöselle. Kireyden voi tarkistaa aina öljynvaihdon yhteydessä - varmuuden vuoksi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2012 17:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 19, 2012 22:36
Viestit: 18
Paikkakunta: Tuusula
Raato kirjoitti:
Itsekin olen yhden kesän pähkäillyt mihin katosi tyhjäkäynti Z650SR:stä sen jälkeen kun tuli hommattua APEn manuaalikiristäjä


Mistä hommasit kiristäjän?

_________________
Zephyr 1100 -94


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2012 20:43 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
gte83 kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Itsekin olen yhden kesän pähkäillyt mihin katosi tyhjäkäynti Z650SR:stä sen jälkeen kun tuli hommattua APEn manuaalikiristäjä


Mistä hommasit kiristäjän?

Jemisen Arholta eli Suomen mp-palvelusta tuli APE hommattua (sama kiristäjä kuin Z1:ssä). Apella ei näytä olevan 1100-Zephyriin kiristäjää.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2012 23:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Heinä 19, 2012 22:36
Viestit: 18
Paikkakunta: Tuusula
Pikaisen googletuksen perusteella näyttäisi olevan hankala löytää Zephyriin sopivaa manuaalikiristintä.
Jotain "tee-se-itse malleja" löytyi, mutta jos nyt kuitenkin tehdas tekoisen jostain löytäisi?...

_________________
Zephyr 1100 -94


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2012 20:53 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Raato kirjoitti:
jukra kirjoitti:
Miten usein tuo kiristys pitää tehdä manuaalisella versiolla? Päteekö Raadon ohje kylmälle vai kuumaksi ajetulle koneelle?

Käyntilämpöselle. Kireyden voi tarkistaa aina öljynvaihdon yhteydessä - varmuuden vuoksi.


Kun manuaalikiristin kiristetään kuumana ja ruuvin kiertäminen on pirun tarkkaa niin voiko tästä päätellä että automaattikiristimet kiristävät kylmän koneen ketjun liian kireälle eli lämpölaajenemisvaraa ei olisi... :manaa:

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2012 22:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Julli kirjoitti:
Kun manuaalikiristin kiristetään kuumana ja ruuvin kiertäminen on pirun tarkkaa niin voiko tästä päätellä että automaattikiristimet kiristävät kylmän koneen ketjun liian kireälle eli lämpölaajenemisvaraa ei olisi... :manaa:

Ei suoranaisesti eli automaattikiristimet antavat usein periksi vähän liiankin helposti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 09, 2013 23:20 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 22, 2010 20:50
Viestit: 104
Paikkakunta: Lappeenranta
http://www.dragrace.fi/index.php?cPath=56_412 Täältä löytyy myös kiristäjiä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com