Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 10:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Ykkösen pytty paukahtelee,jossain kaasarin yläpäässä tuntuu selvästi tussahduksia ja poksahtelun aikana tuntuu satunnaista painetta kaasarin yläosassa.Mittasin paineet kuumasta koneesta eilenillalla ja ykkösessä oli noin 6 .Nyt tulin juuri tallista ja mittasin kylmästä koneesta 1=10.1 2=8.0 3=10.0 4=11.2.Onkos näissä mahdollista että venttiilivälys pienenee lämmitessään ts.kantaako imuventtiili.Kaasarissa roskia?Voiko venttiilit säätää "autotallityökaluilla"? T:noviisi kawanisti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 16:02 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Tarkastappa kaasareiden synkronit onko kohdallaan miunulla teki samaa ja huomasin että vivustossa oli yksi lukitus mutteri löystynyt joten synkronit ei pysyneet kohdallaan, tuo olis semmoinen helppo tarkistus ennnen kun alkaa venttiileitä tarkastamaan, sit talven jäjiltä bensan saannin tarkastus...

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 18:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Veikkaisin imuvuotoa kaasarin luistin ja kannen välissä. Missä kunnossa kumikurkut? :axe:
Venttiilivälys suurenee kuumassa koneessa, alumiininen kansi laajenee kuumana enemmän kuin teräksinen venttiili. :kiipeaa:
Venan säätö vaatii erikoistyökalun jos säätöpalat ovat kupin päällä, nokkien irroituksen jos ovat kupin päällä tai jos ei ole erikoistyökalua :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 19:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 19:05
Viestit: 12
Paikkakunta: Riihimäki
Lähtökohtaisesti paineellinen tupsahtelu/takapotkut imupuolella viittaa herkästi imuventtiilin painevuotoon venan tiiviste tai kannen seetipinnalla. Mikäli käynnistyy kaikilla nätisti niin seetipinnan tiiviysvuoto on vähäinen ja häviää vähitellen koneen lämmetessä. Eikä suoraan enää oireile kuumana. Syytä tuohon on paha mennä arvailemaan tarkasti yksilöitynä, mutta yleisesti venttiili kantaa tai varsi on lämmöstä tai mekaanisesta kosketukesesta ottanut itteensä (kevyt pusu yläkierroksilla).

Itellä oli samat oireet parina suvena ja ratkesi yhden imuventtiilin vaihdolla(varsi nanosti mutkalla) ja todellinen ongelman syy selvisi siis vasta koneistuksen yhteydessä, kun venttiilin ei piirtänyt 100 pintoihin kiinni. Kannattaa siis tarkistaa jo alkuunsa nuo välykset, jos pääsee sillä.

Kumisten imukaulojen vaihtaminen korjas vastaavasti seosten tasapainoa ja kaasareiden synkkaan saamista. Kumikaulat menevät petollisesti murtioon juuri alapuolelta ja näyttävät päällisin puolin ehjiltä. Hienosäätöpuolella käyntiin sitten vaikuttaa jo keskeisesti nämä kaasareiden mekaaniset kulumiset ja nanotason ilmavuodot.

_________________
- voima määrää lähtösuunnan, mutta
laatu pelin keston -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2011 19:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Jammperin vinkki taitaa päteä tähän tapaukseen,otin kaasarit irti ja 2 lukitusruuvia oli irti 1 ja 3 sylintereissä ja ruuvit pyöri lähes itekseen.Imuvuotoa epäilin itsekkin aluksi mutta kun suihkutin starttipilottia ykkösen kaasarin kaikkiin liitoksiin huomasin että ei ollut mitään vaikutusta käyntiin.Mitä mieltä olette noista puristuspaineista?Pyörällä ajettu 38.000 kilsaa ja kone on aukaistu uudehkoista tiivisteistä päätellen.Tarvis tehdä ...jotain...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 16:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Oliko puristus mittaus tehty kaasu kiinni vai auki, kokeileppa avaamalla kaasu ja ottamalla paineet uudelleen jos kaasuläppä on kiinni niin mittaus ei tuota oikeaa tulosta...

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 07, 2011 19:29 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Sillon ainakin kun mittasin puristukset kylmänä,kaasu oli auki :rock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 13:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
No joo,venttiilivälykset on tarkastettu ja ykkössylinterissä pakoventtiili kantaa ,imu on 0.05,toisissa sylintereissä välykset vaihteli 0.05 ja 0.20 välillä.Mikä mahtaa olla oikea välys kun kone on kylmä?Pitää tehdä jonkuinmoinen rimpparauta millä säätöpalat saa vaihdettua.Venttiilikopan tiiviste luonnollisesti hajosi.Mistähän vois kysellä säätöpaloja ja kopan tiivistettä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 16:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Rimpparauta tehty ja säätöpala on pöydällä,näyttää olevan 29mm halkaisija ja paksuus 255 taidan laittaa siihen 240 palan.Yksinpuheluksi menee;))


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 17:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Oikeat välykset 0.08-0.18 - oikaiskaa jos olen väärässä. Itse olen säädellyt noita keskareita, niin, että 0.10 menee, mutta 0.15 ei eli tuonne alueen keskivaiheille.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 17:54 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Itse olen säädellyt noita keskareita, niin, että 0.10 menee, mutta 0.15 ei eli tuonne alueen keskivaiheille.

