Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 16:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 01, 2015 20:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Talven aikana pitäs sylinterit porata ensimmäiseen ylikokoon. Wisecolta löytyy mäntäsarja tuohon kokoon. Ebaysta kattelin ja moneen hintaan löytyy tuota sarjaa. Mistä ootte Wisecoja tilannu? Käykö tuo Wisecon sarja ilman mitään ihmeempiä muutoksia porauksen jälkeen? Tarkotus olis ottaa Wisecon sarja samoilla puristuksilla. Sylinterikansi tuli tuossa kesällä käytettyä koneistamolla joten se pitäs olla kunnossa kun ei tullu rempan jälkeen ajettua kun 50km..

Periaatteessa pakko ei oo Wisecon sarjaa ottaa, mutta taitaa tulla esim. CMSNL osilla yhtä kallista kun Wisecon sarjassa on kannentiivisteetkin mukana.

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 01, 2015 22:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Poistakaa jos mainoksena tätä pidätte...

Tilasin täältä oman wiseco kitin Z1000.een: http://phmoto.net/yritys/

Kysy tuolta ja kerro Jamolta terkkuja...

On ollut puhetta että Pasi katsoo Kawazinet kerholaisille hyvät hinnat...

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2015 12:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Jostain syystä sopivaa sarjaa ei tuolta saanu. Taitaa Ebay olla nyt sitten ykkös vaihtoehto. 400e pintaan löytyy sopivaa sarjaa useemmastakin kaupasta, mutta lisäks näyttäs ainakin jenkkilästä tulevan jotain tuontikuluja. Liekkö nuo jotain veroja tai tullimaksuja, n. 120e pintaan ja sitten postit tietysti vielä lisäks. Kuitenkin kaikkine kuluineen rapakon takaa sais n. 550e Wisecoo, ei taija Suomesta halvemmalla löytyä.. Edelleenkin jos jollakin on kokemusta Wisecon tuotteiden ostamisesta Ebaysta tai muualta ulkomailta ni saa jakaa..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 11:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
ebayssä täytyy olla ainakin tarkkana mitä ostaa, GPZ1100 on aika yleisnimi, vuosimallilla voi mennä oikeaan, mutta kannattaa varmistaa että tulee oikeaan koneeseen, -81..82 KZ1100... ja 83...-> ZX1100A... on ainakin eri halkaisijaisella männäntapilla (Väärän palautuskin on ikävän kallista Suomen postimaksuilla). Ainakin pikagoogletuksella jotkut myivät ebayssä samaa sopimaan laajaan valikoimaan kawoja ja sellaisiinkin koneisiin joissa on eri tapin halkaisija.

Jotenkin hämärästi muistelen että jollain oli ongelmia GPZ1100? Wisecoiden ja nakutuksen kanssa, mutta en yhtään muistä mikä kone ja vuosimalli, enkä ihan varmakaan mitä muistan... Oliko Wisecoita tuohon koneeseen eri puristussuhteilla? (näkyy olevan kahta eri puristussuhdetta. Jos katsoin oikein Wisecon sivuilta, ainakin hämäävä nimi tuolle mallille GPZX1100?, lisäksi tarjolla kolmaskin setti joka on niin iso että vaatii putkituksen)

JarnoMensonen kirjoitti:
Talven aikana pitäs sylinterit porata ensimmäiseen ylikokoon. Wisecolta löytyy mäntäsarja tuohon kokoon. ...

Eikös Wisecon pienemmät sarjat tuohon ole 2,5 mm ylikokoa, eli isompia kuin kawasakin omat 1. ja 2. -ylikoot, vai onko niillä jotain muitakin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 15:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa suurin riski olla siinä jos laittaa vanhan Z1 pohjaisen 17 mm tapilla männät J koneeseen, niissä on kiertokanget lyhyemmät 1,2 mm vanhoihin verrattuna. Männäntapin paikka männissä on näissä eri korkeudella.
Tuossa lontooksi evästyksiä:
http://www.aperaceparts.com/tech/techkz1000.html

Liki samantapainen ongelma tuli vastaan Väiskin Mean Streak 1500 ja 1600 koneessa, niissä on männän halkaisija sama, 1600 mallissa isku on 5 mm pitempi ja sen kiertokanget taas lyhyemmät kuin 1500 mallissa. Eli eri männät taas kyseessä.
Ehkäpä insinööreillä on omat syynä olleet moisiin ratkaisuihin. Taisipa Väiskin takomännillä olla jopa männäntapit keskellä mäntää eikä epäkeskeisesti, kuten alkuperäisissä. Sillä taas alkaa olemaan vaikutusta nokkien ajoituksen ja sytkän suhteen.

