Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2022 15:13 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Vaihdettuani etujarrun pääsylinterin männän tiivisteineen ei jarrutehoa tullut lisää vaikka kahvan liike muuttui entisestä tahmeasta sujuvaksi.
Syy jarrun tehottomuuteen löytyi etuhaarukan stefojen kuluneisuudesta eli öljyä valui etujarruihin.
Öljyä on valunut jo ennen pyörän pitkää, lähes 7 vuoden käyttämättömyyttä. Etulokari oli sisäpinnaltaan paksun öljytöhnän peitossa. Samoin jarrysatulat olivat öljyiset. Jarrupalat lienee menneet piloille öljyn vuoksi. Pyörän mukana tuli uudet etuhaarukan stefat.

Nyt kiinnostaisi tietää, onnistuuko etustefojen vaihto ilman sisäputkien irroitusta? Jos vanhat tiivisteet saisi kaivettua pois ja uudet asennettua paikoilleen ilman täydellistä purkua niin olisi hyvä. Mielestäni tämä pitäisi onnistua. Hankala rasti etupään purkamisessa on ollut sen kuusiopultin irroitus ulkoputkien alapäästä. Aion kokeilla pulttipyssyllä kun teleskoopit ovat vielä yläkolmioissa kiinni.

Öljyt pitää tietysti laskea pois ensin ja onneksi ulkoputkissa onkin tyhjennysreikä ruuvin takana.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2022 22:34 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Noniin. Nyt on etustefat vaihdettu eikä mennyt edes puoleen yöhön. Öljyt tosin vielä puuttuu, mutta huomenna Moponettiin ostoksille ja samalla uudet etujarrupalat öljymarinoitujen tilalle.

Keulan kasauksessa oli hieman pohtimista, kun en heti hoksannut, että räjäytyskuva ei ole kasausohje :yesyes: mutta pienen pähkäilyn jälkeen onnistui.

Seuraavaksi sitten käytävä tyhjäkäyntiongelman kimppuun. Sopiva huolto/säätötankki löytyi vanhasta Penta-perämoottorista, parin litran tankki on helppo ripustaa tallin kattoon kaasarien säädön ajaksi.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2022 09:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Vaihtuivatko stefat perinteisesti vai onnistuiko putket paikoillaan?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2022 11:38 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Kyllä ihan perinteisesti meni. Helppoa kun vain uskalsi käyttää sisäputkea massaulosvetäjänä. Tiivisteet oli selvästi kuluneet kun vertasin niitä pyörän mukana tulleisiin uusiin tiivisteisiin. Kasausvaiheessa meni hetki pähkäillessä männänvarren alapään alumiiniholkin kanssa. Se kun piti laittaa alakautta ennen sisäputken laittoa ulkoputken sisään. Muuten ei ongelmia ja laitoin Motulin 10W haarukkaoljyä 420ml kumpaankin teleskoopin puoliskoon. Tuntuu toimivan ajossa.

Jarrupaloja ei sitten Motonetissä ollut kuin yksi sarja. Päädyin käyttämään vanhoja paloja perusteellisen Bräkleenillä ja hiomapaperilla puhdistuksen jälkeen. Pidot jarruissa parani, mutta ei tietenkään ihan huippua. Eiköhän ne vielä käytössä hiukan parane kun öljyvoitelu loppui.

Kaasarien säätöä ja tyhjäkäynnin ongelmaa täytyy vielä selvitellä ajan kanssa. Maantiellä pyörä toimii hienosti, mutta taajamassa moottorin käynti on karkeaa ja vaatii hiukan enemmän kierroksia vetääkseen puhtaasti.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2022 11:56 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Erinomaista tietoa omia tulevia talkoita silmällä pitäen! :razz:

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 28, 2022 11:20 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Pyörällä on nyt uusi omistaja ja tyytyväisenä saa todeta, että meni onneksi Kawamiehelle. Tehtiin vielä kaupat ylimääräisestä etukatteestakin. Mukavaa sekin, että ZX-10 palasi Pohjois-Kymenlaaksoon, missä se aloitti kilometrien keruun vuonna 1989.

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com