Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 22:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 14:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Onko tiedossa, että paljonko vapaastihengittävänä tuosta ilma 1100 koneesta on otettu tehoja ja minkälaisilla virityksillä? Myös siis kuutiotilavuuden nostot.

Lueskelin tuossa jotakin lontoonkielistä tekstiä... heppu väitti että olisi otettu 12:1 puristeisilla Wisecoilla (vajaa 1200cc) 170 heppaa, mutta teksti ei sisältänyt paljonkaan infoa siitä että mitä muuta koneelle oli tehty.

Penkitystuloksia tota moottorilohkoa hyödyntävistä peleistä olis valaisevaa lukea.

Itse en oikein usko siihen 170hp. Se tartteis kipeen kokoiset venttiilit ainakin.

Kierroksista ei välttämättä jää kiinni. Kyseisellä iskunpituudella pitäisi takomännillä kyllä päästä helposti aikas korkeille kierroksille (no ainakin 12000), mutta kun on kasiventtiilinen, niin venttiilinjouset täytyy olla aika järeet, jos on vielä suurennetut venttiilit.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 16:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jappe Malinin prostock Kawasta revittiin 90-luvun alussa jotain 200 hepan päälle, siinä oli kuutioita 1428 ja kansi taisi olla GPZ pohjainen, isolle poraukselle uudelleen palotilat muotoiltu, istukoiden uudelleen sijoitus ja isommat venat kera 40 mm kaasareiden ja avaran putken kombinaation kera noille tehoille.

1200 cc prostock koneita oli 80 luvun alussa Ilkka Salovaaralla, tehot pyörivät päälle 160 hv. Tämä tais polttaa alkoholia polttoaineena.

Eddie Lawsonin superbike kisapyörästä revittiin 1000 cc päälle 140 hv, tosin noillakin tehoilla koneita meni useita, kiertokangen yläpäät antoivat periksi.

Speed is question of money, how fast you wanna go :firing:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 25, 2011 01:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Kyllä potentiaalia sitten on. En tässä ite ole viilaamassa konetta enempää, koska siinä varmaan nyt jo on 140 heppaa, mikä riittää enemmän kuin tarpeeksi.
...Kun vaan saan 1983 ZXR1200 liikenteeseen :) Mitä on tullut osia mallattua, niin tulee aika maukkaan näköinen kombinaatio.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 25, 2011 14:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
140 hepan korvilla kannattaa alkaa miettimään koneen kumikiinnikkeiden korvaamista kiinteillä, saattaa käydä kuten Lawsonin kisapelissä tehojen noston jossain vaiheessa, alkoi kannen pakoputken pinnapultit katkeilla. :storm:
J lohkot ovat vain kolmesta kiinnityspisteestä kiinni, vain takaa kiinteällä, kun kumit lyö joustovaransa loppuun, liike jatkuu pakoputken kiinnitysten kustannuksella. :takoo:
Vanhat Z1 lohkot ovat 4 kohtaa kiinteästi kiinni rungossa, siksi sen kellari oli parempi aihio kun ruvetaan tehoja tuplaamaan. :kontrahti:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 26, 2011 22:04 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Jim Goose kirjoitti:
140 hepan korvilla kannattaa alkaa miettimään koneen kumikiinnikkeiden korvaamista kiinteillä, saattaa käydä kuten Lawsonin kisapelissä tehojen noston jossain vaiheessa, alkoi kannen pakoputken pinnapultit katkeilla. :storm:
J lohkot ovat vain kolmesta kiinnityspisteestä kiinni, vain takaa kiinteällä, kun kumit lyö joustovaransa loppuun, liike jatkuu pakoputken kiinnitysten kustannuksella. :takoo:
Vanhat Z1 lohkot ovat 4 kohtaa kiinteästi kiinni rungossa, siksi sen kellari oli parempi aihio kun ruvetaan tehoja tuplaamaan. :kontrahti:


No mulla kävi vielä vähän pahemmin jo. Ykköspytyn pakopuolen toinen pinnapultti lähti irti kun reikä mihin se on ruuvattu halkesi! Se korjattiin laittamalla lohjennut pala ja pultti paikalleen ja poraamalla poikittain pienelle pultille reikä läpi ja kierteet perään. Kierrelukitetta väliin. Ei kuulosta hääviltä, mutta ainakin pari kesää mennyt eikä ole poikinut.

Onko muuten jotain äänidemoa niistä kiertokangen yläpään pettämisistä?

