Minun GPZ1100:n vaihteistosta on juttua ja kuvia tuolla, on läheistä sukua 1000J mallin kanssa, vaikka välityksissä ja akseleissa (rattaan mutteri/pultti) on eroja kuten kytkimen tapissakin...
viewtopic.php?f=5&t=4574Mitä sinulle kävi 2:n kanssa?
Öljypohjan irroittamalla (ja rataskopan alla olevan vaihteensiirtimet peittävän kopan) pääsisi katsomaan, muttei pääse tekemään muuta kuin siirtäjiin liittyviä juttuja (vaikka vaihtamaan siirtohaarukan ja/tai rummun)
Rattaisiin liittyvät jutut vaatii koneen irroittamisen ja halkaisun.
Service manuaali kannattaa hankkia, alkuperäinen kawasakin oma huoltomanuaali on kätevä, Hayneskin ihan ok. Jos ei löydy Kawan alkup. "kz.pdf"-service manuaalia, laita vaikka yksityisviestiä...
Minulla 2:n pomppimisen selitti: tapin ja sen vastinuran pyöristyminen (ne näkyy hieman huonosti, kun on rattaiden sisällä olevat tapit ja niiden vastinreunat kyseessä), valitsinrummun kuluma ja sen "väljä" asennus. Yleistä on myös 2:n siirtohaarukan taipuminen, kaikki pikkuviat ja välykset yhdessä kertautuu.
Uusia osia voi etsiä: cmsnl.com
tai käytettyjä vaikkapa Saksan ebay on ollyt hyvä lähde minulle.
(Ja minullakin on nuo vanhat osat jossain vintillä, muistelen että toinen siirtohaarukka (yhteensä kolme, yksi erilainen) olisi samanlainen ja ehjä kuin tuo joka helpoiten kärsii, kauheasti muuta käyttökelpoista niistä ei varmaan irtoa )