Paroni kirjoitti:
KooJii kirjoitti:
coistinen kirjoitti:
18 Km ajettu 4-satkulla tänä kesänä, kurvasin suvirannassa kerran ja vein takas talliin odottamaan tulevaa.
HÄHÄÄÄ!!!
Laitan paremmaks...
0 kilsaa tähän mennessä...
Ohhoh.. No enpä näköjän minä ollu ainut, nimittäin kyllähän jäi ajot vähiin. Hätäseen 40km on ajettu...
Keväällä toukokuussa orastavan innostuksen myötä puunasin käppänän viimisen päälle kiiltäväksi ja lurautin öljyt ulos, orastava innostus koki ensimmäisen osuman suoraan käkättimeen kun öljyroppu päätti periä ulos lohkon puolen kierteitä mukanaan..*painokelvotonta tekstiä*
Noh, kattelin siinä että josko tuo menis vielä mömmöjen ja kikkavitosten kanssa kesä, ja sitten tulevana talvena tarkempaa remppaa. Kävin kirkolla maitokaupassa ja kaupan pihalla vilkasin nättiä pikku öljytihkua alla joten eikun hiljakseen kotio ja jopo talliin öljysanko allaan odottelemaan uutta innostusta. Siitä ne 40km tuli, eikä oo innostusta vielä kuulunu ei näkyny..
Jos sitä näkyy jossain, ilmoitelkaa.
ps. jossain välissä kävi toki mielessä, ehkä eniten se, että kenen *******leen juutalaisen mielestä on hyvä keksintö tehdä jostain pehmeästä seosmoskasta se öljypohja, ja siihen teräsproppu. Onko se nyt kenellekään yllätys että ne kierteet sitten sieltä puolen menee joka pehmeämpää/jonka korjaus paljon veemäisempää, proppu oliskin liian helppoa liipasta lepikkoon ja kiertää tilalle uusi.. (Ja siis tottakai pääsyyhän tässä on se, että se kierretty kerran jos toisenkin väärään momenttiin. Mutta silti.. JOS ja KUN se kuitenkin joskus käy, toisinpäin ollessa olis tosiaankin helpompaa korjata tilanne)
Tuumaillut muutamaakin vaihtoehtoa; Joko pikkusen isompi tulppa uusilla kierteillä paikoilleen, tai teräsholkki juoteltuna ja soviteltuna pohjaan johon sisäkierre ja tulppa = seuraavan kerran on sit kierteet tulpasta, ei aukosta sileät.. Ja mikähän se kolmaskin vaihtoehto oli.. joku se oli mutta kun ei sitäkään muista ni se kertoo jo varmaan kaiken mielenkiinnosta asiaa kohtaan...
Mihin ihmeeseen se into katosi?
pps. Oli ilo huomata kun pitkästä aikaa tännekin eksyin että Hra Raato on toipunut ja uudella hienolla pyörällä on matkaa noinkin paljon taitettu, hienoa hienoa! Hyvä että jotkut sentään jaksaa jos toisilla tässä vähän yskii..
Hyvää päivää arvon kawa väki. Jopas aikaa vierähti.. Valehtelematta, tuo lainattu tais olla edellinen kun täällä kävin, ei sitä intoa oo kuulunut ei näkynyt
No mutta, nyt se sitten eilen jostain nosti päätään ihan yllättäen ja hetken mielijohteesta lompsin kellariin tuumaillen että josko sitä öljyroppua vähän kattelis, sattuu löytymään erikokoisia uusia ja kierresarjaa ym. Niin eikös mitä, ihan sattuva koko löyty, sekä kierretappi joten siinähän ei sitten menny kuin se 5min kun oli uus roppu paikoillaan ja delvacit menos koneeseen..
No siinä sitten tuumailin että millähän sen saa käyntiin (zzr1100 93') kun tuon pari vuotta seisonu.. akku paikoillaan ym. joten ajattelin sen nyt ainakin olevan aivan tyhjä, oletin että kaasarit saa varmaan levittää niiden ollen sitä nykybensamoskaa täynnä, että tulpat varmaan saa kaivella uusiks jne. että täys sota hommassa piilevän.
(mielessä se, kun ukolla oli VFS750 Honta aikoinaan, ja se oli joka ikinen kevät ihan v****nmoinen homma saaha se käyntiin, pitkin kyliä työnneltiin ja vejeltiin ja tapeltiin sen kanssa päivä..)
Noh, piruuttani käänsin avaimesta.. täyden virrat tauluun
epäuskossa annoin bensapumpun jurrata hiukan, pari kpl sellasia pieniä 3-5s pyöräytyksiä koneelle ja kolmas inasen pidempi ja kaikilla pytyillä tulille ihanku ois ikinä seisonukkaan
Täysin hämmästyneenä äimistelin vaan vierestä ja annoin sen juputtaa lämpimäksi ja tarkistelin öljyn tason kohilleen. Sitten pesu, normivoitelut, ilmanpaineet ja pikku testilenkki, jarrut toimii kaikki toimii, kytkin vaati pari pumppausta, ja siis tarkoitan kahta tai kolmea, että irrotti hyvin, sen jälkeen ei mitään sanomista.
Kävin kirkolla sitten illalla ajelemassa ja epäusko vain jatkui, ikinä ei ole vissiin toiminut noin hyvin?! Yhtään kertaa ei rökinyt eikä mitään.
En tiedä, mutta jos joku luotettavaa pyörää ettii, niin ainakaan minä en voi olla edes vähintään suosittelematta kawuria...
Vaikea on uskoa vieläkään miten se noin kiltisti sieltä lähti. (toki laiminlyöntiä oli säilytys.. innostus vaan katos niin täydellisesti...
) Mutta liekö säilytyksessä sellanen "hyvä puoli" ollut, että talon kellarissa, vanhassa autotallissa ollut joka tällein kesällä on viileä, ehkä 15, talvella aika lähellä samaa, ei ole kostea perunakellari muttei ruutikuivakaan. Hämärä/pimeä.. joten liekö olosuhteet myös sopivat moiselle säilymiselle.. ? ihmettelen sitä bensaakin että niin hyvin vielä toimi, eikä ollu kaasarit tukossa/mohnässä.
Kiva oli räppäillä pitkästä aikaa, ei tosin vieläkään kauheasti nappaa pitkät matkat ym. mutta tuollainen silloin tällöin lenkittely saattaas maistua taasen