Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 01:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Su Syys 25, 2011 16:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Moi.

Mitä kaikkea osaa kannattaa/täytyy uusia kun koko kone käydään läpi?

Tietty männät,venttiilit,runkolaakerit,nokkaketju + hilppeet.
Tietäis mitä laittaa suoraan tilaukseen jenkkilästä.

Mitä paikkaa olette käyttäneet sylinterien poraukseen/kannen koneistukseen?

terho

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Su Syys 25, 2011 18:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
oh2jxn kirjoitti:
Moi.

Mitä kaikkea osaa kannattaa/täytyy uusia kun koko kone käydään läpi?

Tietty männät,venttiilit,runkolaakerit,nokkaketju + hilppeet.
Tietäis mitä laittaa suoraan tilaukseen jenkkilästä.

Mitä paikkaa olette käyttäneet sylinterien poraukseen/kannen koneistukseen?

terho


Lähinnä yläpää menee remppaan. Kellariin ei paljon tarvi kajota, kampuran laakerit ei ole erikseen vaihdettavissa, vaan koko kampura menee silloin vaihtoon, rullalaakerit kun on.

Kansi kannattaa työstää uudet venat ja ohjurit, mikäli ei vanhat ole mitoissaan ja kiinni kannessa. Nokkien laakeriluiskat, jos vanhat on selvästi huonot.
Männät Wisecoa 1075 cc kitti 10,25 puristuksilla (72 mm männät)
Nokkaketju rullineen onkin kalliimpi setti, mutta kannattaa uusia kaikki, viriosilla saattaa olla huokeampi.
Eiköhän nuo kannata kaikki jenkeistä tilata.
http://www.kzzone.com näkee hieman hintoja

GT motors Pitäjänmäellä on ollu hyvä koneistamo.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2011 22:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
2010 kevättalvella ELRän remoineena:
Ihme kyllä!! Sumekolta saa nokkaketjun halvemmalla, kuin mistään muualta ( alle 50 euroo ja Genuine parts !!! ).. toki on ymmyrkäinen lenkki, joten vaatii osaavan henkilön katkaisu/niittaushommaan. Mulle ko. hommelin teki Hyvärisen Eero http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... lto/399811
Tsekkaa öljypumppu, valykset löytyy manuaalista.
(Kun olet laittanut) Wisecon 72mm 1075cc mäntäsatsin kanssa käy mainiosti K&N vaparisuodatin alkuperäiseen koteloon ( BS 34 kanssa ) ja pääsuuttimiksi 140. toimii, eikä pingaa silläkään hetkellä vähän ennen kuin luistit on ylhäällä... ja kaikki tämä - sanoisinko- hengittävällä putkistolla ( 2 X 45mm, 350mm pitkää suoraa villahuilua [ vaimet molemmin puolin, eli voisiko sanoa neljä-yhteen-kahteen ])
Öljypumpun ratas oli aika väljäsovitteinen akselille so. lepatteli sivusuunnassa jonki verran... kävin autosähkökorjaamolla etsiskelemässä sopivia passauslevyjä (välysprikkoja tms.) ja tilkitsin rattaan niin kiinteäksi kuin mahdollista ilman että lukkorikkaa täytyi murjoa paikoilleen. yhdenlainen jaksottainen rallatus loppui remontin jälkeen, johtuiko sit öljypumpun rattaasta vai vanhasta jakopäästä. nokkaketjun laahaimet vaihdoin myös - paitsi venakopassa olevan - sitä pudotin 0.6mm aluslevyillä.
kansi kuntoon,niinkuin edellä mainittiin.
Näin vasta toisena kesänä remontin jälkeen tuli eteen tilanne, että tuli rampilta lähdettyä melkoisella ajatusviiveellä tyhjälle moottoritielle tuppi yhdessä asennossa ja kun ABCeelle päästiin takana tullut kaveri totesi -11 Z1000 digitaalin alkaneen helposti kakkoisella, eikä viitoinenkaan kerennyt olla kauaa käytössä.
Eturattaan vaihdan ensikesäksi viidestätoista neljääntoista, että pääsee matkavauhdissa n. 4500/r "resonanssi" -alueesta eroon.

