Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 19:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawasaki Z1000 vaihteisto
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2012 12:55 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 28, 2012 12:42
Viestit: 10
Paikkakunta: TUUSSULA
Tuli hommattua yksi lievä rojekti lisää ja eka pähkinä on että, minkäslainen operaatio on päästä vaihteistoon näkemään vauriot, kun kakkos vaihde rusahtanut ajossa, muut vaihteet toimii! Ja mistä näihin vanhempiin sakeihin saa helpoiten ostettua/tilattua v-osia?
Mopo on siis -82 z1000 (1100)


Liitteet:
Kawa 008 (800x600).jpg
Kawa 008 (800x600).jpg [ 262.11 KiB | Katsottu 4285 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2012 15:52 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 117
Paikkakunta: riihimäki
Laittelin yv:tä t:jamppa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2012 23:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Minun GPZ1100:n vaihteistosta on juttua ja kuvia tuolla, on läheistä sukua 1000J mallin kanssa, vaikka välityksissä ja akseleissa (rattaan mutteri/pultti) on eroja kuten kytkimen tapissakin...
viewtopic.php?f=5&t=4574

Mitä sinulle kävi 2:n kanssa?
Öljypohjan irroittamalla (ja rataskopan alla olevan vaihteensiirtimet peittävän kopan) pääsisi katsomaan, muttei pääse tekemään muuta kuin siirtäjiin liittyviä juttuja (vaikka vaihtamaan siirtohaarukan ja/tai rummun)
Rattaisiin liittyvät jutut vaatii koneen irroittamisen ja halkaisun.

Service manuaali kannattaa hankkia, alkuperäinen kawasakin oma huoltomanuaali on kätevä, Hayneskin ihan ok. Jos ei löydy Kawan alkup. "kz.pdf"-service manuaalia, laita vaikka yksityisviestiä...

Minulla 2:n pomppimisen selitti: tapin ja sen vastinuran pyöristyminen (ne näkyy hieman huonosti, kun on rattaiden sisällä olevat tapit ja niiden vastinreunat kyseessä), valitsinrummun kuluma ja sen "väljä" asennus. Yleistä on myös 2:n siirtohaarukan taipuminen, kaikki pikkuviat ja välykset yhdessä kertautuu.

Uusia osia voi etsiä: cmsnl.com
tai käytettyjä vaikkapa Saksan ebay on ollyt hyvä lähde minulle.

(Ja minullakin on nuo vanhat osat jossain vintillä, muistelen että toinen siirtohaarukka (yhteensä kolme, yksi erilainen) olisi samanlainen ja ehjä kuin tuo joka helpoiten kärsii, kauheasti muuta käyttökelpoista niistä ei varmaan irtoa )

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 04, 2012 17:38 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 28, 2012 12:42
Viestit: 10
Paikkakunta: TUUSSULA
Mitä sinulle kävi 2:n kanssa?
Ei mulle vaan edeltäjälle, lähti liikennevaloista kisaa auton kanssa. 2:sta sisään, rusahdus ja öljyt ampu ulos lahkeille, muut vaihteet toimii normaalisti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 04, 2012 17:50 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 14:42
Viestit: 30
vaihdoin sirto haarukan niin alkoi 2 toimimaan ihan hyvin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 04, 2012 18:08 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 28, 2012 12:42
Viestit: 10
Paikkakunta: TUUSSULA
Täytynee hommata toi Kasawikan huolto manuaali,varmaankin tilata, jotta pääsee purkamaan ja näkee vauriot! En usko että on isovika, joko ratas/siirtohaurukka, mut samalla kun koneen nostaa veke rungolta niin tekee yläkertaan katselmuksen mitä tarttee uusia, pyörä seissyt kuitenkin käyttämättömänä ainakin 3 vuotta!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com