Mulla noin arviolta voi olla se 140 heppaa, ja en välttämättä tai ehkä todellakaan ala viilaamaan enempää, koska ajo-ominaisuudet ei nytkään ole edes sinnepäin, mitä kone veisi. Vesilahden mutkateillä ei paljon 6000 kierroksen yli tarvi eikä voi mennä.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2011 12:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 15:53
Viestit: 40
Paikkakunta: Haukipudas
Mahtitehot olet saanut lähtemään klassikko pyörästä jos 140 irtoaa. Kateeksi käy :storm:
Itse kamppailnen maagisen 85 hevosen takapyörätehon kanssa seiskapuolikkaan kanssa. Olis pitäny hankkia suurempi kone aikoinaan :razz: .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2011 16:23 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Joo saa aika taikoja tehdä, et 1100 ut 140 repii koneest....

Itellä Tonnisatku Wisecon setillä K1170 Tuumas prätkäpajan ukkokin, että hyvin lykkää vanhaksi paskaksi kun viimekeväänä 102heppaa takarinkulalta jarrutti...

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 10, 2011 21:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
allu kirjoitti:
Joo saa aika taikoja tehdä, et 1100 ut 140 repii koneest....

Itellä Tonnisatku Wisecon setillä K1170 Tuumas prätkäpajan ukkokin, että hyvin lykkää vanhaksi paskaksi kun viimekeväänä 102heppaa takarinkulalta jarrutti...


Niin no, mä en puhunutkaan takapyörätehosta, vaan kampuratehosta. Mulla on vissiin sama Wisecon setti, mut muistutan, että tää on DFI-malli, mistä tehdas lupaa vakiona 120 heppaa.

Se 140 hp kampuralta on ihan kokemuspohjainen arvio, kun oon koneita viritellyt parikymmentä vuotta. :)

Siis mä ostin sen koneen ihan riskillä. Kolaripyörän kone, ja wisecon tarrat oli ollut katteissa. No, kun otin auki, niin siellä oli wisecot ja porauksen jälkeen arviolta ajettu joku 20 tuhatta. Kantta ei ollut rempattu, tai ei ainakaan siltä näyttänyt, joten mä tein kansirempan. Vaadin alkuperäiset kolmikulmat ja silti meni vituiks. Kun kyselin syytä, niin "joo ei meillä ollut sellaisilla kulmilla olevaa terää". No, ei kun toiseen koneistamoon ja pelko perseessä että saako venat vielä säätöihin kun upotus senkun syvenee.
Parhaan taitoni mukaan koneistuksen jälkeen sitten kevensin ja muotoilin venttiilit, niin ettei yhtään terävää kulmaa ole, ja seetin kolmikulmat myös pyöreeksi, tietysti tiivistyspintaan koskematta, plus joitakin muita omia kikkoja sitten. Venat sai juuri ja juuri säätöihin, mutta ainakin on kevyet liikkuvat osat. Imu ja pakopuolelta kaikki virtausta vastustava parhaan tietoni mukaan uuteen uskoon. Ei se niin hankalaa ole täysin vakiosta tehoja nostaa 20 heppaa.
Lähes samalla reseptillä Lada Nivan 1600 moottori puskee 120 heppaa. Siinä tosin tein vähän palotilojenkin muotoilua ja pyysin "virittäjä Virtaselta" maasturinokan, missä ei paljon vakiota enempää asteita, mutta enempi nostoa. Kaasari vaihtui Taunuksen Weberiin, jossa on vähän isommat kurkut.
Työkaverin pakkasta pelästynyttä jaappaninautoa kerran mentiin ruokatunnilla kaapeleilla käynnistämään, ja TAYS:n nurkilla oli risteyksessä liikennevalot keltavilkuilla ja hemmetinmoinen ruuhka... Vaivihkaa pistin keskilukon päälle ja kun tuli eka pieni väli, niin kiekat kahdeksaantonniin ja risteyksen puolessavälissä kakkosta perään :) Oli työkaverilla vähän ihmettelemistä kuinka Laatokka liikahtaa sohjokelissä risteyksestä :D

Anteeksi offtopikki :)

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 10, 2011 21:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
allu kirjoitti:
Joo saa aika taikoja tehdä, et 1100 ut 140 repii koneest....

Itellä Tonnisatku Wisecon setillä K1170 Tuumas prätkäpajan ukkokin, että hyvin lykkää vanhaksi paskaksi kun viimekeväänä 102heppaa takarinkulalta jarrutti...


