Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 07:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2012 16:23 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 15:25
Viestit: 6
Paikkakunta: Lempäälä
Kymmenenvuoden "seisonta" taisi tehdä selvää jälkeä "ruiskun" bensapumpusta. Alkuun se hieman naksahti virtoja annettaessa muttei pyörähtänyt kuitenkaan. Taisin hölmöyttäni hajoittaa sen lopullisesti antamalla suoraan akusta virtaa liian pitkään, enää se ei nimittäin sano mitään. Ohmimittarilla mitattuna vastuskin on ääretön, nyyh.

No, uutta etsiskelen; jenkkilästä saisi reiluun 400 taalaan käyttämättömiä, (ugh liikaa), ebaysta ruotosen näköisiä 100euron tietämissä mutta suomalaisia purkaamoja kahlatessa ei ole löytynyt ensimmäistäkään. Mulla on ostoilmokin tuolla muttei sieltäkään ole tarjouksia tullut.

Mietinkin että jos jokin tarvikepumppu autopuolelta kelpaisi korvaamaan tuon. Senverran olen googlettanut että paineita saisi olla 40-50PSI ja regulaattori säätää sen sitten 33-36PSI riippuen kaasun asennosta. Alkuperäisen pumpun arvoja en ole mistään löytänyt, esim. tuotto l/min. on suuri mysteeri. Ja muutenkin tämänalan tekniikan tuntemus on heikohkoa.

Pieni toive olisi josko kukaan osaisi jelpata tässä probleemassa. Esim. ehdotuksia mikä pumppu voisi sopia tai vaikkapa jonkun "gurun" yhteystietoja keneltä voisi pyytää konsultointia hankintaan?

- Heikki -


Liitteet:
gpz.jpg
gpz.jpg [ 94.52 KiB | Katsottu 6880 kertaa ]
gpzpumppu.jpg
gpzpumppu.jpg [ 92.97 KiB | Katsottu 6880 kertaa ]

_________________
- rakupelle ät gmail piste com -

GPZ 1100(A3) -85
ZZR 1100(D3) -96
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 04, 2012 21:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ei ole kertynyt kokemusta (toimii vielä vaikka joskus kurnutti, taisi olla ilmaa tms. kavitaatiota suodattimen ollessa nurinpäin alkujaan mulle tullessa)

Mutta Walbron (kun oli muuten tuttu nimi) in-line pumppuja tuli katsottua sillä silmällä, ei tullut edes vielä mittailtua, mutta jos on oma pumppu lähettyvillä, niin voi verrata:
http://www.autoperformanceengineering.c ... _pump.html (linkki on tässä vaan tietojen takia, kaupasta ei mitään tietoa...)
tai mitat, onko sinne päinkään? Kuva

190 l/tunti malli riittäisi varmaan hyvin, mutta monet tuningkaupat Suomessa myy niitä isompia (255 l/h ja kauheisiin maksipaineisiin kykeneviä) (mutta ei myöskään matalapainesiirtopumppu käy ruiskuihin) Isopaineisissa ja tuottoisissa on se ongelma, että vievät paljon virtaa ja jossain vaiheessa tulee varmaan paineensäätimen rajatkin vastaan tuotoissa?

Esimerkiksi GLS 393 riittäisi mainiosti 40 PSI vastapaineella varmaan likelle 40 gallonaa/h (150 l/tunti)
(eiköhän joku bilteman tms. nimetönkin aja asiansa jonkun aikaa, mutta tarvikepumpuissa on ollut kesto-ongelmia autoissa)

Liittimetkin täytyy vielä rakentaa päihin (10 mm sisäkierre) ja katsoa että mahtuvat kyytiin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2012 23:03 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 15:25
Viestit: 6
Paikkakunta: Lempäälä
Joo kiitos vastauksesta. Tuota pumppu tuli vastaan itsellekkin. Tein tänään myös kierroksen muutamissa Mansen varaosaliikkeistä, huonoin tuloksin. Ei tunnu olevan myyjillä tarpeeksi nippelitietoa kapistuksista.