Jos Z kawan Wisecon J mallin männissä on samanlaisia kummallisuuksia, saattaa sekin aiheuttaa detonaatio ongelmaa, vanhoissa Z1 wisecoissa männäntappi on epäkeskeisesti, jolloin mäntä kääntyy ennen kiertokankea YKK:n ohi. Eikä niissä ole ollutkaan tietääkseni detonaatio-ongelmia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 17:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jos kysyjällä on monoperäinen -84 GPZ ZX1100A2 ehkäpä?, niin männäntappi lienee 18 mm, palotilojen koossakin tapahtuu jossain kohtaa muutoksia, olisikohan tuo tapin kohdan siirron yhteydessä vai männäntapin koon vaihtuessa? Siinä APEn linkissä:
Lainaa:
All J model and early '81-'82 GPZ1100 pistons are the same ( '83-'84 GPZ has 18 mm pins


http://www.ebay.it/itm/KAWASAKI-GPZ1100 ... 0928710185
Ekana ebaytä selatessa törmäsin tuohon joka myy käytettyä lohkoa ja mäntiä ehkä ZX1100A1:een mutta otsikossa puhuu myös KZ1000:stä, sama oli jossain toisessa ilmoituksessa sopivuudessa WISECOista puhuttaessa. Tarkoitin siis vaan että jos joku myyjä ebayssä myy sellaisia mäntia jotka sopisi KZ1000 ja GPZ1100UT, niin se vaatisi jo hieman isompaakin muutosta koneen sisuksiin, jos edes onnistuu (tai kaikkihan tietysti onnistuu, vaatii vaan hieman eri määrän työtä, onhan noista tehty V-kasejakin tai 2 tahti rivi N-sylinterisiä (ainakin 7-sylinterinen kai löytyy))

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 17:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Katoin ensin Wisecon sivuilta sopivan sarjan ja hain sitten sillä tuotekoodilla Ebaysta.. Kahella eri puristuksella löytyy ja ajattelin pysyä vakio puristuksissa, jolloin Wisecon sarja olis K1173. Voisko se isompi puristus aiheuttaa nakutus ongelmia? Ylikokoihin en ookkaan sen tarkemmin perehtyny, luulis että tuo Wisecon 2,5mm ylikoko onnistus alkuperäsiin sylinteriputkiin. Ainakaan Wisecon sivuilla ei mainita että tarviis putket uusia..

CMSNLtä kattelin kans ylikoon mäntiä ja hilppeitä, ei ainakaan halvemmaks tule sieltä kautta.

Minkähän hintasta ois vaihtaa sylinteriputket? Vanhat männät on ihan hyvässä kunnossa, männänrenkaiden vaihtoa harkitsin alkuun, mutta 3 sylinterin yläreunassa niin iso kuluma että ei varmaan renkailla sais puristuksia kuntoon. Jos nuo männänrenkaat ei ois niin kalliita oisin varmaan kokeillu sitä ensin, mutta kun hintaa tulee kolmisensataa posteineen ei kehtaa kokeilla..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 17:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Pelkkien männänrenkaiden vaihdossa kuluneeseen sylinteriin oli ainakin perinteisesti se riski että uusi ylin rengas törmää töksähtäen pykälään ja murtaa männänrengasuran, uusia renkaita oli ainakin autoihin erikseen sellaisia joissa oli kavennus ylimmän renkaan yläreunassa? Ei mitään käryä miten nykyään lienee.

Putkitus tuskin koskaan kannattaa yksinään, jos ylikokomäntiä on saatavana, toki poraus ja hoonauskin maksaa, mutta jos ainoa minkä säästäisi on männän hinta ja sen saman joutuu sijoittamaan putkitukseen ellei enemmänkin ja mäntäkin aina kuluu monella tavalla yläreuna, alareuna, männänrengasurat...

Hintaa en tiedä, mutta tuollainen hinnasto löytyi: http://www.moottorikoneistamo.com/palvelut/hinnasto/
Mutta enpäs yhtään tiedä tuleeko porauksen lisäksi hoonaus ja putkituksen lisäksi poraus ja hoonaus, vai onko se putkitus ennen putkettomaan ja tuohon tulisi vaihto+sorvaus vai miten nuo hinnat menee...?