Suosittelen säätäjää, on edelleenkin kohdillaan ja käy nätisti. :rock:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2011 19:18 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jep kyllä se 0.08-0.18 on.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2011 08:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Suosittelen säätäjää, on edelleenkin kohdillaan ja käy nätisti. :rock:

Siis säätäjä vai :yesyes: :yesyes: :axe2: :axe2: :naama: :naama: :naama: :naama:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2011 08:46 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Kawa LTD kirjoitti:
Suosittelen säätäjää, on edelleenkin kohdillaan ja käy nätisti. :rock:

Siis säätäjä vai :yesyes: :yesyes: :axe2: :axe2: :naama: :naama: :naama: :naama:

Epäilen säätäjän sytytyksen kohdistusta kun lumet sulaa uhkaavasti ja uuden karhea voijakeri lähestyy Askolaa...

Tai sitten kierrokset hakkaa rajoittimelle? :surrender:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2011 09:51 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kawa LTD kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Kawa LTD kirjoitti:
Suosittelen säätäjää, on edelleenkin kohdillaan ja käy nätisti. :rock:

Siis säätäjä vai :yesyes: :yesyes: :axe2: :axe2: :naama: :naama: :naama: :naama:

Epäilen säätäjän sytytyksen kohdistusta kun lumet sulaa uhkaavasti ja uuden karhea voijakeri lähestyy Askolaa...

Tai sitten kierrokset hakkaa rajoittimelle? :surrender:

Pieni viilaus on nyt paikallaan :nails:
En siis pitäisi tota lumien sulamista kovin suurena uhkana :toks: :tooth:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 00:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Tai sitten kierrokset hakkaa rajoittimelle? :surrender:

Näin siinä nimenomaan saattaa käydä - pitää kai harkita PikkuHukan väliaikaista liikenteeseen ottamista ihan yleisen järjestyksen nimissä...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2011 16:09 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Venttiilien säätöpalat hommattu ja paikoillaan,nokkaakselin pukeista kierre korkannut ja helikolin saan huomenna.Voisko joku linkittää kuvan nokkaakselin ajoitusmerkeistä?En ole 100 varma että tuli asennettua oikein ja samalla näkis onko ketju venynyt...mieli tekis jo baanalle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2011 19:54 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Tuolta löytyy manuaali: http://www.metrovationinc.com/christemple/kz.pdf

En muista enää ketjun lenkkien määrää mutta selaileppa manuskaa niin sieltä ne kaikki selviää :lukea:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2011 20:41 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Suuresti kiitoksia,tuolta näyttää löytyvän tarpeelliset tiedot


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2011 22:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 10:27
Viestit: 17
Nokkaketju venynyt liikaa,menee vaihtoon ja tulpanreiästä kun kurkistelin niin 1 pakoventtiili on syöpynyt,mahtuukos tuosta kansi pois ilman koko moottorin irroitusta?Tarkistan/hion/vaihdan venttiilin/t.Onkos tuo stormin ketju sekundaa vai laadukas? :surrender:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 09:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kyllä tuo Stormin ketju taitaa aika laadukas olla, mutta kannattaa kysellä myös orkkisketjun hintaa - yllätys saattaa olla melkoinen :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 20:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
niin, alkuperäinen ainakin Möhköön halvempi, vaan ei ole liitintä heillä ketjuun, eivätkä oikeen toisen valmistajan liitintä suosittele, jos katkaisemalla meinaa vaihtaa, konetta halkaisematta, stomin ketjuun sai liittimen ostaa, ja puristimenkin ... :storm:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 20:56 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Kyllä kannen saa pois kun ottaa öljyn lauhduttimen irti ja jonkun kaverin mielummin jelppaamaan pitämää letkuja ylhäällä (joskus yksin irrottanut mutta helpompaa kaverin kanssa) vasemmalla puolelle oon aina sen tunkenut jostain syystä en tarkkaan muista oliko jokin este oikealla mutta tankki ja puolat pois ja sillai kyllä se siitä ;)

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2011 07:11 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Tonnisatkuun toi orggis ketju paljon edukkaampi, kuin tarvike. Molemmat oli morsen tekeleitä, eli orggis tremelillä katki ja stormilta morsen niitattava lukko, kaveri avuks ja niittaamaan, ei siin mit "niittauskoneita" tarvita :kk: :kk:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2011 23:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Mie kyllä olisin niittauslaitteen puolella. Tyly jos ketju esim kampurasta rouhaisee hampaan kun ketju katkeaa. Mie ainakin ostan kun vulcanin ketjut liitän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2011 16:54 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 19:05
Viestit: 12
Paikkakunta: Riihimäki
Niittarilla saa olla tarkkana ettei kirraa liitosta liikaa --> jäykistyy ja syö vain liitospalan reijänreunaa suotta. Puristaa niittiä lenkin reijän kohdalta. Lähtöönsä jo pienivälyksisen lukkolenkin tappiin vasaralla pienet nöölit reunaan ja liikkuu vielä sen jälkeen kuin muutkin lenkit. Voima menöö pitkittäin ja sivuttain vain estää oman liukunsa.

_________________
- voima määrää lähtösuunnan, mutta
laatu pelin keston -


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com