Mietin riittäisiköhän Bosch:in 0580254911? (95 litres per hour [at] 4Bar, Pump length 199mm, Pump Diameter 52mm) Saatavuus olisi varmaan hieman parempi -> tuota on käytetty mm. merssuissa. Hintaa samanverran kun tuolla Walbrollakin. Romiksiltakin vois löytyä sopivaan hintaan. Nyt kun ei kehtaa ihan kauheasti investoida kun ei tiedä onko kone muutenkaan iskussa. Sekin kun on ollut sen kymmenkunta vuotta käyttämättömännä. Toisaalta eihän se varmaan käyntiin hyrähdä sopimattomalla pumpullakaan...

_________________
- rakupelle ät gmail piste com -

GPZ 1100(A3) -85
ZZR 1100(D3) -96


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 00:00 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Mahtaisiko nykypyöristä löytyä apua, melkein kaikissa on ruisku ja varmaan mp-käyttöön sopiva virrankulutus. Paineista ei tiedä, tod.näk. liikaa tai tarpeeksi ainakin. Eli joku purkuosa. Motomasterilla kurikassa oli jossain vaiheessa ruiskukawa purussakin, liekö pumppu jo aikoja sitten myyty, en tiedä.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 12:48 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 15:25
Viestit: 6
Paikkakunta: Lempäälä
Motomaster on kysytty, ei-oo. Kuvittelen että nykypyörissä pääsääntöisesti on pumput tankissa? Ainakin kun kyselin asiaa eräältä mp-korjaajalta niin ei hänellä ainakaan ollut antaa ehdotuksia. Mutta jos kukaan mahdollisesti tietää kertoa mopon, jossa on letkuun tuleva pumppu, niin suurella mielenkiinnolla tutkisin senkin mahdollisuuden.



Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu....pakko sen on... niin olen päättänyt....

_________________
- rakupelle ät gmail piste com -

GPZ 1100(A3) -85
ZZR 1100(D3) -96


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 06, 2012 14:01 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Tuolla on jotain pumppuja tsutsukiin:

http://www.jcwhitney.com/fuel-pumps/suz ... j1s19.jcwx

ja tuolla: http://www.mpsracing.com/products/MPS/FuelPumps.asp

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 01:19 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 15:25
Viestit: 6
Paikkakunta: Lempäälä
Valtavia tuottomääriä (GPH) noissa. Perskeles kun tietäis alkuperäisen pumpun arvot niin ei tässä olisikaan mitään hätää. Mutta kiitos taas, koko ajan tässä jotain uutta opitaan...

_________________
- rakupelle ät gmail piste com -

GPZ 1100(A3) -85
ZZR 1100(D3) -96


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 07, 2012 01:41 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
zzr 1100 vois olla hyvä tai sitte zzr1200 siinä on ainaki ulkoinen pumppu, zzr 1200 on jopa 2 pumppua. Tuotosta en kyllä tiedä, sitä ei löytynyt edes factory workshop manualista. Tosin kyseessä on kaasarikoneet joten vaadittavat paineet varmaan ovat eri tasolla ruiskuun verrattuna.

http://www.ebay.co.uk/itm/kawasaki-zzr1 ... 2192994246

laitan nyt vielä tämänkin, sivulla 2 on juttua pumpun elvytyksestä...

http://www.amh-sivut.net/mopo/index.html

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 16:45 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Noi 1100 ja 1200 zzr lienee kaasaripelejä. joten niistä tuskin pumppu käy...

Itse marssisin vanha pumppu handussa biltemaan ja sieltä ulkoisesti suunnilleen samankokoisen ostelisin..

Kax kesää ajelin tolla meqaruutta 900 ärrällä, missä biltsusta ostettu joku ruuttavolvon korkeepainepumppu, hinta 4 vuotta sitten oli jossain 60 eskon tietämillä... Mitä olen sitä tohon dfi pumppuun verrannu, niin ulkoiset mitat aikas samat, että hyvinkin vois sopia. Virrankulutuksesta en osaa sanoa mitään, mutta 900 ärrässä riitti virta mainiosti.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 08, 2012 17:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 15:25
Viestit: 6
Paikkakunta: Lempäälä
Jep, näin on. Tässä on nyt parikolmepäivää googlailtu enkä ole tullut oikein hullua hurskaammaksi. OEM -pumput ovat aivan liian kalliita tähän vaiheeseen joten Biltema/Motonet -linja lienee ainoa vaihtoehtoni. Kiitosta taas kehiin!

_________________
- rakupelle ät gmail piste com -

GPZ 1100(A3) -85
ZZR 1100(D3) -96


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com