Ja poraus tietysti kannattaa tehdä sellaisessa moottorikoneistamossa jonka tietää hyväksi ja luottaa moottoripyörienkin osalta, takomännissä on ainakin valumäntiä reilumpi välys, mutta eiköhän tiedot tule mukana/koneistämo tiedä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Viimeksi muokannut oojala päivämäärä Ke Joulu 23, 2015 18:08, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 18:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pelkkä putkien vaihto kustantaa uudet tiivisteet putkien lisäksi, jotka sitten vielä hoonataan. Itse putket prässätään vanhat pois ja uudet paikalleen. Jos uunia käyttää putkien asennuksessa, pitää lohko tukea alta että putket pääsee paikalleen.
Wisecon setissä tulee tiivisteet samassa paketissa, jolloin putkien poraus ja hoonaus jää kustannukseksi.
10:25 puristuksilla mulla on ollut kaikki setit. Startti ja vapaakytkin noissa joutuu kovemmille rasituksille ja vaatii latauksen ja akun hyväää kuntoa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 19:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Eli poraus ja Wisecot. Ja mitä tulee poraukseen, luulis että tuossa Wisecon paketin mukana tulis jotain ohjeita mihin mittaan sylinteri porataan..

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 19:40 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tehtaan paketin mukana tulee lappu,jossa työstömitat. Porauksen jälkeisellä hoonauksella tehdään lopullinen mitta putkiin.
0,5 mm porauksilla kerrallaan edetään 1-3-2-4 järjestyksessä lämpöjen tasaisemman jakautumisen vuoksi. Sitten kaira vaihdetaan taas 0,5 mm isompaan jne.
Mulla tehtiin 70 mm koosta 72 mm kokoon, jolloin tuli neljä porausta per pytty. Hoonauksen jälkeen putkien alareunaan snurralla vielä viisteet, jotta renkaat saa liukumaan nätisti sisään.
Öljyisellä rätillä putkien huolellinen puhdistus ennen mäntien asennusta, yllättävän paljon likaa hoonauksen ja pesun jälkeen putkiin vielä jää.
Kansi kannattaa käyttää höylässä kansitiivisteen jämien poistamiseksi ja samalla suoruus tulee ilmi. Pakoputkien alemmat pinnapultit pitää irroittaa operaation ajaksi.
Setin mukana tuleva Cometic kansipahvi tulee ilman alkuperäistä kuilun O-rengasta, joka jää pois 1-osaisen pahvin hoitaessa senkin tiiviyden.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 21:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Ysissä poraus järjestys on muistaakseni 2-4-1-3 ettei tule vierekkäisiä porauksia. :eitieda:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 23, 2015 22:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tero on oikeassa, toi on se oikea järjestys :oops:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 24, 2015 14:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Joululahjoja odotella piti koittaa hakea sitä nakutusjuttua, se taisi olla tämä, mutta ei minulle kyllä nyt tuostakaan oikein selvinnyt mikä nakutti ja miksi?
viewtopic.php?f=5&t=280

Siinä kun samassa puhutaan myös Z1100A1, ELR ja GPZ -A1:stä ja ainakin vielä erikokoisesta mäntäsetistä kuin nyky GPZ1100-A1:lle.

Ja eikun valmistelemaan joulusyöminkejä ja lahjojen jakoa, hyvät joulut kavoille ja kawoilijoille

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 24, 2016 19:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Onko muuten männänrenkaat samat -83 ja -84? Ainakin CMSNL sivuilla näyttäs olevan täysin sama osanro molempiin vuosimalleihin.. Ebaysta löytys huokeeseen hintaan rengassarja mutta 81-83 vuotisiin. En sitten tiedä onko miten laadukasta kamaa jos n. 50e saa renkaat neljään sylinteriin. Japaniasta ne ainakin tulee..

http://m.ebay.com/itm/KAWASAKI-KZ1100-G ... nav=SEARCH

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 24, 2016 22:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Sama rengassarja lienee 83-85 GPZ1100 ZX1100A1-A3 (mäntä lienee vaihtunut jossain moottorinumerossa)