Oliko muuten inertiadynamometri? Noi ei taida mitata voimansiirron häviöitä kampuratehon laskemiseksi? Ite oon ollut yleensä aina jarruttavassa ajosimulaatiodynossa. Säätäjälle paljon helpompi kun voi kokeilla eri ajonopeuksilla dynossa, että miten kone vastaa kaasuun eri tilanteissa.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 11, 2011 00:52 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
yhdellä tutullani oli gpz1100ut yoshimuran virimäntäsarjalla ja -nokilla varustettuna 1200cc kokoisena ja oli konetehoa kuulemma otettu 145 hv eli takasella oli ollut 121 hv n. 10 000 rundilla. sellaiset viritykset vielä kesti, mutta luulisin ettei juuri enempää ilman vahvistuksia. kulki kuulemma mittarit pohjaan ja ylikin kevyesti, arveli ottavan 250-260 km/t. eli suunnilleen saman kuin muutaman vuoden takaiset kusiaiset, mutta niissä ei olekaan samaa fiilistä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 03:07 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
kawabata kirjoitti:
yhdellä tutullani oli gpz1100ut yoshimuran virimäntäsarjalla ja -nokilla varustettuna 1200cc kokoisena ja oli konetehoa kuulemma otettu 145 hv eli takasella oli ollut 121 hv n. 10 000 rundilla. sellaiset viritykset vielä kesti, mutta luulisin ettei juuri enempää ilman vahvistuksia. kulki kuulemma mittarit pohjaan ja ylikin kevyesti, arveli ottavan 250-260 km/t. eli suunnilleen saman kuin muutaman vuoden takaiset kusiaiset, mutta niissä ei olekaan samaa fiilistä.


Voihan mun tapauksessa olla, että vanhassa koneessa ollut hevosia laitumella senverran, että vertailuteho on ollut riittävästi alle tehtaan lupaaman, tai sitten vaan olen hyvä tekemään virikansia :) On niitä erilaisiin kulkimiin toistakymmentä tullut tehtyä, niin omiin kuin muidenkin, ja eipä niistä ole liiemmin valitettu :) Tuo mun pyörä ei kyllä tarvitse kireempiä nokkia, se vetää ylhäällä niin hyvin, että melkein luulisi siinä jo olevan viriakselit :) Kiihtyvyyttä parantelen seuraavaksi tuolla välitysten tihentämisellä. :)

Vanha kone ei jaksanut sivulaukkujen kanssa ottaa kun 220-230 mittariin. Tällä en ole huippuja kokeillut, mutta on se ihan toiselta planeetalta. :)
Toi fiilisjuttu on kyllä joo tärkeimmästäpäästä. Näissä ilmakawoissa on se brutaali MadMax soundi, mitä ei muista löydy!

Se kestävyys... Vaikka niissä nyky kuussatasissa yms. on tietysti teknologian myötä tarkemmat koneistukset, paremmat materiaalit ja muuta sellaista, mutta veikkaanpa, että ne on jo valmiiksi vedetty niin kireelle, että menepä sellaista virittämään ilman paksua lompakkoa, niin alkaa satamaan tankin alta veiviä otsaan ja mäntää kupeeseen. :) Sori pikkulohkot, mutta I trust the force... ...of vierintälaakeroitu alakerta :D

Tehon kasvaessa paljon, paljon suurempi öljynjäähdytin voisi olla ratkaiseva tekijä.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2011 16:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 15:53
Viestit: 40
Paikkakunta: Haukipudas
Aiheeseen liittyen niin tuosta osoitteesta löytyy monien eri merkkien takapyörätehoja. http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Jokunen hurja joukosta löytyy, mutta miksi tuo vakio hajapusan 138-142 rwhp:ta tuntuu niin vähältä??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 20, 2011 20:54 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Tuntuu vähän oudolta minusta se, että takapyörätehosta on nyt otettu "true HP". Olen sitä koulukuntaa itse, jolle kampiakselilta mitattu teho on se absoluuttinen totuus. Vaihteisto, renkaiden massa, jne tekee minusta tuosta "true HP" takarengastehosta irrelevantin, koska jos sille linjalle lähdetään, niin suorituskykyä ajatellessa pitäisi ottaa mukaan myös ilmanvastus, kuskin sekä pyörän, sekä massat.

