Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 13:38 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Minkähän verran ilmanpainetta pitäis olla ko. masiinan etu/ takajousituksessa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 17:18 
Poissa

Liittynyt: To Loka 16, 2014 07:42
Viestit: 32
jossen ihan väärin muista edessä 1,5b takana 3,5b älä laita eteen liikaa menee stevat rikki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 19:40 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Edessä max 1 kg/cm2. Taka 1-4 kg/cm2.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 22:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Edellisen viestin mukaiset oli -83:ssakin (etu 0...1 bar, taka 1...4 bar) vaikken ole ihan varma miltä vuodelta tuo alkuperäinen ohjekirja on?
Ilmatilavuus on sen verran pieni, että vaikeaa mitata ilman että paineet katoaa, varoitellaan myös pullauttamasta ttivisteitä pois samasta syystä. Mittaus (ja kai täyttökin) pitäisi ohjeen mukaan keskijalalla, pyörä tunkattuna irti maasta (tarkoittaisikohan se tunkkaus että nostetaan jostain muusta kohtaa niin että iskari on täydessä mitassa, vai mitä? - no, mulla ei edes ole keskijalkaa :) )

Helppo tapa olla varma paineista ja ettei pullauta tiivisteitä ulos on omalla kompuralla: täyttää/tyhjentää kompuran painesäiliön haluttuun loppupaineeseen (hieman yli kun vähän suhahtaa pois) ja täyttää sitten sillä "loppuun asti ja letku nopsasti irti"

Edessä normaaliarvoksi mainittu 0,5 bar ja maksimi 1 bar, (tai ilmoitettu kg/cm2 joka ei ihan tarkkaan ole sama, mutta riiittävän lähellä 0,49 bar tms.)
Takapää riippuu kuskista ja kuormasta, alin arvo 1 bar kevyelle kuskille (68 kg -hehheh) ja siitä ylöspäin 4 bariin päin kun kuorma kasvaa ja tie huononee.

Takana voi myös vaimennusta voi säätää, ilmantäyttöventtiilin vieressä on sisään/ulosvedettävä säätö, sisällä soft, 1=normiasento, siitä ulospäin (...4) kun kuormaa lisää tai kovempaa ajoa. (on tietty edessäkin anti-diven säätö, mutta ehkä parempi ettei koske)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 10:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 14:35
Viestit: 70
Kiitos kaikille tietäjille, nyt valaistuneena oikein painein kohti uusia seikkailuja!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Pe Huhti 17, 2015 13:02 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Turvallisinta on hommata tarkoitukseen tehty polkupyöräpumpun tapainen käsipumppu painemittarilla. Sillä pysyy paineet aisoissa, kun kompuralla saa hetkessä stefat sököksi..
Ja pikkupumppu on helpompi pitää messissä kuin kompura! :mrgreen:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Su Kesä 28, 2015 14:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Onkohan ne ilmaventtilit ihan normaaleja venttiilejä? Ite en saanu eteen enkä taakse ilmaa menemään käsipumpulla. Pumppu kyllä toimii kun auton renkaaseen kokeilin. Vai onko sitten venttiilit vaan jumissa jos ei oo millonkaan vaihdettu?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ke Elo 21, 2019 16:03 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 16:37
Viestit: 9
Jatkan tähän kun samaan aiheeseen liittyy. Osaako kukaan kertoa -84 gpz1100 keulan öljyn määrää ja miten se mitataan? Netistä löysin lontoon kieliseltä forumilta määrän 244ml ja öljyn korkeus 216mm (+/-2mm) mutta tuossa yhteydessä ei mainita mitataanko öljyn määrä iskari puristettuna vai täydessä pituudessa. Mulla on Clymerin kirja mutta jostain syystä siitä puuttuu tämän pyörän tiedot kokonaan keulan öljymäärän suhteen. Tajusin että oon täyttäny oman keulan väärien tietojen perusteella, ilmankos öljyä tulee ilmanpaineen tarkistuksen yhteydessä joka kerta venttiilistä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: Ke Elo 21, 2019 16:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Laitoin yksityisviestiä Kawan omasta tehtaan manuaalista, tässäliitteenä kuvaruutukaappaus, ilman jousta ja täysin puristettuna mitattu etäisyys.


Liitteet:
Screenshot20190821.png
Screenshot20190821.png [ 43.32 KiB | Katsottu 6143 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GPz 1100 UT -84
ViestiLähetetty: La Elo 24, 2019 11:24 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 16:37
Viestit: 9
Pystyykö keulalle tekemään jotain parannuksia kun anti-dive on poistettu käytöstä? Toinen vuoti öljyä ja toisesta oli säätö mekanismi ihan sökönä niin poistin vaan sisuskalut ja tulppasin ylä ja alapäästä. Nyt siis öljy kiertää täysin esteettömästi alhaalla. Jarrutuksissa tuo tuntuu vaikuttavan aika paljon.. Kokeilussa on nyt muutama prikka yläpäässä jousen ja yläpään mutterin välissä tiukentamassa jousta, en oo vielä kerenny tien päälle testaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com