(Hämäävästi ilmoituksessa ilmoitettu 4 rings... kun yhdessäkin pytyssä olisi sopivasti laskettuna jo neljä: kaksi puristusrengasta ja kaksi öljyrengasta samassa urassa + jousi), muttei näytä huijarin profiililta äkkiseltään, en tosin yhtään katsellut palautteita.

https://www.kawasaki.com/Parts tuoltakin voi hakea missä koneessa on mitäkin osaa, ennen siellä oli ristiinhakukin osanumeron perusteella, näki missä kaikissa kawoissa oli samaa osaa käytössä. Ristiinhaku on poistunut, mutta vanhempiakin taas löytyy (välillä olivat poistaneet kaikki vanhat) Tosin pääosin ehkä jenkkikawoja (Esimerkkinä vaikka jenkkien ja Kalifornian päästönormien mukaisia laitteita ja sytytysosia sekä jotain valaisimiin liittyviä eroja ainakin)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2016 14:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Apua tarvitaan taas. Sylinterilohko on porauksessa ja tänään soittivat pajalta, että ei pysty poraamaan uusille männille (75mm). Ilmeisesti muuten putkissa on varaa porata, mutta alaosa joka tulee kampikammion sisään on ohuempi ja seinämäpaksuus jäisi porauksen jälkeen kuulemma niin ohueksi (n. 1.5mm) että ei ala tekemään kun ei tule kestämään. Tämä oli siis mielipide pajalta. Eikös kuitenkin tuohon ensimmäiseen ylikokoon pitäs pystyä poraamaan vakioputket kun Kawan oma ylikoko on sama kun tuo Wisecon 75mm. En jaksa uskoa että putkia on vaihdettu ja siitä johtuis tuo alapään ohut putki..

Jos nyt on niin että poraus ei onnistu, mistähän sais sopivat putket uusille männille, vai saako mistään?? Alkaa tulla masennus tämän kanssa..:(

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2016 15:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa olla 2 mm kohdalla turvaraja. Vanhempaan Z 1000 oli maksimi vakiosta 70 mm porauksesta 72 mm kokoon. Silloin jäi juuri 2 mm putken alapään seinämävahvuudeksi. Eräs Monninkylän hurja porautti samanlaiset putket 73 mm kokoon ja putkien alapäät murtuivat jo asennusvaiheessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2016 15:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Wisecon katalooki kyllä antaa pelkän porauksen 75 mm männille. Silloin pitäisi kyllä kestää putkien. Mikä koneistamo lienee kyseessä ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2016 18:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Nyt kun tarkemmin katoin ni ainakin Cmsnl sivuilla näkyy ylikoot olevan 0.5 ja1mm. Mutta kuitenkin, Wiseco ei ilmoita mitään putkien vaihdosta. Ja ei kait tuota konetta nyt oo kahdella eri sylinterilohkolla tehty. Ja siitäkin luulis olevan mainintaa Wisecon puolesta. Kuopion venttiilipajalla on työstettävänä sylinterit, pitäs olla ihan luotettava paikka. Ainakin kannen tekivät hyvin. Laitan viestiä vielä suoraan wisecolle ja kysyn sieltä mielipidettä asiaan.

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2016 01:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Firman nimi ainakin viittaa että ovat erikoistuneet yläkertaan, samoin palveluvalikoima kertoo samaa:
http://www.kuopionventtiilipaja.fi/fi/Palvelut.html

Koneistamoissa vielä lisäksi kannattaa suosia niitä jotka tekevät pyöriin hommia, venttiilihommissakin on ainakin eroa ilmajäähyissä ja neste- (ainakin ohjurit eri tavaraa).

Kai poraamisessakin on omat kikkansa, kuten tuolla edelläkin tuli juttua, jotenkin luulisi kestävän jos Wiseco on tehnyt männän ja kehottaa pelkkään poraamiseen, mutta tietysti kannattaa varmistaa (eikä mitään kokemusta aiheesta, oma on porattu tuohon toiseen 1 mm ylikokoon eli noin 73,5 mm, vakio 72,5 mm). Ja eipä varmasti kestä ainakaan yhdellä kerralla porausta 2,5 mm jos jää alas vain noin 1,5 jäljelle

Ehkä voisi kysyä toista koneistamoakin, jonka tietää koneistavan pyöriä (ainakin pääkaupunkiseudulta löytyy, tosin voi niissäkin olla useita tekijöitä)