Takarengasteho on mielestäni mittausarvo, joka sijoittuu kampuratehon ja esim. varttimailiaikojen välimaastoon.
Mihin tällaista väliinputoajamittaria tarvitaan? No siihen kun dynottajilla on yleensä varaa ainoastaan onnettomiin inertiadynamometreihin, joilla mittaaminen kertoo varttimailiajoista enemmän mitä moottorin tehosta.

Toki, jokaisella on omat lähtökohdat, että mitä haluaa pyörästänsä tietää, mutta itseäni kiinnostaa lukemat kampuralta enemmän mitä varttimailiajat. Olenkin tosin enemmän moottorifriikki, mitä kilpa-ajaja.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2011 14:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Taitaa tuo "True" enemmänkin viitata siihen että joidenkin dynojen tuloskäyrissä lasketaan/piirretään (koska kaikissa kuitenkin mitataan takapyörätehoa) melko isoilla kertoimilla kampiakselitehoja, mutta eipä se true toimi pyörätehoissakaan, sillä eri dynopaikkojen arvot voivat heitellä yli 10 %, eli joissain saa lahjahevosia, joissain todellisia (eikä se riipu dynon tyypistäkään, vaan paikasta)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 22, 2011 10:57 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Joo, on niitä heittoja. Inertiadynojen välillä vaan huomattavasti enemän.

En tiedä onko Harinen pahemmin dynottanut moottoripyöriä (no jotain katulaittomia varttimailipyöriä kai joskus), mutta yleensä kun olen vienyt sinne auton, niin olen jäänyt seuraamaan (tämä tosin tuplakaasariaikaan, kun ne säätää nopeammin mitä kokonaisen fuelkartan).

On se ihan eri asia, kun on dynamometri joka jarruttaa matkien tiellä ajon kuormitusta suhteessa nopeuteen. Sinänsä mielenkiintoista oli nähdä livenä, minkäverran tasakaasulla esim. 80 "simuloidussa" vauhdissa kone työskentelee. Oli jossakin 25-28 hv paikkeilla.
Harisella ei ainakaan tule "ylimääräistä" tehoa lapulle. Kun täysiltä kierroksilta vitosella painetaan kytkin pohjaan, niin dyno pyörii myös vapaalla, ja mittaa että miten paljon voimansiirto jarruttaa. Eihän se tietysti ole sama tehohäviö mitä veto päällä, mutta sellaista 14-15 prosentin luokkaa se on yleensä mitannut Fiateistani ja sen mukaan korjattu teho kyllä tuntuman perusteella ei ole yhtään liioiteltu. Jos korjattu teholukema on 165hp koneesta, josta ennuste oli 180-185hp, niin uskon että siellä se 165 sitten ainakin on :) Oli muuten 3000-6500 välillä viivasuora vääntökäyrä, 190Nm. Kakslitranen vapari. Hyvin samanlainen kone kun ZX1100a1, sillä erolla, että alakerrassa on laakeriliuskat, ja jäähdytys on vedellä (tosin suomen olosuhteissa ilmakawakin on vesijäähdytteinen) :D

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 23, 2011 00:11 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Vieppäs kuule se sun dfi tollaseen autodynamometriin ja rupeette kunnolla sitä jarruttelee, väitän että hetken ajelujen jälkeen sulla on sulanutta alsaa sillee että piissaa vaikkois vähän isommatkin puhaltimet......

Ai mistäkö tiiän.... No kun tohon 900 R ton mekaruutan murjasin ja tossa naapurissa käytiin sitä autodynossa jarrutelemassa säätöihin on melkosta rääkkiä, semmosta mihin motti ei joudu käytännössä koskaan lämmöt karkas koko äkkiä vaaralliselle aluelle vaik on vesijäähy waterwetterit ja puhaltimet ja flektit pelissä jäähyttelytaukoja joutu pitää yhtenään, no saatiin kyllä säädettyä sinnepäin. Että kyllä tommonen rulladynö on paljon lempeempi ja onhan niisäkin jarruja että pääsee osakaasut ajaa kohilleen...

Ja toistasataa pukkas toi 900r takarinkulalta tossa autodynossa, on siitä lappukin jossain, ei oo mitään mututehoja ne....