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 08:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
ritiavanne kirjoitti:
2010 kevättalvella ELRän remoineena:
Ihme kyllä!! Sumekolta saa nokkaketjun halvemmalla, kuin mistään muualta ( alle 50 euroo ja Genuine parts !!! ).. toki on ymmyrkäinen lenkki, joten vaatii osaavan henkilön katkaisu/niittaushommaan. Mulle ko. hommelin teki Hyvärisen Eero http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... lto/399811
Tsekkaa öljypumppu, valykset löytyy manuaalista.
(Kun olet laittanut) Wisecon 72mm 1075cc mäntäsatsin kanssa käy mainiosti K&N vaparisuodatin alkuperäiseen koteloon ( BS 34 kanssa ) ja pääsuuttimiksi 140. toimii, eikä pingaa silläkään hetkellä vähän ennen kuin luistit on ylhäällä... ja kaikki tämä - sanoisinko- hengittävällä putkistolla ( 2 X 45mm, 350mm pitkää suoraa villahuilua [ vaimet molemmin puolin, eli voisiko sanoa neljä-yhteen-kahteen ])
Öljypumpun ratas oli aika väljäsovitteinen akselille so. lepatteli sivusuunnassa jonki verran... kävin autosähkökorjaamolla etsiskelemässä sopivia passauslevyjä (välysprikkoja tms.) ja tilkitsin rattaan niin kiinteäksi kuin mahdollista ilman että lukkorikkaa täytyi murjoa paikoilleen. yhdenlainen jaksottainen rallatus loppui remontin jälkeen, johtuiko sit öljypumpun rattaasta vai vanhasta jakopäästä. nokkaketjun laahaimet vaihdoin myös - paitsi venakopassa olevan - sitä pudotin 0.6mm aluslevyillä.
kansi kuntoon,niinkuin edellä mainittiin.
Näin vasta toisena kesänä remontin jälkeen tuli eteen tilanne, että tuli rampilta lähdettyä melkoisella ajatusviiveellä tyhjälle moottoritielle tuppi yhdessä asennossa ja kun ABCeelle päästiin takana tullut kaveri totesi -11 Z1000 digitaalin alkaneen helposti kakkoisella, eikä viitoinenkaan kerennyt olla kauaa käytössä.
Eturattaan vaihdan ensikesäksi viidestätoista neljääntoista, että pääsee matkavauhdissa n. 4500/r "resonanssi" -alueesta eroon.


Hieno selostus!
Joku täällä oli laittanut Hondan öljypumpun alkuperäisen tilalle, on ilmeisesti tehokkaampi.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 08:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Onko tämä pyörä?

http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1125709


ritiavanne kirjoitti:
2010 kevättalvella ELRän remoineena:
Ihme kyllä!! Sumekolta saa nokkaketjun halvemmalla, kuin mistään muualta ( alle 50 euroo ja Genuine parts !!! ).. toki on ymmyrkäinen lenkki, joten vaatii osaavan henkilön katkaisu/niittaushommaan. Mulle ko. hommelin teki Hyvärisen Eero http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talo ... lto/399811
Tsekkaa öljypumppu, valykset löytyy manuaalista.
(Kun olet laittanut) Wisecon 72mm 1075cc mäntäsatsin kanssa käy mainiosti K&N vaparisuodatin alkuperäiseen koteloon ( BS 34 kanssa ) ja pääsuuttimiksi 140. toimii, eikä pingaa silläkään hetkellä vähän ennen kuin luistit on ylhäällä... ja kaikki tämä - sanoisinko- hengittävällä putkistolla ( 2 X 45mm, 350mm pitkää suoraa villahuilua [ vaimet molemmin puolin, eli voisiko sanoa neljä-yhteen-kahteen ])
Öljypumpun ratas oli aika väljäsovitteinen akselille so. lepatteli sivusuunnassa jonki verran... kävin autosähkökorjaamolla etsiskelemässä sopivia passauslevyjä (välysprikkoja tms.) ja tilkitsin rattaan niin kiinteäksi kuin mahdollista ilman että lukkorikkaa täytyi murjoa paikoilleen. yhdenlainen jaksottainen rallatus loppui remontin jälkeen, johtuiko sit öljypumpun rattaasta vai vanhasta jakopäästä. nokkaketjun laahaimet vaihdoin myös - paitsi venakopassa olevan - sitä pudotin 0.6mm aluslevyillä.
kansi kuntoon,niinkuin edellä mainittiin.
Näin vasta toisena kesänä remontin jälkeen tuli eteen tilanne, että tuli rampilta lähdettyä melkoisella ajatusviiveellä tyhjälle moottoritielle tuppi yhdessä asennossa ja kun ABCeelle päästiin takana tullut kaveri totesi -11 Z1000 digitaalin alkaneen helposti kakkoisella, eikä viitoinenkaan kerennyt olla kauaa käytössä.
Eturattaan vaihdan ensikesäksi viidestätoista neljääntoista, että pääsee matkavauhdissa n. 4500/r "resonanssi" -alueesta eroon.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 16:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
ei ole tuo, vaan oikean värinen ja hain ruåttista keväällä 09.
Täs pikkunen stoori mun pyörästä.
http://www.kz1000r.com/index.php?option ... &Itemid=79
... ja kohtaan Jul 2010 sekä kuvaa klikkaaamalla. toki kuuspätkä ja elr löytyvät kuvakawalkaadistakin.

