Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 14:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: tps antura
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 06:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 17:10
Viestit: 31
Paikkakunta: Espoo
kuinka kannata mitata tps anturin vastukset ja mitä pitäisi näyttää onko eri kierokksilla eri arvot


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tps antura
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 08:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Minä nappasin irti ja kiinnitin puukapulaan astelevyn ja tapin johon D-akselin reikä sopi hölskymättä, teipillä vielä TPS:ään nippuside viisariksi.
Astelevy tulostettu tuosta (näppärä myös kun täytyy kiristää pultteja momenttiin asteina, sytytyksen ihmettelyssä ja monessa muussa): http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Protractor1.svg
Kuva

Mittailin muutaman asteen välein ja löin arvot Exceliin tms ja ihmettelin onko lineaarinen eri arvoilla => ei kumpikaan minulla olevista ole kauhean lineaarinen, kun esimerkiksi piirsi kuvaajia, oli niissä möykkyjä useammassakin kohdassa. Myöskään kulunein kohta ei erottunut mitenkään selkeästi muista kohdista, vaikka sitä tuli yritettyä moneen kertaan hieman eri asteväleillä, valitsin sitten kahdesta mielestäni hieman lineaarisemman.

Eli mitään kauhean järkevää tulosta noista en saanut, ja tuloksetkin tuli jätettyä jonkin vanhan läppärin levylle (Minulla käy rikkaalla joillain kierroksilla, mutta taitaa johtua pakoputkimuutoksista, ettei alkuperäinen ruiskukartta ihan toimi)

[edit] ennenkuin nappaa irti, kannattaa merkitä piirtopuikolla tai tussilla originaaliasento, on tosi pienestä kiinni, koska on kohdillaan...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tps antura
ViestiLähetetty: Ma Touko 09, 2011 09:08 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Yleismittarilla mitataan tietyistä sensorin johtimista. Möhköön annetaan vastusarvoiksi tyhjäkäynnillä 2,1-4,2 kOhmia, läpät täysin auki 0,35-0,71 kOhmia. En tiedä, pätevätkö nuo yleisemminkin.

Säädettäessä Möhköön annetaan arvoiksi 0,5-5,2 V. Omassani tosin ei noita voi käyttää (menee liian laihalle) sillä kone ei pysy käynnissä jos tyhjäkäynnin voltit on 5,2:ssa joten pikkasen vähemmän pitää voltteja olla. Vastaavasti läpät auki voltit ovat alle 0,5.

Kun noista ei oikein selvää ottanut niin laitoin seoksia kohdalleen Colortune-testitulpalla. En tiedä josko mettään meni mutta ainakin mopo toimii ja tulpat ovat hyvän väriset. Toivottavasti joku viisaampi voi kertoa jos taas on sössitty...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com