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 23, 2011 23:03 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
Pikku-T kirjoitti:
Aiheeseen liittyen niin tuosta osoitteesta löytyy monien eri merkkien takapyörätehoja. http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Jokunen hurja joukosta löytyy, mutta miksi tuo vakio hajapusan 138-142 rwhp:ta tuntuu niin vähältä??


melkoisen pieniltä nuo lukemat tuntuivat lähes kauttaaltaan olevan tuolla sivustolla. ehkä ne ovat nuiden oman dynon kesken vertailukelpoisia. sekin desmosedikin 168 hp vaikutti aikalailla alakantissa olevan kun on kumminkin ilmoitettu n. 200 hv peliksi ja moto-gp replikaksi tehty. samalla oli kawan zx12r ilmoitettu tuolla sivustolla tehoiksi esim. 160 hv vaikka ei tehtaan mukaan tule kuin 178 katin kanssa ja 181 hv katitta. koirien kans enemmän tietenkin, hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 23, 2011 23:39 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Eikös se ainoa juttu ole samana päivänä samalla dynolla mitattu lukema ? Kaikki muu on kai olettamaa... Ja ei kait se ole edes tärkeää. Kawalla kerkiää !

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2011 00:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
allu kirjoitti:
Vieppäs kuule se sun dfi tollaseen autodynamometriin ja rupeette kunnolla sitä jarruttelee, väitän että hetken ajelujen jälkeen sulla on sulanutta alsaa sillee että piissaa vaikkois vähän isommatkin puhaltimet......

Ai mistäkö tiiän.... No kun tohon 900 R ton mekaruutan murjasin ja tossa naapurissa käytiin sitä autodynossa jarrutelemassa säätöihin on melkosta rääkkiä, semmosta mihin motti ei joudu käytännössä koskaan lämmöt karkas koko äkkiä vaaralliselle aluelle vaik on vesijäähy waterwetterit ja puhaltimet ja flektit pelissä jäähyttelytaukoja joutu pitää yhtenään, no saatiin kyllä säädettyä sinnepäin. Että kyllä tommonen rulladynö on paljon lempeempi ja onhan niisäkin jarruja että pääsee osakaasut ajaa kohilleen...

Ja toistasataa pukkas toi 900r takarinkulalta tossa autodynossa, on siitä lappukin jossain, ei oo mitään mututehoja ne....


Niin no järkihän se pitää olla kädessä noissa jutuissa. Se on dynottajan vika, jos päästää koneen lämmöt liian ylös. Voihan ne ajaessakin nousta, eikä sitä silloinkaan jatketa murjomista kunnes kilahtaa... :huh:

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2011 21:00 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 12:48
Viestit: 13
Paikkakunta: Helsinki
Pitääkös muuten tuollaisilla 140 hepan tehoilla jo hitsailla kampuraa nippuun? Ajattelin itsekin heitellä koneeseen tuo 1170cc -setin, mutta ajatus hitsatusta akselista hieman sylettää, koska ainakaan mun mielestä hitsattu rakenne ei saisi sisältää vaihdettavia osia. Toisaalta ehkä vois vaan luottaa menetelmään, jota on harjotettu hieman kauemmin kuin itse oon hengitelly...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2011 03:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Riippuu aika paljon, miten konetta meinaa riivata. Maltillisella käytöllä kestää vakionakin, mutta jos harrastaa taistelukierroksilta :kk: paikaltaan lähtöä, suosittelisin hitsausta, varsinkin jos kone on J aikakauden kampuralla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2011 07:39 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Niin, käytöstähän se riippuu paljonkin, että jos sattuu olemaan näitä bombereita, joilta puuttuu kaikenlainen kunnioitus moottoreita kohtaan, niin silloin on parempi hitsata varmaan jo suoraan kampura ja männät kiinteäksi osaksi lohkoa :D

Koneet kestää sen mihin ne on suunniteltu, eli kiihdyttämiseen seuraavaa vaihdetta varten. Kuminpolttaminen paikallaan on pahinta mitä voi tehdä, ainakin ilmajäähdytteiselle.
Niinkuin yksi virittäjäguru sanoo eräästä moottorista:"se voi kestää 2000 yli mainittujen rajojen, mutta kyse on juurikin siitä, että miten pitkään niitä ylikierroksia jatketaan." Hetkellisesti kone kestää ylimääräistä, mutta kun mennään osien rajojen yläpuolelle, mitä osien vahvuus ei pysty täysin ottamaan vastaan, se alkaa hetkessä muuttua logaritmisesti lämmöksi, ja jos tarpeeksi kauan jatketaan, niin lämmenneet osat joustavat entistä enemmän ja tuottavat entistäkin enemmän lämpöä, kunnes alkaa kipinät sinkoilla.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com