IsoP

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 21:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
ritiavanne kirjoitti:
ei ole tuo, vaan oikean värinen ja hain ruåttista keväällä 09.
Täs pikkunen stoori mun pyörästä.
http://www.kz1000r.com/index.php?option ... &Itemid=79
... ja kohtaan Jul 2010 sekä kuvaa klikkaaamalla. toki kuuspätkä ja elr löytyvät kuvakawalkaadistakin.

IsoP


Hieno on!

voisin laittaa samanlaisen koneen mun ltd:hen.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Ke Syys 28, 2011 21:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
... joo meni kesäQ ja heinäQ ssekasi... BOTM JUN2010

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2011 19:46 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Huomasin et Ritin eddiessä putki tulee vasemmalle puolelle, mikäs tuo tommoinen kerkeri on vai onko itse tuunattu :?:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2011 20:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
JAMPPERI kirjoitti:
Huomasin et Ritin eddiessä putki tulee vasemmalle puolelle, mikäs tuo tommoinen kerkeri on vai onko itse tuunattu :?:

Vai oisko Kawan originellit 4-2:n

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2011 22:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
tuunattu on, kun halusin homman näyttävän enemmän alkuperäiseltä. ostaessani pyörässä oli joku nimetön? 4-1 putki jonka alku koneen alle yhä käytössä. jatkeex hizailin haarotuksen, jotta sain lähdöt pöntöille molemminpuolin. pöntöt sito, jotka vapautin välilevyistä ja istutin sijalle reikäpellistä tekemäni halkaisialtaan 45mm, 350mm pitkät huilut joihin vaimevilla ympärille. hitekkiä, 4-1-2 :vislaa:

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: Pe Loka 07, 2011 17:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 21:05
Viestit: 8
Paikkakunta: Raisio
Jim Goose kirjoitti:
oh2jxn kirjoitti:
Moi.

Mitä kaikkea osaa kannattaa/täytyy uusia kun koko kone käydään läpi?

Tietty männät,venttiilit,runkolaakerit,nokkaketju + hilppeet.
Tietäis mitä laittaa suoraan tilaukseen jenkkilästä.

Mitä paikkaa olette käyttäneet sylinterien poraukseen/kannen koneistukseen?

terho


Lähinnä yläpää menee remppaan. Kellariin ei paljon tarvi kajota, kampuran laakerit ei ole erikseen vaihdettavissa, vaan koko kampura menee silloin vaihtoon, rullalaakerit kun on.

Kansi kannattaa työstää uudet venat ja ohjurit, mikäli ei vanhat ole mitoissaan ja kiinni kannessa. Nokkien laakeriluiskat, jos vanhat on selvästi huonot.
Männät Wisecoa 1075 cc kitti 10,25 puristuksilla (72 mm männät)
Nokkaketju rullineen onkin kalliimpi setti, mutta kannattaa uusia kaikki, viriosilla saattaa olla huokeampi.
Eiköhän nuo kannata kaikki jenkeistä tilata.
http://www.kzzone.com näkee hieman hintoja

GT motors Pitäjänmäellä on ollu hyvä koneistamo.


Onko porukka tilaillut tavaraa tuolta kzzonesta? Toimiiko homma ok, ja onko osat tullu kohtuullisessa ajassa?
Mun Gpz 1100 oli ottanut nokkiinsa viimeisestä selkäsaunasta, nyt tarttis nokat ja mäntäsetin...
Tämä kiinnostais: SSR1172
$1019.93
1170cc piston kit, K410 cams, valve springs.
Vai onkohan parempia vaihtoehtoja tarjolla? Oiskohan jossain settiä, missä ois venttiilit ja muu tarvittava?

Antti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2011 07:59 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aikoinaan tuli tilattua tuolta kzzonesta (=APE) seiskapätkään sylinteriryhmän pinnapultit. Tilaaminen suht' helppoa ja ainakin minulle paketti tuli nopeasti. Toinen tapa on tietenkin käyttää jenkkiedustajaamme Jal3:a apuna - hyvin on hoitunut osahankinnat sitäkin kautta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Koneremontti kz1000
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2011 17:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Jal3 kautta meinaan seuraavan erän myös ottaa. 1075cc setti, ja sit kytkin sekä nokkaketju hilppeineen

Raato kirjoitti:
Aikoinaan tuli tilattua tuolta kzzonesta (=APE) seiskapätkään sylinteriryhmän pinnapultit. Tilaaminen suht' helppoa ja ainakin minulle paketti tuli nopeasti. Toinen tapa on tietenkin käyttää jenkkiedustajaamme Jal3:a apuna - hyvin on hoitunut osahankinnat sitäkin kautta.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com