Ja jos poraus menee ketuiksi, ei käytetty sylinterilohko välttämättä paljon maksa jossain eBayssä (tosin juuri nyt ei saksan ebayssa ollut kuin yksi kallis ja huono, eli hintakin riippuu kiireestä)

En tiedä onko tuossa ollut erilaisia putkia, muttei ainakaan -83 ja -85 välillä ole lohkon osanumeroissa eroa (cms:n numeroissa), eikä löydy cmsnl:n osista uudempaa korvaustietoa "superceded", toimiikohan linkki -83 lohkoon (vielä olisi yksi tehdasuusi lohkokin kaupan...)
http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx1100-a1 ... w2EHOCLSJe

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2016 19:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Kyllä asia nyt taitaa olla niin että alkuperäsiin putkiin porataan. Netistä löytyi jopa yksi kuva 75mm poratusta sylinterilohkosta ja alapuolelta putket oli tosi ohuet, mutta ehjät. Oisko sitten niin, että Wisecon kevyet ja matalammat männät rasittaa putken alapäätä sen verran vähemmän alkuperäisiin mäntiin verrattuna, että ohuempikin putki kestää. Pitää huomenna soitella sinne pajalle vielä... Ja jotenkin tuntus hurjalta että Wisecolla olis väärää infoa asennuksesta kun on kait noita sarjoja jo vuosien mittaan sen verran asennettu ja porattu, että jos sylinteriputket ei kestäs ni ois tieto kulkeutunu Wisecolle asti.

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2016 20:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Semmonen asia tuli vielä mieleen, että jahka tuo kone joskus vielä kasaan tulee, ni tarviikos polttoaineen syöttöön tehdä jotain muutoksia / säätöä iskutilavuuden suurenemisen takia? Saako kone liian vähän soppaa vai osaako ruiskun ohjaus työntää oikeen määrän isommallekin iskutilavuudelle? Pystyykö tuolle ruiskulle ite ees tekemään muuta kun synkronoinnin..?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 06:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Toihan on vasta kolmannen sukupolven ruiskujärjestelmä ja siinä säätömahdollisuudet aika vähäiset. Kaasuläpän potentiometriä huijaamalla ja/tai painetta kohottamalla taitaa olla ainoa keinot rikastaa soppaa.
Paremmin tietävät kommentoikoot enemmän. :eitieda:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 18:31 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Juu, bensapaineella voi vähän syöttöä lisätä. Tarvitaan säädettävä regulaattori. Imuilman lämpötila-anturia voi huijata potentiometrillä. Siinä ne vaihtoehdot taitaa olla vakio ruiskuboxilla. Megasquirt tai muu vastaava on sitten toinen asia.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 20:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 16, 2015 21:26
Viestit: 68
Sylinterien poraus onnistui. 1.25mm jäi yli tulevan putken seinämä vahvuudeksi, mutta ilmeisesti rasistusta ei juurikaan tule kun männän tappi käy alakuolokohdassa sylinterilohkon tasalla, ei alapuolella..

Nyt tuli vielä semmonen kysymys mieleen, että saanko kaasuläppärungon "synkronoitua" suurinpiirtein kohilleen rakotulkin avulla? Eli siis säätämällä kaikkiin samat välykset kun läpät alkaa aukeemaan. Syksyllä yritin noita synkata kun oli vielä kone kasassa, mutta ilmeisesti jotain vuotoja oli kun ei se oikein onnistunut. Sisäänajossa olis kaiketi hyvä olla edes melko kohillaan vai mitä mieltä viisaammat? Voiko männänrenkaiden ja putken välinen tiivistyminen epäonnistua jos on tuo synkkaus ei oo kohillaan?

_________________
GPZ 1100 -84


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 21:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Balanssit voi "käsisäätää" pöydällä pyöreän teräslangan (rosteri hitsauslanka) avulla samaan tasoon keskenään. Tuon tarkkuuden pitäisi riittää jos moottorin tiiviys pyttyjen kesken on samassa (puristukset pyttyjen kesken)
Rakotulkilla ei taida saada kurkun pyöreän profiilin takia identtistä mittausta.

Epäbalanssi vaikuttaa käyntiin aika pitkälle kierroslukualueella, aiheuttaen värinöitä koneessa. Epätäydellinen täytösero tasaantuu vasta kun kaasu on reilummin auki. Hakkaava käynti rasittaa voimansiirtoa ja kytkintä edestakaisin hakkaavilla voimilla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com